Dominees uit de Chr. ger.kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 01 jun 2007 21:59

ajl schreef:ds. van Ree uit Vlissingen heeft een beroep gekregen naar Nunspeet. Hij heeft op tweetal gestaan met ds. van der Zwan.

Ik wist het al. Maar er zit wel een aardig verschil tussen die 2, is het niet? Ik heb ze allebei gehoord, en ds. Van der Zwan is toch wel wat "rechtser" dan ds. Van Rhee. Weet men meteen wat een deel van Nunspeet wil denk ik...
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

blaarkop
Mineur
Mineur

Berichtdoor blaarkop » 03 jun 2007 12:11

vaandel schreef:Utrecht-West is ook nog steeds vacant. Al weer meer dan 2 jaar. Dit kerkelijk jaar is het slechts tot 1 beroep gekomen. Ik ben benieuwd wanneer en wie er kandidaat wordt gesteld door de kerkenraad.

Ds L A den Butter en Ds D van der Zwaag
stemming 17 juni

vaandel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor vaandel » 03 jun 2007 18:41

blaarkop schreef:
vaandel schreef:Utrecht-West is ook nog steeds vacant. Al weer meer dan 2 jaar. Dit kerkelijk jaar is het slechts tot 1 beroep gekomen. Ik ben benieuwd wanneer en wie er kandidaat wordt gesteld door de kerkenraad.

Ds L A den Butter en Ds D van der Zwaag
stemming 17 juni

Je bent goed op de hoogte.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 jun 2007 15:23

Ds van Rhee heeft bedankt voor Nunspeet en is beroepen naar Rotterdam-oost/Capelle ad IJssel

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 11 jun 2007 16:43

ds J Bos heeft het beroep naar Naarden aangenomen, bedankt voor Broeksterwoude-Andreas

ds CP de Boer heeft bedant voor Urk-EH. (had ik wel verwacht, ben benieuwd wie ze nu gaan beroepen)
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

vaandel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor vaandel » 18 jun 2007 19:25

Utrecht-West heeft Ds. v.d. Zwaag beroepen.
Damwoude heeft Ds v.d. Zwan beroepen.

Jacq
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jacq » 21 jun 2007 16:37

Curatorium CGK neemt zeven studenten aan

APELDOORN - Het curatorium van de theologische universiteit van de Christelijke Gereformeerde Kerken in Apeldoorn heeft zeven studenten via het admissie-examen toegelaten tot de opleiding voor predikant.

Het betreft J. H. Bonhof te Waddinxveen, J. de Bruin te Barendrecht, A. D. Fokkema te Apeldoorn, G. J. Post te Urk, A. J. T. Ruis te Hendrik-Ido-Ambacht, P. W. J. van der Toorn te Apeldoorn en J. van Walsem te Zetten.

De admissie-examens werden eind vorige week en begin deze week gehouden.

© Reformatorisch Dagblad

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 21 jun 2007 17:00

:yahoooo:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Jacq
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jacq » 26 jun 2007 11:29

Bedankt: voor Eemdijk, B. de Graaf te Nunspeet.

Bron: Refdag

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 14 aug 2007 12:24

NUNSPEET - Ds. J. H. Velema, emeritus predikant binnen de Christelijke Gereformeerde Kerken, is dinsdagmorgen op 89-jarige leeftijd overleden.

Jan Hendrik Velema werd op 18 augustus 1917 geboren te ’s Gravendeel, waar zijn vader destijds predikant was. In de loop van zijn ambtsperiode diende hij Steenwijk (1940-1946), Bunschoten (1946-1951), Zwolle (1951-1955), Apeldoorn (1955-1975) en Nunspeet (1975-1986). Op 1 december 1986 ging hij met emeritaat. Hij bleef in Nunspeet wonen.

De predikant heeft altijd een vooraanstaande plaats ingenomen binnen de Christelijke Gereformeerde Kerken en daarbuiten. Vijfmaal was hij preses van de generale synode, vele jaren maakte hij deel uit van het curatorium van de Theologische Universiteit in Apeldoorn, jarenlang was hij secretaris van deputaten eenheid van de gereformeerde belijders in Nederland. Daarnaast was ds. Velema acht jaar voorzitter van de stichtingsraad van de Evangelische Omroep (EO) en lange tijd was hij secretaris van het Contact Orgaan Gereformeerde Gezindte (COGG). Hij was enige tijd hoofdbestuurslid van de RPF. Hij schreef tal van publicaties.

Ds. Velema was ridder in de Orde van Oranje-Nassau.

Bron: RD

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 14 aug 2007 17:10

mw schreef:NUNSPEET - Ds. J. H. Velema, emeritus predikant binnen de Christelijke Gereformeerde Kerken, is dinsdagmorgen op 89-jarige leeftijd overleden.

Jan Hendrik Velema werd op 18 augustus 1917 geboren te ’s Gravendeel, waar zijn vader destijds predikant was. In de loop van zijn ambtsperiode diende hij Steenwijk (1940-1946), Bunschoten (1946-1951), Zwolle (1951-1955), Apeldoorn (1955-1975) en Nunspeet (1975-1986). Op 1 december 1986 ging hij met emeritaat. Hij bleef in Nunspeet wonen.

De predikant heeft altijd een vooraanstaande plaats ingenomen binnen de Christelijke Gereformeerde Kerken en daarbuiten. Vijfmaal was hij preses van de generale synode, vele jaren maakte hij deel uit van het curatorium van de Theologische Universiteit in Apeldoorn, jarenlang was hij secretaris van deputaten eenheid van de gereformeerde belijders in Nederland. Daarnaast was ds. Velema acht jaar voorzitter van de stichtingsraad van de Evangelische Omroep (EO) en lange tijd was hij secretaris van het Contact Orgaan Gereformeerde Gezindte (COGG). Hij was enige tijd hoofdbestuurslid van de RPF. Hij schreef tal van publicaties.

Ds. Velema was ridder in de Orde van Oranje-Nassau.

Bron: RD

"Daar zij hun wens verkrijgen!" Dat is wel van toepassing.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 15 aug 2007 09:10

Wat bedoel je daarmee?
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 15 aug 2007 09:25

Wullimpie schreef:Wat bedoel je daarmee?

Ik bedoel dat de overleden ds. Velema een heel sterk verlangen had naar de wederkomst of om "ontbonden en met Christus te wezen". Hij straalde dat aan alle kanten uit.
Hij preekte regelmatig bij ons, en dan stond hij geregeld echt te "huppelen van zielevreugd" bij het preken en het zingen.
En nu heeft hij zijn diepste wens verkregen: Bij zijn Heere te zijn en Hem te mogen grootmaken. En dat gun ik hem van harte! Hij is nu veel beter af dan wie dan ook op aarde.
Zo duidelijk? :wink:

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 15 aug 2007 09:30

Duidelijk.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 aug 2007 10:37

Precies... Hij heeft overigens ook een hoop goeds voor de EO gedaan, hij bracht in roerige tijden de EO in kalmer water... en zijn kerkmuuroverschrijdend denken, gericht op eenheid spreekt me erg aan.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”