Jouw toeristische tips

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Jouw toeristische tips

Berichtdoor meschianza » 04 nov 2003 19:33

Wat moet een ander echt weten van 'jou' plek, park, stad, dorp, bos enzovoorts. Spui je tips, spannende bezienswaardigheden, goeie cafees, heerlijke eettentjes. Als ik naar een vreemde stad ga, kom ik altijd al dwalend in een winkelstraat uit, vreemd genoeg. En dan ga ik weg met het gevoel dat ik heel veel moois gemist heb.

Mijn supertowntip:

Rotterdam

Voor een ultiem dagje Rotterdam doe je het vogende:
Je stapt uit op R'dam Centraal. Je neemt de metro (echt rotterdams) en je stapt uit op station Leuvehaven.
Daar ga je naar boven en je loopt over wall of famous, naar het Maritiem Museum. Daar ga je naar binnen, je gaat niet langs de balie (kost geld) maar linksaf naar een klein winkeltje met allemaal Rotterdamzooi over scheepvaart, oude foto's, boeken, posters. Daar snuffel je even rond, je koopt iets onzinnigs en je gaat weer naar buiten. Daar loop je een lange loopbrug over het water op. Midden op het water is een drijfding waarvandaaan de watertaxi vertrekt. De watertaxikomt binnen 20 minuten en die brengt je de Maas over naar Hotel Nieuw York. Daar stap je uit. en je loop voor het hotel langs naar Cafe Rotterdam. Daar ga je een hapje eten met een schitterend panorama-uitzicht.

Terug loop je de Erasmusbrug over en slaat rechtsaf de Maasboulevard op, die loop je helemaal uit. Lekker uitwaaien, boodjes kijken. Voor de Willemsbrug (die rooie) ga je links eerst een weg over en dan een bruggetje over en dan kom je uit bij station Blaak. Je bewonderd de kubuswoningen.
Daar kan je of de trein terug naar huis nemen. Of je steekt het plein over en ga je voor de kerk links de straat in: Winkels!! Koopgoot!!

Savonds eet je bovenin de V&D (mooi uitzicht) of bij de beertjes onderaan de Erasmusbrug (goedkoop en gaaf uitzicht) of bij de soupfactory op de korte Lijnbaan (lekker gek) of heel orinair bij de MC Donalds (voor het leuke dingetje bij de Happy Meal :mrgreen: )

Veel plezier!!!
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

miep19
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor miep19 » 04 nov 2003 22:51

sow tis dat ik er regelmatig kom, anders zou ik zeker ook een keer gaan :lol: :mrgreen: maar ja, als je dr zowat woont is het niet zo interessant meer.
Maar als je daar toch ook bezig bent, dan moet je ook ff langs het schoolmuseum gaan, dat is toch nog echt mijn favoriet.
En tis ook wel leuk om op dinsdag of zaterdag te gaan,want dan is er markt bij Blaak.

Maar een andere tip, in Gouda zit een goeie Griek, RHodod genaamd. Kun je errug lekker eten.
En als je niet meer terug wilt, is het CAmpanile hotel een goeie aanrader, daar kun je best slapen. Goeie bedden :mrgreen:

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 04 nov 2003 22:56

uiteraard mag Dordrecht bij de toeristische tips niet ontbreken :mrgreen:

De authentieke grachtenpanden langs prachtige havens waar je met de Dordtevaer doorheen kunt laveren.
En daarbij komt nog het volgende :
Je kunt in de verte de klokken van de aloude alomgerespecteerde welbekende Dordtse Dom horen luiden.
En eventueel kun je ook nog de trappen van deze zeer schitterende kathedraal beklimmen. Alleen krijg je daar wel kuitkramp van en ademhalingsproblemen. Maar ademhalingsproblemen krijg je ook van sommige mensen, dus daar hoef je het niet voor te laten. :mrgreen:

Dan ga je verder met het Rondje Dordt, door heel de fraaie binnenstad langs alle antiek- en curiosazaakjes.

Geweldig toch?

en dan mag je ook nog bij Johanne en Jialikelly een glas verfrissend water komen halen :mrgreen: :D
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 05 nov 2003 00:22

JialiKelly schreef:uiteraard mag Dordrecht bij de toeristische tips niet ontbreken :mrgreen:

De authentieke grachtenpanden langs prachtige havens waar je met de Dordtevaer doorheen kunt laveren.
En daarbij komt nog het volgende :
Je kunt in de verte de klokken van de aloude alomgerespecteerde welbekende Dordtse Dom horen luiden.
En eventueel kun je ook nog de trappen van deze zeer schitterende kathedraal beklimmen. Alleen krijg je daar wel kuitkramp van en ademhalingsproblemen. Maar ademhalingsproblemen krijg je ook van sommige mensen, dus daar hoef je het niet voor te laten. :mrgreen:

Dan ga je verder met het Rondje Dordt, door heel de fraaie binnenstad langs alle antiek- en curiosazaakjes.

Geweldig toch?

en dan mag je ook nog bij Johanne en Jialikelly een glas verfrissend water komen halen :mrgreen: :D

hehe ik zou gloof ik verder gaan met onze tour door dordt..:-)

Dordt heeft ook een wonderschoon natuurgebied binnen (en buiten) haar stadsgrenzen, genaamd de Biesbosch cq de Merwelanden.
Hier kan men nog in alle rust genieten van de pure natuur, en zlefs bevers bezoeken. Ook is hier een informatiecentrum gestationeerd, alwaar men meer te weten kan komen over de Biesbosch.
Natuurlijk is er ook de mogelijkheid om dit gebied vanaf het water te verkennen, dit kan door middel van o.a. de fluisterboot. Maar men kan natuurlijk ook zelf een kano of roeiboot huren.

Zo voor nu ga ik zeggen, goede nacht. En de volgende keer weer een nieuw cultureel uitstapje Dordt.:-) :mrgreen:
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 05 nov 2003 07:35

Leiden;

ehm, wat zal ik eens vertellen :?:

Nou, ok de plaatsen waat ik het meeste kom zijn de stad, Leiden is namelijk heel leuk om te winkelen. En als je het winkelen zat ben ga je gewoon naar een café. Leiden heeft zat cafees.
Een oud gebouw is de burcht, als je er bovenop staat kun je een rondje lopen en Leiden een beetje bezichtigen. Echt een ontroerend uitzicht :cry: Daarnaast is de burcht ook een hangplek voor veel jongeren. Rond de burcht heb je namelijk een grasje, en daar kun je relax zitten. Er zitten ook veel studenten in het gras als het warm is, en meestal lopen er rare boomknuffelaars rond :roll:
Maar ik zit er ook wel eens 8) Vroeger wa het de standaardhangplek van Juliah en mij.
Leiden heeft ook een bos :arrow: wow :shock:
De Leidsche hout, kom ik ook vaak omdat ik er zo dichtbij woon.
Moet je in je eentje niet 's avonds gaan fietsen want dan kom je enge mannetjes tegen.
Verder heeft Leiden een ijsbaan, en tig bisocopen, zwembaden etc.
Dus, dat.

Theodoor
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Theodoor » 05 nov 2003 08:08

Apeldoorn:

ff een aantal feiten:

-groenste stad van Nederland!
-warme banden met het kongingshuis.
-grootste lapjesmarkt van Nederland! (alleen om maandag)

Als je naar Apeldoorn gaat moet je beslist een bezoek brengen aan Paleis het Loo. als je hier geweest bent kan je de auto laten staan en een mooie wandeling maken door de kroondomeinen. trekt dit je niet zo kan je natuurlijk ook de stadt in gaan met veel winkels twee overdekte winkelcentra en dat allemaal in Apeldoorn. :mrgreen:
Loser,Loser,Double Loser, Get the Picture,Duhhhh

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 05 nov 2003 10:13

Hoek van Holland

Nou ja iedereen weet al dat je hier volop kan genieten van het strand, de duinen, daarnaast is er een pier met aan het eind een vuurtoren, best de moeite waard om die een keer bekeken te hebben.
De bunkers en de boulevard mogen uiteraard niet vergeten worden, heerlijk om daar te skaten!
Ook kan je een kijkje nemen bij de Maeslandkering, is leuk om te zien hoe dat in zn werk gaan en natuurlijk zijn er ook nog de aankomst/vertrek hallen van de schepen die vertrekken naar Engeland.
Ook is het grappig om het dorp zelf is bekeken te hebben, veel mensen slaan dat over, maar het is de moeite waard...
Kortom kom naar Hoek van Holland en ontdek van alles wat.

Er gaat een trein vanaf Rotterdam Centraal rechtstreeks naar Hoek van Holland Strand, daar vandaan kan je met een treintje naar het strand gebracht worden.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 nov 2003 14:23

Kampen en Zwolle. :lol:

Sjaan
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Sjaan » 05 nov 2003 15:51

Urk: maak een rondvaart over het IJsselmeer en doe een zogenaamde ginkiestocht. Beklim de vuurtoren, ga naar binnen bij het Kerkje aan de zee, bezoek het museum, eet een visje en rust uit op het strand. Wat wil je nog meer
Ken uzelf.

Mijn web-log!

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 05 nov 2003 18:19

Delft heeft het leukste en lekkerste reastaurant: Dirty Nelly!

Bloem84
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bloem84 » 19 nov 2003 13:34

Groningen is heel gezellig met de grote markt en de martinitoren
makkelijk met je OV!!

Den bosch is leuk winkelen! makkelijk met trein te komen
en natuurlijk de sint jan kathedraal!!

Nijmegen is heeeeeeeeeel leuk winkelen en staan ook mooie gebouwen en kerken!

Dierentuin in Emmen en dan daarna winkelen, is onwijs groot centrum, die dierentuin ligt eigenlijk midden in het centrum, onwijs goed bereikbaar met trein en bus

Kruller muller museum bij het veluwe park en dan daarna ff arnhem in!!

Naar het Bos in doorn!!!!!!!!!

Kerstmarkt in Dusseldorf!! met de Ice ff enkele rit 1 uur en 35 minuten 25 euro, heen en terug voor 40 geloof ik! egt wel gezellige mooie stad, onwijs veel leuke gebouwen en kerken, je kijkt je ogen uit!

nou dat was het wel denk ik

En gebruik gewoon lekker je OV als het nog kan! das egt wel een voordeel
" You'll never be alone "

maarten83
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maarten83 » 19 nov 2003 14:39

Delft,

Als je aankomt op station Delft, loop je t station uit om vervolgens op de tram te stappen ri Schevingen bij de eerste halte stap je uit. Loop vervolgens langs de gracht, ri het centrum. Je komt dan op de mooiste gracht van Delft, de oude delft. Loop deze op richting de oude kerk met ze scheefstaande toren. De kerk is te bezichtigen. Je staat dan bijna op het prinsenhof. Hier is een museum daar kun je de kogelgaten van Willem van Oranje zien. Loop vervolgens richting het marktplein via een aantal grachten. Hier zie je het mooie stadhuis van Delft. Hieraan staat ook de nieuwe kerk met de een na hoogste toren van Nederland deze kun je beklimmen (Nu ff een jaartje niet.) Ook liggen de Oranje's hierin begraven en staat het paalgraf van Willen van Oranje. Aan de markt zijn Delfts blauwe winkeltjes voor als je geld teveel hebt. Ook kun je eten om de plek waar ook Bill Clinton heeft gegeten. Je kan ook nog naar legermuseum gaan als je dit interresant lijkt of naar de Beestenmarkt het gezelligste plein van Delft en een biertje bij Kobus halen. Ook kun je nog naar de plek waar J. Vermeer het wereldberoemde schilderij schilderde "het gezicht op Delft".

Dit is in vogelvlucht Delft.

Kansloos
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kansloos » 19 nov 2003 14:45

hallo, ik vind het een echte aanrader om eens in Hyppolitushoef te gaan kijke. is heel mooi. bij mij in de buurt is het normerven dat is echt heel mooi. heel gemakkelijk te berijken met de interliner uit den helder. graag wil ik jullie dat jullie komen kijken., daarnaast zijn de buurdorpen ook heel erg mooi. westerland en stroe bijvoorbeelt
Ik ben van Van den Hoven Vrijgemaakt, mijn ex-leraar heeft ook een site: www.keesvandenhoven.tk

Gerrit2

Berichtdoor Gerrit2 » 19 nov 2003 14:49

Ja, we komen allemaal wel een keertje langs. Zet het bier maar vast koud, en stuur maar een route beschrijving :mrgreen:

Tirreg
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Tirreg » 19 nov 2003 15:24

Kansloos schreef:hallo, ik vind het een echte aanrader om eens in Hyppolitushoef te gaan kijke. is heel mooi. bij mij in de buurt is het normerven dat is echt heel mooi. heel gemakkelijk te berijken met de interliner uit den helder. graag wil ik jullie dat jullie komen kijken., daarnaast zijn de buurdorpen ook heel erg mooi. westerland en stroe bijvoorbeelt

zet maar een routebeschrijving hier op deze topic. :lol:

Terug naar “Archief”