Dirk, het is niet voglens de weg van Mattheus 18 om mensen om onbijbelse redenen te weigeren. De weg van Mattheus 18 dient slecht toegepast te worden binnen de Bijbelse regelgeving.
Volgens de kerkenraad is dat ook niet gebeurd.
Je bewering dat mensen die uit de GerGem gestapt zijn geen kritiek mogen hebben op dit kerkverband is helemaal sterk. Dat zou dan namelijk ook inhouden dat de protestantse kerken geen kritiek mogen hebben op de RKK. Daarnaast mag de Ger Gem geen krtiek hebben op de PKN. Ze zijn er immers zelf uitgestapt?
Wij zijn nooit uit de PKN gestapt, zelfs niet uit de NHK

Daarbij zegt Dirk niet dat hij geen kritiek mag hebben, maar zichzelf behoorlijk monddood heeft gemaakt. Daar zit wat in, als je in een kerk zit heb je meer kans dat je wat veranderd..
Die onwil zie ik in mijn kerk totaal niet terug. Zou die dan misschien ontstaan door het feit dat er wel verlangd wordt dat de jongeren rekening houden met de ouderen en naar ze luisteren, maar dat andersom niet gebeurd?
Bij jullie is er meer een kloof tussen de oldskool predikanten (Ds. Artzen) en de newskool predikanten, daarnaast is er best wat verkeer tussen vrijgemaakt naar evangelisch

Ik hoor van jongeren dat ze zich niet serieus genomen voelen, de wat ouderen bepalen de lijn en daar moeten jongeren naar luisteren
Wel een Bijbelse lijn (niet om daarmee te zeggen dat andere onbijbels zijn), ik zie nergens in de Bijbel terug dat jongeren tegen de ouderen zeggen wat er moet gebeuren.
maar als jongeren zelf wat willen of proberen te vertellen wordt er vaak niet naar geluisterd. Gek he, dat men zich op een gegeven moment niet meer serieus genomen voelt.... en niet meer willen luisteren? Daarvoor is namelijk wel wederzijds respect nodig.
Jongeren kunnen ook erg naïef zijn, omdat ze niet de nodige levenservaring hebben om alle facetten van keuzes te doorgronden. Natuurlijk is interkerkelijke samenwerking met de RKK en Evangelische Kerken mooi, maar is het goed, om wat te noemen.
Nog één aantekening, ik krijg soms ook de kriebels van vrijgemaakte jongeren die op basis van hun doop belijdenis doen en er vanuit gaan dat ze gered zijn (verbondsautomatisme dus) dat is even gevaarlijk als de jongeren in onze kerk die er vanuit gaan dat ze nooit gered zullen worden omdat ze vast niet verkoren zijn (verkiezingsautomatisme dus). Beide zijn dodelijk voor de ziel, maar misschien is de eerste nog wel meer gevaarlijk.