Hoe noem je je (toekomstige) schoonouders?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Doortje84
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Doortje84 » 08 aug 2007 20:58

Voordat wij getrouwd waren mocht ik al gewoon pa en ma zeggen tegen mun schoonouders, maar het gebeurd echt zo zelden. Het is gewoon schaamte dat je het niet zegt. Stom eigenlijk, want het zijn nu toch ook een beetje je ouders. Ze hebben er eigenlijk moeite mee dat ik het niet zeg.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 08 aug 2007 21:23

MissF schreef:Haha ja MW, maar in deze streek bijvoorbeeld noem je je ouders echt nooit moeder of vader. Dat is hier echt super ouderwets ;) Dus dat zou ik noooooit doen.
Mijn vader doet het wel altijd bij zijn eigen moeder, maar ik vind het vreselijk klinken.
Maar dat is denk ik streekgebonden :)

haha leuk is dat. Pa(pa) ma(ma) vinden we hier kinderachtig. Zijn hier de eerste woordjes van een kind, maar zodra ze goed kunnen praten is het va(der) moe(der). Leuk is dat die streekgebonden dingen.

Maar dan kan schoonpa en schoonma toch ook nog?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 08 aug 2007 21:37

Marnix schreef:Ik zeg gewoon je/jij meestal... alleen voornaam zou ik niet snel noemen maar ja, dat doe ik bij mijn ouders ook niet. Pa / Ma? Nee, dat zit er voorlopig nog niet in en ik vraag me af of het ooit zover zal komen :D

Die voornaam komt vanzelf.. en pa / ma? Ik kan je vertellen, waarschijnlijk willen ze dat niet eens :P
pobody's nerfect

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 sep 2007 13:48

hihi :D ik mocht ze altijd al 'pa' en 'ma' noemen, vanaf het allereerste begin dat we verkering kregen. Toen we 2 weken verkering hadden, had mijn (toen a.s.) schoonvader mijn mailadres al, hij wilde mijn man verrassen door mij eerder van thuis op te halen zodat hij na z'n werk niet naar mij hoefde te reizen.
Hij beëindigde de brief met: "Groetjes, Pa S......." :D vond ik wel heeeeeeel lief :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 20 sep 2007 14:27

Hoe doen jullie dat als ze alle vier tegelijk over de vloer zijn? Als ik 'pa' roep kijken er twee. Met 'ma' idem dito en tegenwoordig hebben we hetzelfde probleem met 'opa' en 'oma'.. :mrgreen:

Het opa en oma probleem is al min of meer opgelost door er iets achteraan te plakken. Opa Bou, Opa Bakker, Oma tiktak en Oma Bou. :)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 20 sep 2007 14:38

Ghe..ik heb nog geen idee 8)

Crienus, kom eens online, nu we het over schoonouders hebben, moet ik nog iets vertellen :P

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 sep 2007 15:00

Als ze allemaal tegelijk er zijn (wat niet zo heeeeel vaak voorkomt) dan noem ik de achternaam er bij.. ik heb 3 oma's waarvan er twee eigenlijk nooit op visite komt i.v.m. lichamelijke klachten dus dat is snel opgelost :)
Ik heb nog maar 1 opa dus dat 'probleem' heb ik ook niet :P
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 20 sep 2007 15:36

jamillah schreef:Hoe doen jullie dat als ze alle vier tegelijk over de vloer zijn? Als ik 'pa' roep kijken er twee. Met 'ma' idem dito en tegenwoordig hebben we hetzelfde probleem met 'opa' en 'oma'.. :mrgreen:

Het opa en oma probleem is al min of meer opgelost door er iets achteraan te plakken. Opa Bou, Opa Bakker, Oma tiktak en Oma Bou. :)

Mijn moeder noem ik mama of mams en mijn schoonouders pa en ma, dus dat probleem heb ik niet 8)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 sep 2007 15:15

Toch blijft het lastig om zomaar pa en ma te zeggen merk ik wel. Als ik aan mijn schoonmoeder vraag waar haar man is zeg ik wel: weet u misschien waar pa is?
Maar als ik 'pa' dan zie, zeg ik eigenlijk nooit 'pa...'
Toch maar aan gaan leren, want het zijn echt mn schoonouders, zo voelt het gewoon ook helemaal.

Het probleem met opa's en oma's zullen we niet zo snel hebben. Mijn mans nichtjes en neefjes zeggen altijd oma + achternaam. Maar mijn moeder zou dat nooooooit willen. Ze zal altijd oma + voornaam genoemd willen worden.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 10 okt 2007 14:54

Hmmm...Dit blijf ik lastig vinden :|
Ik ontwijk het eigenlijk altijd. In mn vorige relatie heb ik het ook altijd ontweken, omdat ik het gewoon niet durfde. Achteraf ben ik daar nu wel blij om. Maar nu heb k dus weer hetzelfde probleem :wink:
Alhoewel mn as schoonouders zichzelf pa en ma noeman voor mij, en mn as schoonzusjes/zwagertjes het ook hebben over papa en mama. Als ik bv een sms krijg van mn as schoonmoeder, staat er meestal in; liefs, ma (achternaam).
Ik weet nog dat mijn ex het ook vreemd en moeilijk vond, maar toch op een gegeven moment het wel zei. En tjah...dan gata het uit en is het opeens je pa en ma niet meer :roll: Dat blijf ik dus gewoon erg moeilijk vinden...
Afbeelding

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 okt 2007 08:17

hehe precies.

Ik noem ze ook "je" of "u" of "jullie". Of "heej" :)

Alleen de voornaam vind ik wel erg informeel, voor en achternaam of "meneer" of zo veel te formeel (zouden ze nooi van me pikken :D)

Dus tja. Wat doe je dan, je laat de namen gewoon achterwege. Maar goed, misschien komt dit onderwerp nog eens toevallig ter sprake en dan vraag ik ze wel gewoon hoe ze zelf het liefst door me genoemd worden. Ik denk dat ze dat zelf niet eens zouden weten :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 11 okt 2007 12:07

Hahaha. Nou ik weet het wel hoor, gewoon bij de voornaam.
Doen de oudste twee andere 'aanhangers' ook, let er maar eens op.

Mijn broer heeft vroeger een paar jaar verkering gehad (wat dus uiteindelijk uit ging) en dat meisje zei ook steeds 'meneer'.
M'n pa werd daar op den duur zo gek van dat hij haar heeft verplicht om een potje mee te kwartetten... "Mag ik van..." 8)

Dus kijk maar uit Marnix, anders wordt het nog kwartetten geblazen ;)

Maar ik geef het meteen toe: ik ontwijk het ook. Zou het ook echt niet weten wat ze zouden willen..
pobody's nerfect

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 okt 2007 14:28

Ik blijf het ontwijken. Ik ga gewoon ineens praten in de hoop dat de juiste persoon reageert....haha

Mijn man zit mij er altijd mee te plagen en roept zo ineens in een gesprek met zijn ouders......hoe noem je mn ouders ook al weer? :oops:
Mijn man heeft er helemaal geen moeite mee, zegt gewoon mama/papa tegen mijn ouders, maar soms ook gewoon bij de voornaam. Ik blijf het lastig vinden. Voor mijn gevoel heb ik maar 1 papa en mama

pelaap
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor pelaap » 11 okt 2007 15:58

Ik weet het nooit goed, ik schaam me soort om alitijd pa en ma te zegge, maar als men schoonmoeder iets zegt over men schoonpa, zeg zij vaak weer niet pa, terwijl ze het leuk vind als ik hun gewoon pa&ma noem. kprobeer het altijd maar te ontwijken!
"Bijna alles wat je doet is onbelangrijk, maar het is erg belangrijk dat je het doet."

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 11 okt 2007 16:04

Volgens mij zegt mijn ene schoonzus na ruim 5 jaar huwelijk ook nog steeds 'heej', 'ehm', enz tegen m'n ouders :P Heel soms zegt ze wel pa of ma, maar dat is echt maar heel zelden. Terwijl m'n andere schoonzus d'r volgens mij veel minder moeite mee heeft ;)

Ik vind het wel grappig om aan te zien, dat ge-ontwijk :P

Terug naar “Archief”