Hoe gaat het nu eigenlijks met je Bertus? En je nieuwe baan?
Bertus87 schreef:Wat doe je hier eigenlijk nog op aarde, waarvoor ben ik geschapen. Om God te eren, ja maar waar moet ik dat dan in doen. Ik vind geen enkel werk leuk, voel me angstig eenzaam. Je gaat erg laat naar bed, heb geen ritme in je leven, voelt je eigenlijk een niksnut. Niet het lef hebben om te solliciteren, want stel je voor dat je afgewezen word. Het hoeft voor mij ook allemaal niet meer, ik wil toch nooit trouwen want ik vertrouw niemand en ook mezelf niet.
- Wie herkent zich hier allemaal in??
- En hoe kun je het oplossen???
Ik herken hier wel dingen in. Soms heb ik het gevoel of me op dit moment alles tegen zit. Verkering is uit
(wat wel zelf m'n eigen keuze is geweest maar wat natuurlijk niet betekend dat ik het er niet moeilijk mee heb). Tussenstop moeten maken met de opleiding, ik had zo graag door willen gaan en niet een jaar opnieuw moeten doen. Maar ik moest wel, anders ging het helemaal fout. Thuis loopt alles niet op rolletjes. Het ene moment gaat het beter als het andere moment. Maar het knaagt steeds zo aan me, vooral als het weer iets minder gaat! Of er weer negatieve dingen gebeuren.
Regelmatig denk ik, wat voor zin heeft m'n leven nog? Het hoeft van mij niet meer! Ik doe toch niks goeds. Met me vriend liep ik tegen teveel dingen aan, waardoor ik niet langer met hem verder wou en kon gaan. Maar ik wil zo graag trouwen over een aantal jaren. Me leven samen met iemand delen, een kindje krijgen waar ik nu al naar verlang! Samen ervoor zorgen! Krijg ik wel weer een vriend? Is er wel iemand die bij mij past als persoon? Of ben er daar te apart voor. En kan ik niet met een jongen m'n leven delen? Ben ik daar niet geschikt voor, moet ik me hele leven maar vrijgezel blijven?
Loop ik over een brug, waar onder het treinspoor of water loopt, worden me ogen automatisch richting de zijkant getrokken.
Vanaf begin Februari loop ik bij een hulpverlener, alleen ik durf het haar niet te vertellen!! Als ze aan me vraagt hoe het gaat, vaak zegt ik dan wel goed. Ik kan niet zeggen dat het slecht met me gaat, er zijn nog zoveel goeie dingen, maar als ik bijvoorbeeld een aantal dagen daarvoor steeds weer zoiets had van het leven hoeft van mij niet meer
(wat steeds vaker weer gebeurd, een 2 jaar geleden had ik het ook, toen is het een tijd weggeweest, of was het er maar heel af en toe maar nu veel vaker. Gebeurd er iets dan denk ik gelijk, nee het hoeft van mij niet meer). Ik durf dat haar niet te vertellen. Aan de andere kant denk ik wel van, ik moet het haar wel vertellen zij is er immers voor. Zij kan mij erbij helpen. Maar het komt niet uit me mond! Met me ex kon ik hier ook heel moeilijk over praten, durfde het hem ook niet te vertellen, tegen vriend(inn)en ook niet!
Gelukkig heb ik nu wel wat afleiding door regelmatig te werken. Kon een maand eerder aan de slag, waar ik toch al vakantiewerk zou gaan doen. Op zo'n moment zie ik het weer zitten, maar ff later val ik weer terug. Als ik weer thuis zit. Op het werk moet ik me gedachten daarbij houden, en lukt het me niet om terug te denken aan de andere dingen.
Hoe verder??