Afslanken [deel 2]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
linsy
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jun 2007 16:01

Berichtdoor linsy » 06 jul 2007 11:39

is een programma dat je kan volgen 10 weken lang die beginnende joggers leert hoe ze na 10 weken ik dnek 5km kunnen lopen
de eerste dag moet je bvb 1min lpen 2 min wandelen en dan bouwen ze op
je kan dat programma volgen in een cursus maar je kan het ook gratis downloaden voor op je mp3 n het in je eentje doen
Afbeelding

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 06 jul 2007 11:41

Ohwww okay! Ik dacht dat het een dieet was of zo ;)
Zoiets als wat jij beschrijft heb ik wel eens vaker gehoord ja!

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Berichtdoor Jess » 10 jul 2007 10:02

Als je nou zorgt dat je goed je gewicht in de gaten houdt hoef je ook minder te lijnen. Zie je dat je bijv. 3 kilo zwaarder bent als normaal, hou er dan meteen rekening mee en wacht niet tot je 10 kilo te zwaar bent.

Je weet niet half hoeveel zwangere vrouwen er zijn die denken: ik word toch dik dus ik vreet maar raak. Je moet voor 2 drinken, voor 1 eten heb ik wel eens gelezen.

Een schoonzus van me vindt zichzelf eerst zielig omdat ze niet zwanger wordt dus neemt dat als smoes om te snoepen, wordt ze zwanger mag ze toch wel eten want ze wordt toch dik. Vervolgens loopt het met dat kind niet helemaal soepel als hij er eenmaal is, en snaait ze daardoor weer.

Sommige mensen verzinnen nu eenmaal altijd wat waardoor ze een smoes hebben om te eten. Zouden zulke mensen niet wijzer doen door eens aan zichzelf te werken en te veranderen?

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 jul 2007 11:09

Je doet nu overrkomen of je schoonzus het leuk vind om snaaien, veel te eten. Net of ze het leuk vind om bij alles naar eten te grijpen.

Wel is aan gedacht dat ze misscihen een eetprobleem heeft?
Misschien wil ze wel stoppen met veel eten maar kan ze het niet. Het is dan belangrijker dat je haar bijstaat dan dat je haar terecht wijst
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 10 jul 2007 14:05

Gerdien B. schreef:Je doet nu overrkomen of je schoonzus het leuk vind om snaaien, veel te eten. Net of ze het leuk vind om bij alles naar eten te grijpen.

Wel is aan gedacht dat ze misscihen een eetprobleem heeft?
Misschien wil ze wel stoppen met veel eten maar kan ze het niet. Het is dan belangrijker dat je haar bijstaat dan dat je haar terecht wijst



=D> =D>

Gebruikersavatar
Funlover
Majoor
Majoor
Berichten: 1881
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:48
Locatie: Veenendaal

Berichtdoor Funlover » 10 jul 2007 16:36

essieee schreef:
Gerdien B. schreef:Je doet nu overrkomen of je schoonzus het leuk vind om snaaien, veel te eten. Net of ze het leuk vind om bij alles naar eten te grijpen.

Wel is aan gedacht dat ze misscihen een eetprobleem heeft?
Misschien wil ze wel stoppen met veel eten maar kan ze het niet. Het is dan belangrijker dat je haar bijstaat dan dat je haar terecht wijst



=D> =D>


En ook ik dacht het...! Gunst hoe herkenbaar, ik deed dat namelijk ook. Een duidelijke emotie eter.
Zou ze er zelf blij mee zijn? Zou het voldoening geven? Waarschijnlijk niet....!
Kzou het als ik jou was idd maar eens van de andere kant bekijken....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 11 jul 2007 13:16

Resultaat tot nu toe: min 7,5 kilo! :lol:

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 11 jul 2007 15:45

Ik blijf gewoon hangen op -2.
Ik wil er voor mijn trouwen nog 2 af, liefst voor ik mijn jurk ga afpassen (15 augustus). Maar ik ben het hele gelijn zo zat. Het helpt nu dus helemaal niet meer. Ik volg niet exact Sonja Bakker maar eet ook niet echt meer,dus ik snap er niks van.
Naja, even de frustratie stoppen, die 2 kilo is lekekr gelukt en ik blijf nu al wel twee weken op gewicht, haha :)
Na mijn vakantie ga ik wel weer flink Bakkeren, in de hoop dat er dan die laatste 2 af vliegen :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 13 jul 2007 16:32

MissF: t is best stom om te lezen dat het zo moeizaam gaat die laatste 2 kilo... misschien KUN je niet meer afvallen ;)

Met mij gaat het zn gangetje, ben in een week een halve kilo afgevallen dus ben wel tevreden. Vind het ook goed dat het niet te snel gaat omdat ik dan denk ik beter op gewicht blijf.

Succes ermee weer allemaal!

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 13 jul 2007 17:13

Ik blijf nu enorm steken!
Met verplichte bedrust verbrandt je zo weinig!
Blijf gelukkig wel gelijk!!!

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 13 jul 2007 17:24

Toch knap es dat je op hetzelfde gewicht blijft. Als ik verplicht op bed moet liggen zou ik lekker gaan snoepen ;)
Je kan als je wilt toch weer verder als je weer wat meer mag bewegen? Hoe lang duurt dat nog?

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 13 jul 2007 17:34

dorine88 schreef:Toch knap es dat je op hetzelfde gewicht blijft. Als ik verplicht op bed moet liggen zou ik lekker gaan snoepen ;)
Je kan als je wilt toch weer verder als je weer wat meer mag bewegen? Hoe lang duurt dat nog?




Het is een gevecht om dat niet te doen, ik troost mezelf ook erg graag daarmee. Maar de weegschaal staat in zicht :wink: !
Geen idee,.....dat schijnt niemand te weten! Op geleide van pijn bewegen,....tsja....
En ik ga zeker door ja!!

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1887
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Berichtdoor Katlheen » 16 jul 2007 18:41

Je doet nu overrkomen of je schoonzus het leuk vind om snaaien, veel te eten. Net of ze het leuk vind om bij alles naar eten te grijpen.

Wel is aan gedacht dat ze misscihen een eetprobleem heeft?
Misschien wil ze wel stoppen met veel eten maar kan ze het niet. Het is dan belangrijker dat je haar bijstaat dan dat je haar terecht wijst


Hoewel er wel teveel mensen zijn die zichzelf een slachtoffer rol aanmeten. Hebben ze flink overgewicht, vinden ze het niet eerlijk dat mensen kijken als ze aan een gebakje zitten. Jammer maar helaas, ieder pondje gaat door het mondje. Als je een probleem eter bent, zoek dan hulp. Ik ben net gestopt met roken, maar ik heb mezelf ook nooit een slachtoffer gevoeld. En ik rookte gewoon omdat ik het wilde.

Natuurlijk zijn er mensen met een stofwisselingsziekte waarbij iedere hap eten er aankomt, maar heel veel mensen kunnen overgewicht gewoon vookomen. En als je merkt dat je een probleem eter bent doordat je ergens problemen mee hebt, ga dan hulp zoeken bij een psycholoog ofzo, voordat je zo'n gezellig dikkertje wordt dat klaagt dat het zo moeilijk is om van eten af te blijven in deze maatschappij. Ik heb van het weekend gehoord dat een kilo vet, gelijk staat aan 7500 calorien....En dat sport je er dus echt niet zomaar even af als je structureel teveel inneemt.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 16 jul 2007 19:39

Ik vraag mij eerlijk gezegt af of je je er ervaring mee hebt.
mensen kunnen zo bekneld zitten tussen: niet willen eten maar niet kunnen stoppen
Weten niet alleen te kunnen stoppen maar niet te weten waar je hulp kunt zoeken. Daarbij moet je er ook aan toe zijn om hulp te zoeken. Als je er niet aan toe bent, vraag ik mij af of het echt goed gaat helpen.

Ja dan voel je je slachtoffer van je eigen lichaam. Dat gevoel is zwaar kl*te. Elke hap die naar binnen gaat geniet je niet van want je weet diep van binne dat je het niet moet doen, maar zonder kan je ook niet. Je meot. Het is een dwang geworden die je niet zomaar even doorbreekt. Er zit zoveel meer achter!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1887
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Berichtdoor Katlheen » 17 jul 2007 11:05

En dus moet je gewoon accepteren dat je zwaar overgewicht hebt, dat mensen je aangapen, en zeker wanneer je weer wat naar binnen schranst. Als jij jezelf een probleemeter vind, moet je dat vooral lekker vinden van jezelf. Maar ga niet de schuld leggen bij de omgeving. Durf dan gewoon te erkennen dat je zelf een prutser bent dat je het zover hebt laten komen en dat je er niets aan doet.

PS, mijn verloofde heeft emo-vreetbuien in het weekend, dus ik zie het helaas van heel dichtbij.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten