Abdijbiertje om 1:00 schreef:Boekenlezer schreef:Het is al ongeveer 10 jaar geleden, maar ik weet het nog heel goed.
Ik was met een vriend in gesprek, en het ging over de liefde. Hij zei, dat wanneer je ook maar iets van afstandelijkheid aan een meisje merkt, dat je het wat de verliefdheid betreft wel kan vergeten, en dat je dan gelijk door moet naar de volgende.
En daar heeft die vriend best wel gelijk in ja! Alhoewel "gelijk door naar de volgende" klinkt alsof je óf hopeloos van de één naar de ander zweeft (en dat is heul triest, zeker voor de persoon zelf), óf dat je een lijstje hebt gemaakt die je gaat afwerken, kortom; negatief.
Afstandelijkheid is natuurlijk ontzettend vaag begrip. Het zal ook per persoon verschillen. Maar volgens mij veranderen meisjes niet snel van mening wanneer ze je eenmaal duidelijk hebben gemaakt (evt. op hun subtiele wijze, noem het afstandelijkheid

Maargoed, de afstandelijkheid kan natuurlijk ook voortkomen uit bindingsangst of iets dergelijks, en dan weet je het idd maar nooit