ik schrijf géén mensen af, ik beoordeel een kerkverband.Maja de Bij schreef:Yotam schreef:het enige wat ik dan zeg is: de PKN is m.i. niet de ware kerk waarover mijn Gereformeerde belijdenis spreekt.
Hoe zit het dan bijvoorbeeld met al die mensen die in die kerk een persoonlijke relatie met de Heere hebben? Die moeten dan wel een valse gerustheid bezitten.
Let wel dat het er in het gereformeerd belijden nooit om gaat dat wij de waarheid hebben, maar dat de Waarheid ons heeft. Dat is de goede volgorde. Wie dat doorleeft zal niet gauw een ander afschrijven, maar zich verwonderen dat de Heere ook hem of haar niet heeft afgeschreven.
ik beweer niet dat mensen in een bep. kerkverband niet zalig kunnen worden. er zijn ook dwalende schapen die nog steeds schapen zijn.
Lot zat in sodom, daar hoorde hij niet. maar God zegt niet: jij zit in sodom, jammer voor je, nu kun je geen kind van Mij meer zijn.
nee, God vergeeft ons om Christus wil als wij daarom bidden.
maar zonde is zonde. God oordeelt, niet ik. ik oordeel niet over het binnenste van de ziel, ik oordeel over iets tastbaars, historie, leer, wat voor ogen is. waar ik over KAN oordelen. ja zelfs moet.