Hoe reageer jij als je broer/vriend vertelt dat hij homo is?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 10 aug 2007 21:56

Zie niet in wat je meer/anders kunt doen dan bidden om tact, wijsheid, orthodoxie, orthopraxie en niet teveel erover zeuren.

sela

Berichtdoor sela » 10 aug 2007 22:01

Vonkie schreef:Hé interressant topic!

[...]

nou, idd.
ik heb ook wel eens zoiets meegemaakt.
totdat ik het van zo dichtbij meemaakte had ik nog nooit serieus nagedacht over homofilie enzo. en opeens is het dan zo dichtbij.
dat maakt wel dat je gedurende de tijd je er absoluut meer in gaat verdiepen.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 10 aug 2007 23:07

Ik zou me zorgen maken over de reacties in zijn omgeving, maar in de relatie tussen hem en mij veranderd weinig tot niets, denk ik.

Laodicea
Mineur
Mineur

Berichtdoor Laodicea » 10 aug 2007 23:09

Hippieblijhoofd schreef:maar in de relatie tussen hem en mij veranderd weinig tot niets, denk ik.

Eensch.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 11 aug 2007 08:48

Muppet schreef:Hmm waarom doet het zo veel met je? Waar ben je bang voor dan?
De doemsenarios zijn toch wel bekend? Homosexuelen schijnen bij veel mensen gedoemt te zijn tot hel, niet inziende dat ze zelf ook zondigen. Vele christenen hebben ook nogal moeite een scheidingt e zien tussen iemand die gevoelens heeft en iemand die daar ook iets mee doet. Iemand die niks tegen de wil van God doet, heeft niets te vrezen.

Heb je bewust mijn posting overgeslagen of zo :|
Jij hebt hier amper gepost, en oordeelt direct, neem van mij aan dat Essiee niet is zoals jij denkt, ze kan prima met hen omgaan, en zet ze echt niet in de hel, onze grootste vriend is homo, we gaan al een paar jaar met elkaar om, dat zou niet kunnen als je iemand in de hel zou plaatsen, vandaag komt hij weer terug van vakantie, wij blij, wij hebben hem echt gemist de afgelopen weken.

En nu stoppen met het onnodig aanvallen van Essiee, daar is ze veel te goed voor 8)

Muppet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Muppet » 11 aug 2007 10:02

Cisca schreef:
De doemsenarios zijn toch wel bekend? Homosexuelen schijnen bij veel mensen gedoemt te zijn tot hel, niet inziende dat ze zelf ook zondigen. Vele christenen hebben ook nogal moeite een scheidingt e zien tussen iemand die gevoelens heeft en iemand die daar ook iets mee doet. Iemand die niks tegen de wil van God doet, heeft niets te vrezen.

Jij hebt hier amper gepost, en oordeelt direct, neem van mij aan dat Essiee niet is zoals jij denkt, ze kan prima met hen omgaan, en zet ze echt niet in de hel, onze grootste vriend is homo, we gaan al een paar jaar met elkaar om, dat zou niet kunnen als je iemand in de hel zou plaatsen, vandaag komt hij weer terug van vakantie, wij blij, wij hebben hem echt gemist de afgelopen weken.

En nu stoppen met het onnodig aanvallen van Essiee, daar is ze veel te goed voor 8)

Graag een quote waar ik een oordeel over iemand uitspreek.
Isaiah 26:3: "You, Lord, give perfect peace to those who keep their purpose firm & put their trust in You."

Cisca

Berichtdoor Cisca » 11 aug 2007 11:10

Muppet schreef:Jij zal er kapot van zijn? Wat heeft het met jou te maken? Bizare opmerking. Alsof iemand ten dode opgeschreven is :shock:

Inderdaad een erg vriendelijke reactie, totaal niet veroordelend :roll:

Muppet schreef:
essieee schreef:...

Hmm waarom doet het zo veel met je? Waar ben je bang voor dan?
De doemsenarios zijn toch wel bekend? Homosexuelen schijnen bij veel mensen gedoemt te zijn tot hel

Weer zo'n leuke reactie alsof Essieee dat zou doen, het idee alleen al, je zit er echt ver naast.

Muppet schreef:Graag een quote waar ik een oordeel over iemand uitspreek.

Zie boven je enorm vriendelijke reacties, veroordelend, neuh...dat lijkt maar zo oeps-smile

Muppet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Muppet » 11 aug 2007 11:21

dubbel
Laatst gewijzigd door Muppet op 11 aug 2007 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Isaiah 26:3: "You, Lord, give perfect peace to those who keep their purpose firm & put their trust in You."

Muppet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Muppet » 11 aug 2007 11:26

Cisca schreef:
Muppet schreef:Jij zal er kapot van zijn? Wat heeft het met jou te maken? Bizare opmerking. Alsof iemand ten dode opgeschreven is :shock:

Inderdaad een erg vriendelijke reactie, totaal niet veroordelend :roll:

Je zei dat ik haar veroordeelde. Een minder vriendelijke reactie is het zeker. Ik vond haar opmerking ook niet echt vriendelijk. Graag nogmaals de zin waarin ik haar veroordeel tot iets.

Muppet schreef:
essieee schreef:...

Hmm waarom doet het zo veel met je? Waar ben je bang voor dan?
De doemsenarios zijn toch wel bekend? Homosexuelen schijnen bij veel mensen gedoemt te zijn tot hel

Weer zo'n leuke reactie alsof Essieee dat zou doen, het idee alleen al, je zit er echt ver naast.
[/quote]

Als je de mijn post had gelezen had je gezien dat ik het had over veel christenen. Het gaat helemaal noet over de andere member.

Muppet schreef:Graag een quote waar ik een oordeel over iemand uitspreek.

Zie boven je enorm vriendelijke reacties, veroordelend, neuh...dat lijkt maar zo oeps-smile[/quote]

Nogmaals de veroordeling graag. Ik heb hem nog steeds niet gezien. Als je geen veroordeling van mij kan vinden, wil je dan alsjeblieft ophouden met je kinderlijke geblaat. De andere member kan waarschijnlijk best voor haar zelf spreken.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 11 aug 2007 11:40

Muppet schreef:Nogmaals de veroordeling graag.

Je hele toon is duidelijk veroordelend.

Muppet schreef:Ik heb hem nog steeds niet gezien.

Beter lezen misschien?

Muppet schreef:Als je geen veroordeling van mij kan vinden, wil je dan alsjeblieft ophouden met je kinderlijke geblaat.

Keurige opmerking, vooral dat geblaat, echt netjes hoor.

Muppet schreef:De andere member kan waarschijnlijk best voor haar zelf spreken.

Zeer zeker kan ze dat, jouw veroordeling gisteravond kwam echter hard bij haar aan, zodat ik voor haar in de bres sprong, en nu is ze blijkbaar nog niet online, ik laat haar niet beledigen.

Muppet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Muppet » 11 aug 2007 11:48

De opmerking van doemsenario's was niet aan haar adres. Ik zeg dat velen voor homo's doemsenario's hebben. Zij vraagt netjes wat ik met doemsenario's bedoel en ik leg uit wat vele christenen denken over degene die homosexuele relaties aangaan. Ik heb dat niet op haar geprojecteerd.

Er is helemaal geen sprake van belediging. Maar door creatief te lezen en alles uit zijn context te rukken kun je tot elke conclusie komen.
Succes ermee :)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 aug 2007 12:35

Denkertje21 schreef:
Optimatus schreef:Ik heb overigens met iemand afgesproken dat als hij met zijn liefde trouwt, ik bij binnenkomst van bruidegom en bruidegom "No woman, no cry" zal spelen.

Maak me gek!!! Kom spelen! Ik ga NU een bruidegom zoeken!!!

Wel op tijd de liturgie doorgeven hè ;)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

meboy

Berichtdoor meboy » 11 aug 2007 13:11

Als ik een zoon of dochter zou hebben dan zou ik benadrukken dat het misschien een belangrijke kwestie lijkt maar dat het vinden van Jezus een veel belangrijke kwestie is. Al het andere is relatief.

Daarnaast zou ik een arm om ze heen slaan en ze proberen voor te bereiden op de dingen die ze kunnen verwachten. Ik zou ze gehard, mondig en trots laten worden zodat ze niet in de put raken van de eerste de beste tegenslag.

En ik zou op de bres springen en als een idioot alles, wat mijn zoon of dochter probeert te raken, vermorzellen voordat het ook maar de kans krijgt om mijn zoon of dochter te treffen.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 11 aug 2007 13:26

Cisca schreef:

Lief dat je het voor me opneemt, maar ik ga er zelf nog even op in!
Waar ik bang voor ben?? Alles wat ze qua omgeving staan te wachten, ik weet uit mn eigen omgeving dat het enorm moeilijk is om hierin staande te blijven!
Waarom het zoveel met me doet?
Omdat ik van mening ben dat het lijnrecht tegen God's woord in gaat en God het afkeurt!
Laten we geen discussie gaan houden nu of je het eens ben, of niet :wink: want daar zijn andere topics over!
Iemand die niks tegen de wil van God doet, heeft niets te vrezen
Daarom zie ik dit ook andersom! Ik bedoel hiermee niet dat eeen homo meer te vrezen heeft dan ik in al mijn zonden!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 aug 2007 13:27

meboy schreef:Als ik een zoon of dochter zou hebben dan zou ik benadrukken dat het misschien een belangrijke kwestie lijkt maar dat het vinden van Jezus een veel belangrijke kwestie is. Al het andere is relatief.

Dit vind ik een hele mooi meboy!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”