hoe weet ik het nu ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 26 jul 2007 00:49

Abdijbiertje om 1:00 schreef:
Boekenlezer schreef:Het is al ongeveer 10 jaar geleden, maar ik weet het nog heel goed.
Ik was met een vriend in gesprek, en het ging over de liefde. Hij zei, dat wanneer je ook maar iets van afstandelijkheid aan een meisje merkt, dat je het wat de verliefdheid betreft wel kan vergeten, en dat je dan gelijk door moet naar de volgende.

En daar heeft die vriend best wel gelijk in ja! Alhoewel "gelijk door naar de volgende" klinkt alsof je óf hopeloos van de één naar de ander zweeft (en dat is heul triest, zeker voor de persoon zelf), óf dat je een lijstje hebt gemaakt die je gaat afwerken, kortom; negatief.

Afstandelijkheid is natuurlijk ontzettend vaag begrip. Het zal ook per persoon verschillen. Maar volgens mij veranderen meisjes niet snel van mening wanneer ze je eenmaal duidelijk hebben gemaakt (evt. op hun subtiele wijze, noem het afstandelijkheid 8)) dat het nietsch wordt.. het zou jammer zijn om dan maar hoop te blijven houden, en er vervolgens achter te komen dat er echt nog niets verandert is.
Maargoed, de afstandelijkheid kan natuurlijk ook voortkomen uit bindingsangst of iets dergelijks, en dan weet je het idd maar nooit ;)

Laodicea
Mineur
Mineur

Berichtdoor Laodicea » 26 jul 2007 10:04

Hippieblijhoofd schreef:
Abdijbiertje om 1:00 schreef:
Boekenlezer schreef:Het is al ongeveer 10 jaar geleden, maar ik weet het nog heel goed.
Ik was met een vriend in gesprek, en het ging over de liefde. Hij zei, dat wanneer je ook maar iets van afstandelijkheid aan een meisje merkt, dat je het wat de verliefdheid betreft wel kan vergeten, en dat je dan gelijk door moet naar de volgende.

En daar heeft die vriend best wel gelijk in ja! Alhoewel "gelijk door naar de volgende" klinkt alsof je óf hopeloos van de één naar de ander zweeft (en dat is heul triest, zeker voor de persoon zelf), óf dat je een lijstje hebt gemaakt die je gaat afwerken, kortom; negatief.

Afstandelijkheid is natuurlijk ontzettend vaag begrip. Het zal ook per persoon verschillen. Maar volgens mij veranderen meisjes niet snel van mening wanneer ze je eenmaal duidelijk hebben gemaakt (evt. op hun subtiele wijze, noem het afstandelijkheid 8)) dat het nietsch wordt.. het zou jammer zijn om dan maar hoop te blijven houden, en er vervolgens achter te komen dat er echt nog niets verandert is.
Maargoed, de afstandelijkheid kan natuurlijk ook voortkomen uit bindingsangst of iets dergelijks, en dan weet je het idd maar nooit ;)

Gefeliciteerd, je hebt nu alleen nog maar meer verwarring gezaaid, arme mannen. 8) :lol: :mrgreen:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 26 jul 2007 10:26

Ik ben het met Hippieblijhoofd eens dat het niet hoeft te liggen aan, dat het meisje toch niet verder wil. Er kan nog veel meer achter zitten. Je zal het haar rechtstreeks moeten vragen om er uitsluitsel over te krijgen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Rule
Mineur
Mineur

Berichtdoor Rule » 26 jul 2007 17:05

denon schreef:dit zegt meer dan duizend woorden> d:)b :8>

=D>
Slow chat, take it easy
Slow chat, take it easy.
I'm in the mood, the topic is right,
Move to the keyboard, we can type all night.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 26 jul 2007 18:02

Afstandelijkheid is natuurlijk ontzettend vaag begrip. Het zal ook per persoon verschillen. Maar volgens mij veranderen meisjes niet snel van mening wanneer ze je eenmaal duidelijk hebben gemaakt (evt. op hun subtiele wijze, noem het afstandelijkheid 8)

Als ik naar mezelf kijk; Ik wordt zeer afstandelijk als ik maar dènk dat een kerel iets met me wil, waarmee ik niets wil, ja. Soms op het cynische af zelfs..ook niet helemaal terecht natuurlijk.

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 26 jul 2007 19:20

Smurffie schreef:Als ik naar mezelf kijk; Ik wordt zeer afstandelijk als ik maar dènk dat een kerel iets met me wil, waarmee ik niets wil, ja. Soms op het cynische af zelfs..ook niet helemaal terecht natuurlijk.

Wellicht prikt iemand daar wel doorheen.
Auf Wiedersehen!

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 26 jul 2007 20:32

T. Lindeman schreef:
Smurffie schreef:Als ik naar mezelf kijk; Ik wordt zeer afstandelijk als ik maar dènk dat een kerel iets met me wil, waarmee ik niets wil, ja. Soms op het cynische af zelfs..ook niet helemaal terecht natuurlijk.

Wellicht prikt iemand daar wel doorheen.

Ongetwijfeld, dat komt echt wel.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

marc05
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor marc05 » 26 jul 2007 22:23

Smurffie schreef:

Als ik naar mezelf kijk; Ik wordt zeer afstandelijk als ik maar dènk dat een kerel iets met me wil, waarmee ik niets wil, ja. Soms op het cynische af zelfs..ook niet helemaal terecht natuurlijk.

Dat is ook wel grappig, ik ken in mijn omgeving een paar voorbeelden van dat cynische in het begin van de kant van het meisje en vervolgens zie dat dat ze toch na een paar jaar getrouwd zijn :) Hoeft natuurlijk lang niet altijd zo te zijn, maar het gebeurt wel.

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 26 jul 2007 22:26

marc05 schreef:
Smurffie schreef:

Dat is ook wel grappig, ik ken in mijn omgeving een paar voorbeelden van dat cynische in het begin van de kant van het meisje en vervolgens zie dat dat ze toch na een paar jaar getrouwd zijn :) Hoeft natuurlijk lang niet altijd zo te zijn, maar het gebeurt wel.

:mrgreen: Smurf, u bent gewaarschuwd
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 26 jul 2007 23:15

Smurffie schreef:Als ik naar mezelf kijk; Ik wordt zeer afstandelijk als ik maar dènk dat een kerel iets met me wil, waarmee ik niets wil

Maar dit lijkt mij een meer dan logische reactie, die ongetwijfeld voor veel zal gelden en niet alleen met betrekking tot relaties.
Ik ben niet snel bot of kortaf, maar in deze gevallen ook, de grap was dat ik hetzelfde zelfs eens opmerkte tijdens een sollicitatie gesprek, vanwege een erg goede testuitslag mocht ik op gesprek komen, maar de cultuur stond me er behoorlijk tegen zoals ze op me overkwamen, ik denk dat ze niet vaak zulke nonchalante en stug reagerende sollcitanten op gesprek hebben gehad daar. :mrgreen:
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 28 jul 2007 11:30

Abdijbiertje om 1:00 schreef:En daar heeft die vriend best wel gelijk in ja!

Ach, dit soort dingen worden zó ingewikkeld als je erover gaat nadenken, dat je gek wordt. Er wordt zoveel gezegd, en als je dat allemaal bij elkaar neemt, spreekt het een het ander tegen. (Voeg bij jouw antwoord bijvoorbeeld maar deze reactie. Ik zou nog meer voorbeelden kunnen noemen van horen zeggen.) Dan weet je ook niet meer wat je ervan moet denken.
Volgens mij kun je er het beste maar niet over nadenken, en gewoon lekker je gang gaan. Gewoon onbekommerd sociaal zijn. Alleen heb je dan wel een probleem op het moment dat je zwaar verliefd wordt... :?

Maar ik heb wel de ervaring dat de interessantere meisjes vaak minder makkelijk toegankelijk zijn in de omgang. (Terwijl zo'n zelfde persoon van afstand tegelijkertijd soms toch verdacht veel aandacht voor me heeft, om het geheel nog even verwarrender te maken...) Leuk en aardig, maar ik kan toch moeilijk gaan zeggen: 'dan neem ik wel met minder genoegen'? Of ben ik nou een onverbeterlijke dromer? Te compromisloos om ooit een vrouw te krijgen?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 28 jul 2007 12:59

Abdijbiertje om 1:00 schreef:En daar heeft die vriend best wel gelijk in ja!

Dit gaat natuurlijk wel op als je alleen maar afstandelijkheid bemerkt. Als je aan alles merkt: ze wil me niet. Maar dan heb je het ook over een duidelijke situatie. Da's nie moeilijk.
Maar wat als het een met het ander samengaat? Een bepaalde afstandelijkheid, en tegelijkertijd een opvallend soort aandacht?
Kijk, dan wordt het toch een stuk ingewikkelder!

Mijn antwoord waar ik altijd op uit kom: benader het zo ontspannen mogelijk. (En eigenlijk: probeer niet gelijk te verliefd te zijn. Maar ja, krijg dat maar eens onder controle! Lukt meestal prima, maar er zijn soms van die uitzonderingen... :? )
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 30 jul 2007 17:29

En Denon? Hoe staat het ervoor met dat meisje? Al ontwikkelingen?

Ik zou je ook de tip geven om niet te veel achter 1 meisje aan te lopen....
Hou gewoon je ogen open en bind jezelf vooral niet teveel aan dat ene meisje! Als je er anders namelijk over 1,5 jaar achter komt dat het ECHT niets wordt dan heb je een nog groter rotgevoel.

Je ziet ook vaak dat meisjes juist een beetje jaloers worden als je in hun bijzijn met andere meisjes staat te praten, lachen enz. (dat is weer per meisje verschillend en ga ook vooral niet de player uithangen, dat valt niet in de goede aarde)

Sterkte ermee! :wink:
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

Terug naar “Archief”