Verschillen tussen mannen en vrouwen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 12 jul 2007 23:51

Ik mag van Wup wel wat vaker een nieuw jurkje kopen.. :clown:

Gebruikersavatar
Johanne
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1126
Lid geworden op: 13 sep 2002 22:41
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 13 jul 2007 00:03

spacy schreef:Als ik in mijn omgeving rondkijk heb ik soms het idee dat de mannen duurdere hobby's hebben, even wat voorbeelden waar veel geld op kan gaan aan het volwassene speelgoed:

-auto, motor
-gereedschap
-computer
-modelbouw
-fotografie
-racefietsen/mountainbikes of andere sport

dus die paar setjes kleding redden het volgens mij echt niet tegen dit soort aankopen en onderhoud ervan


Ghehe ligt eraan hoeveel kleding..
Een man koopt meestal maar éen mountainbike, een vrouw (naja, ik dan :mrgreen: ) érg veel kleding.. Volgens mij kan je dan alsnog een mountainbike wegstrepen tegeover al die kleding.. Naja volgens mij zou t bij mij 'later' wel zo gaan vrees ik.. (ja, ik ga echt afkicken :p )
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"


-Narnia-

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 13 jul 2007 06:38

jamillah schreef:Ik mag van Wup wel wat vaker een nieuw jurkje kopen.. :clown:


Het hangt waarschijnlijk wel van het model jurkje af :mrgreen: :mrgreen:

een overgooier, lang/dik/groot/donkerblauw kun je ook een jurk noemen :lol: :lol:

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 13 jul 2007 08:35

Daarom zei ik ook: Jurkje 8)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Berichtdoor Boekenlezer » 16 feb 2008 19:31

Nou liep ik altijd met het idee in mijn hoofd dat dames zo ingewikkeld zijn als het gaat om het aangaan van een relatie... dat je nooit weet wat ze zullen zeggen... en dat mannen daarin wel veel rechtlijniger en begrijpelijker zouden zijn. Maar als ik naar mij zelf kijk als man, krijg ik het idee dat dat wel eens een fabeltje kan zijn. Mijn gevoel gedraagt zich helemaal niet zo rechtlijnig en in dezelfde richting, als dat ik veronderstelde. Integendeel, ik ken inmiddels de ervaring dat je van afstand helemaal "begeistert" kan zijn van een vrouw, maar als ze dichtbij komt met belangstelling voor je, op zo'n manier dat je gaat denken 'binnenkort zou het maar zo wat kunnen worden', dat dat best wel schrikken kan zijn. Heel tegenstrijdig, maar zo kan mijn gevoel zich gedragen.
Ik wist het niet van mijzelf, maar ik heb het ontdekt. :-k
Ofwel: ik kan blijkbaar zelf ook heel complex en onvoorspelbaar zijn! :o

Welke ervaringen hebben de dames in dat opzicht eigenlijk met mannen?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 16 feb 2008 20:21

Mijn ervaring met mannen is dat zolang er geen sprake is van enig vonkje ze vooral stoer en tof proberen te zijn. Maar als het puntje bij paaltje komt dan is het wel klaar met die stoerigheid. Dan staan ze in eens te stuntelen met autosleutels, kunnen ze de portemonnee niet open krijgen en durven ze je niet eens een handje te geven.. 8)

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2282
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Berichtdoor Speedy » 16 feb 2008 20:23

spacy schreef:Als ik in mijn omgeving rondkijk heb ik soms het idee dat de mannen duurdere hobby's hebben, even wat voorbeelden waar veel geld op kan gaan aan het volwassene speelgoed:

-auto, motor
-gereedschap
-computer
-modelbouw
-fotografie
-racefietsen/mountainbikes of andere sport

dus die paar setjes kleding redden het volgens mij echt niet tegen dit soort aankopen en onderhoud ervan


Van een klant hoorde ik eens de volgende uitspraak:
"The difference between man and boys are the prices of the toys."

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 17 feb 2008 16:21

Ik heb zojuist die twee eerdergenoemde testen gedaan: bij de puntentest scoorde ik 130 (maar ik bleek hem achteraf al eerder gedaan te hebben, toen scoorde ik 85 punten...nóg mannelijker); bij de androgynie-test bleek ik daarentegen 'een beetje vrouwelijk'.
Mijn vermeende vrouwelijkheid is me vaak verweten, maar ik stoor me er niet meer aan. Ik ben er trots op een man te zijn en dat ik van smaakvolle attributen en leuke kleren houd, muziek en kunstzinnige zaken bemin, me ervoor inzet om de mij omringende mensen dieper te leren kennen (het liefst in 1 op1-gesprekken) etc., zie ik eerder als een aanvulling dan vermeende vrouwelijke derivatie. Ik merk ook dat ik eerder op vrouwen val met zowel sterke vrouwelijke als -vermeende- mannelijke karaktertrekken.

Dat boek 'Mannen komen van Mars, Vrouwen komen van Venus' heb ik ook gelezen. Wat ik frappant vond, was dat de schrijver in zijn voorwoord al opmerkte dat de geschetste (stereo)typeringen in sommige huwelijken geheel andersom zijn, inclusief een 'holletje' voor de vrouw enzoveurt... :mrgreen: Zou het toch zo zijn dat het onderscheid mannelijkheid - vrouwelijkheid in wezen eigenlijk onzin is?

Gebruikersavatar
Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1171
Lid geworden op: 28 dec 2005 10:27
Locatie: ijsselmuiden/utrecht

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 18 feb 2008 14:04

Giovannino schreef:Ik heb zojuist die twee eerdergenoemde testen gedaan: bij de puntentest scoorde ik 130 (maar ik bleek hem achteraf al eerder gedaan te hebben, toen scoorde ik 85 punten...nóg mannelijker); bij de androgynie-test bleek ik daarentegen 'een beetje vrouwelijk'.
Mijn vermeende vrouwelijkheid is me vaak verweten, maar ik stoor me er niet meer aan. Ik ben er trots op een man te zijn en dat ik van smaakvolle attributen en leuke kleren houd, muziek en kunstzinnige zaken bemin, me ervoor inzet om de mij omringende mensen dieper te leren kennen (het liefst in 1 op1-gesprekken) etc., zie ik eerder als een aanvulling dan vermeende vrouwelijke derivatie. Ik merk ook dat ik eerder op vrouwen val met zowel sterke vrouwelijke als -vermeende- mannelijke karaktertrekken.

Dat boek 'Mannen komen van Mars, Vrouwen komen van Venus' heb ik ook gelezen. Wat ik frappant vond, was dat de schrijver in zijn voorwoord al opmerkte dat de geschetste (stereo)typeringen in sommige huwelijken geheel andersom zijn, inclusief een 'holletje' voor de vrouw enzoveurt... :mrgreen: Zou het toch zo zijn dat het onderscheid mannelijkheid - vrouwelijkheid in wezen eigenlijk onzin is?


Wat bedoel je met 'sterke vrouwelijke als -vermeende- mannelijke karaktertrekken'?

Het boek 'Mannen komen van Mars, vrouwen komen van venus' vond ik wel interessant om te lezen maar het is zó generaliserend. Ik denk dat het onderscheid niet zo onwijs duidelijk is. Ik herkende me ook lang niet altijd in de 'typisch vrouwelijke' kenmerken, evenals ik het 'typisch mannelijke gedrag' niet altijd terugzag in de mannen in mijn leven ;)

Gebruikersavatar
em_ma
Kapitein
Kapitein
Berichten: 919
Lid geworden op: 10 feb 2008 13:06
Locatie: provincie utrecht
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 18 feb 2008 14:24

Boekenlezer schreef:Nou liep ik altijd met het idee in mijn hoofd dat dames zo ingewikkeld zijn als het gaat om het aangaan van een relatie... dat je nooit weet wat ze zullen zeggen... en dat mannen daarin wel veel rechtlijniger en begrijpelijker zouden zijn. Maar als ik naar mij zelf kijk als man, krijg ik het idee dat dat wel eens een fabeltje kan zijn. Mijn gevoel gedraagt zich helemaal niet zo rechtlijnig en in dezelfde richting, als dat ik veronderstelde. Integendeel, ik ken inmiddels de ervaring dat je van afstand helemaal "begeistert" kan zijn van een vrouw, maar als ze dichtbij komt met belangstelling voor je, op zo'n manier dat je gaat denken 'binnenkort zou het maar zo wat kunnen worden', dat dat best wel schrikken kan zijn. Heel tegenstrijdig, maar zo kan mijn gevoel zich gedragen.
Ik wist het niet van mijzelf, maar ik heb het ontdekt. :-k
Ofwel: ik kan blijkbaar zelf ook heel complex en onvoorspelbaar zijn! :o

Welke ervaringen hebben de dames in dat opzicht eigenlijk met mannen?


Dat is wel herkenbaar wat je schrijft. Denk dat dat overigens net zo goed voor vrouwen geldt.... En dat zeg ik uit ervaring :wink:
Laatst hoorde ik de uitspraak van iemand die zei over het aangaan van een relatie: dat wat je het liefst wilt (een relatie), daar ben je ook het meest bang voor.
Omdat je daarin dus ook het meest gekwetst kan worden en een gebroken hart is een van de naarste dingen die je kunnen overkomen.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 18 feb 2008 14:40

@ Hippie: Nou ja, al te duidelijk in waar ik op val ga ik natuurlijk niet zijn :P maar ik doel op wat geprononceerder eigenschappen, iets sterker dan gemiddeld.
Ik snapte een aantal dingen uit dat boek wel beter (zoals dat 'holletje', dat bleek ik ook te hebben), maar dat mannen-zijn-zo, vrouwen-zijn-zo-verhaal doet niet altijd recht aan de werkelijkheid. Mannen en vrouwen blijken in redelijke mate een mix te zijn van vermeende mannelijke en vrouwelijke eigenschappen, terwijl ze er meestal toch óf als man óf als vrouw uitzien.

Gebruikersavatar
CvdBerg
Mineur
Mineur
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 jan 2008 19:30
Locatie: Groningen
Contacteer:

Berichtdoor CvdBerg » 18 feb 2008 15:27

Hmm 15 punten, ben ik nu ubermannelijk?? :mrgreen:

Bij de 2e test bleek ik echter wel vrouwelijke eigenschappen te hebben, I am Confused :-k
Luid, Emotie, Ruchtig

Gebruikersavatar
ring
Mineur
Mineur
Berichten: 136
Lid geworden op: 13 jun 2008 13:41
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Berichtdoor ring » 18 jun 2008 18:23

em_ma schreef:
Boekenlezer schreef:Nou liep ik altijd met het idee in mijn hoofd dat dames zo ingewikkeld zijn als het gaat om het aangaan van een relatie... dat je nooit weet wat ze zullen zeggen... en dat mannen daarin wel veel rechtlijniger en begrijpelijker zouden zijn. Maar als ik naar mij zelf kijk als man, krijg ik het idee dat dat wel eens een fabeltje kan zijn. Mijn gevoel gedraagt zich helemaal niet zo rechtlijnig en in dezelfde richting, als dat ik veronderstelde. Integendeel, ik ken inmiddels de ervaring dat je van afstand helemaal "begeistert" kan zijn van een vrouw, maar als ze dichtbij komt met belangstelling voor je, op zo'n manier dat je gaat denken 'binnenkort zou het maar zo wat kunnen worden', dat dat best wel schrikken kan zijn. Heel tegenstrijdig, maar zo kan mijn gevoel zich gedragen.
Ik wist het niet van mijzelf, maar ik heb het ontdekt. :-k
Ofwel: ik kan blijkbaar zelf ook heel complex en onvoorspelbaar zijn! :o

Welke ervaringen hebben de dames in dat opzicht eigenlijk met mannen?


Dat is wel herkenbaar wat je schrijft. Denk dat dat overigens net zo goed voor vrouwen geldt.... En dat zeg ik uit ervaring :wink:
Laatst hoorde ik de uitspraak van iemand die zei over het aangaan van een relatie: dat wat je het liefst wilt (een relatie), daar ben je ook het meest bang voor.
Omdat je daarin dus ook het meest gekwetst kan worden en een gebroken hart is een van de naarste dingen die je kunnen overkomen.



Toen ik dit las zag ik dat als heel herkenbaar dus even reageren. Namelijk wat jij Em_ma aanhaalt is mijn inziens ook echt zo.
Iets wat je graag zou willen is vaak ook 'eng'. En als je het dan ontvangt is het ook iets waar je lang aan moet wennen, of moet leren om er op die manier mee om te gaan dat het voor beiden evenredig is.

En wat ik zelf ook heel opmerkelijk vind is het verschil in wat man of vrouw graag wil, of waar ze behoefte aan hebben. Vrouwen zijn degene die graag willen praten en willen weten wat er in de man leeft, terwijl mannen dat ook wel willen maar op een hele andere manier. En graag ook maximale aandacht besteden aan lichamelijk contact.

Hebben jullie die ervaring ook? Of hoe zien jullie dat?
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

Gebruikersavatar
keessie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 492
Lid geworden op: 07 jun 2007 14:33
Locatie: A beautiful place on earth

Berichtdoor keessie » 24 jun 2008 09:00

Vrouwen proberen hun man/ vriend te laten veranderen als ze zich aan sommige dingen storen.

Mannen zijn oplossings- en succes gericht.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Gebruikersavatar
88alries88
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 mar 2008 15:24

Berichtdoor 88alries88 » 24 jun 2008 09:39

keessie schreef:Vrouwen proberen hun man/ vriend te laten veranderen als ze zich aan sommige dingen storen.

Mannen zijn oplossings- en succes gericht.


Dat is denk ik waar. Komt denk ik omdat een vrouw zich niet aan haar man/vriend WIL storen! Dus als hij zn storinkje dan veranderd, kan de vrouw er weer gelukkig mee zijn. Mannen boeit het veel minder hoe hun vrouw/vriendin zich gedraagd.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten