Wat gebruiken jullie allemaal aan cosmetica, welke merken??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 20 jul 2007 21:46

L'être extraterrestre schreef:Heel verhaal.. :mrgreen: Wie dit leest is geweldig 8)

Heb het helemaal gelezen :lol:
Wat de toekomst brengen moge........

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 20 jul 2007 21:53

*Annette* schreef:
zahra schreef:ik heb veel verstand van huidproblemen e.d, en van huidverzorgingsproducten..dus vind het leuk om mensen advies te geven

Vertel maar eens wat ik tegen puisten kan doen, zie er op dit moment echt niet uit :oops:! Grrr......

Via via, die ook wel contact heeft met een homeopaat gebruik ik tabletten waarbij je bloed gezuiverd word. Na een poosje zag je wel dat het hielp het werd een stuk minder, me huid werd gladder. Volgens diegene waar ik ze van heb, heb je na een hele tijd een mooi egaal gezicht. Maar afwachten of dat ook zo gaat worden :P. Maarja een weekje weg en ze vergeten en je kunt weer bij A beginnen :?.

heb je Benzoylperoxide hydrogel al geprobeerd, verkrijgbaar in 5% of 10%....je kunt dit alleen in de apotheek kopen(zonder recept) en is niet duur..onder de 5 euro in elk geval..het is ook onder de merknaam Benzac of Benzac W
Ik zou dan beginnen met 5%, als dit niet voldoende is 10%...dit werkt meestal echt goed..maar wel uitkijken voor kussensloop en kleding..kan namelijk blekend werken op textiel

verder 2 keer per dag goed reinigen met een facewash, merk maakt niet zoveel uit

diana pil helpt vaak ook, maar dan alleen als de puistjes hormoniaal zijn, als je echt ernstige Acne hebt kun je het beste naar de huisarts gaan..die schrijft dan een antibioticum voor..of een deplotion..of in extreme gevallen Roaccutane
.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 jul 2007 23:52

Douchegel gebruik ik gewoon wat er staat, dat is meestal dove met zijde (hmmm, zoooo heerlijk).
Shampoo staat er ook altijd, soms neemt mn moeder voor mij andrelon voor krullen mee, maar ik vind de andrelon ei shampoo nog beter. Ruikt niet super, maar werkt wel super.
Verder gebruik ik dag/nachtcreme van een of ander achterlijk duur merk, is me een keer aangesmeerd. Maar ik snap het nut nog niet zo :) (maar toch, je pikt de oudjes die hun hele leven dag en nachtcreme gebruikt hebben er zo uit, wat een mooie huidjes :D )
En ook elke avond speciale zalf voor mn droge voeten. Ook een of ander duur merk, wat geloof ik ook prima met body lotion kan. Ik laat me teveel aansmeren merk ik nu meteen weer.

Make-up gebruik ik eigenlijk zelden. Als ik mn bril niet op doe, gebruik ik mascara van Rimmel. Een enkele keer, zoals vandaag bij n bruiloft foundation van een of ander merk (geeeen id welke). Oogschaduw nooit. Lippenstift zelden. En merkjes doen me niks :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 21 jul 2007 10:10

@ Zahra:

heb je ook aanbevelingen voor mannen :mrgreen:
- Home is in my head -

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 21 jul 2007 11:20

[
Laatst gewijzigd door zahra op 11 aug 2011 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 21 jul 2007 21:05

@MissF, ik vraag me af, vraag je zoties dan? De échte oudjes leefden in een tijd dat bepaalde dingen nog niet eens uitgevonden waren, of gewoon veel te duur waren.

Met andere woorden, ik geloof niet in anti-rimpelcremes, de werking er van is niet eens bewezen...

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 22 jul 2007 21:15

@ Zahra

ah, thanks! Zit 'k toch goed :P :wink:
- Home is in my head -

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 22 jul 2007 22:59

Ik gebruik meestal alleen een camouflagestick, oogschaduw en maskara. Soms ook eyeliner en kohlpotlood.

Reinigingsmelk gebruik ik ook, om de make-up weer te verwijderen.

Verder shampoo en creme-spoeling. Shampoo-merk wisselt, creme-spoeling altijd de goedkoopste, net zoals het merk reinigingsmelk en de make-up. Behalve die camouflage-stick, dat ding was 7 euro :shock:

Ik ben een beetje over aan het gaan op proefdiervrije make-up; ik koop nu het meeste bij de Hema.

Overigens vind ik make-up sowieso schandalig duur. En ik vind dat ik me nog wel zonder make-up moet durven te vertonen, overal. Anders ben ik er afhankelijk van, en dat wil ik niet :P

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 jul 2007 23:07

Hm, het is te laat nu. Morgen eens kijken naar de inhoud van m'n make-up tas, en kast vooral 8)

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 23 jul 2007 12:03

.
.

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 23 jul 2007 12:12

L'être extraterrestre schreef:Ik moet nodig op de proefdiervrije make-up overgaan :oops: :oops: Ik moet alleen ver reizen voor The Body shop en dingen van bijvoorbeeld de HEMA vind ik niet prettig.

Tot nu toe: Eerst gebruikte ik reinigingsmiddelen van Garnier, ruikt heerlijk, werkt heerlijk, omdat ik het duur vond ben ik overgegaan op HEMA reinigingslotion, maar mijn hele gezicht en handen plakken als ik dat gebruik, ondanks dat ik natuurlijk alles er af spoel met water. Dus ik vind het zooi. Ik gebruik scrubzooi van Nivea, mijn moeder koopt dat altijd. Maak me er niet zo druk om, doe het nauwelijks

Qua make-up gebruik ik mascara van MAXfactor en wel MaserpieceMAX, foundation Maybelline DreamMatte Mouse, Ivory 010, oogschaduw gebruik ik niet, ik had het wel en wel van Bourjois, blush heb ik van Bourjois, de heel fel roze.

Ik ben ook echt verslaafd aan foundation, zonder foundation ga ik de deur niet uit. Zonder mascara ook niet. Nadeel vind ik dat deze foundation niet echt goed blijft zitten, eind van de dag is een gedeelte er af, maar ik durf niets anders te proberen, bang als dat ik ben dat het niet bevalt. Deze kleur is namelijk perfect voor mijn huid.

Qua Shampoo had ik eerst van Niveau met parelextract ofzo (blabla), daarvan bleef mijn haar redelijk, nu is het op en heb ik van Herbanogwat de shampoo voor droog haar gekocht, de eerste keer dat ik het had gebruikt was mijn haar net een bos touw. Echt verschrikkelijk. Nu gaat het op zich wel. Het ruikt heerlijk. Douchegel heb ik van FA en van nog een merk.

Heel verhaal.. :mrgreen: Wie dit leest is geweldig 8)

producten van de bodyshop kun je tegenwoordig ook bestellen via de site
.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 jul 2007 13:08

ik gebriuik niks voor make up ed... Alleen shampo, de goedkoopste van de kruitvat idem met de creme spoeling. Verder doe ik de rest altijd met gekregen kadootjes van schoonmaakspul!! hetzij dat eht stinkt of lekker ruikt... alles maak ik op. Vaak kan ik er een jaar mee doen en dan krijg ik vaak weer nieuwe!! :mrgreen:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 23 jul 2007 13:10

herbal essences shampoo en conditioner
boots marrow en cocoabean bodylotion
eigen merk handcreme
geen make-up verder
o ja, boots tea tree gezichtsgel

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 23 jul 2007 14:19

zahra schreef:
L'être extraterrestre schreef:(verhaal)

producten van de bodyshop kun je tegenwoordig ook bestellen via de site
Ik vind het wel fijn om dingen eerst uit te proberen :wink: Ik ben niet zo'n fan van via internet bestellen..

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 23 jul 2007 14:22

[
.

Terug naar “Archief”