Zelfbevrediging, wel of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 14 jun 2007 17:12

Kheb het idee dat veel mensen het niet willen gebruiken omdat het een algemeen gebruikte term is die niet altijd even goed bedoeld is.

Maar even ontopic, volgens mij kom je er op deze manier nooit uit, ik denk dat toch iedere dat voor zijn eigen beleving moet invullen en ik neem dat de starter van dit topic wel zoveel reacties/tips/adviezen heeft gekregen dat ze er haar voordeel mee kan doen.
What a wonderfull girl!!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 14 jun 2007 17:14

rafaell schreef:Je redenering gaat mank Zekh. Als je partner namelijk als voorwaarde voor seks met jou heeft dat hij/zij zin moet hebben, dan is je partner tijdens de seks niet volledig op jou gericht maar ook op de eigen behoeftebevrediging, anders is het namelijk niet relevant of je partner zin heeft. Wat mij betreft heb je alleen seks als je allebei zin hebt, als iemand meer behoefte heeft is zelfbevrediging wat mij betreft een prima optie en ik zie niet in waarom het egoïstisch zou zijn, je laat namelijk juist wat van liefde voor je partner blijken omdat je hem/haar niet verplicht om seks te hebben terwijl hij/zij helemaal geen zin heeft.

Eens met Raaf. En Zekh, hoe zit het dan als je géen partner hebt?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 19 jun 2007 09:53

Deze post stond nog tussen de verwijderde berichten.

Sofieke schreef:
rafaell schreef:Je redenering gaat mank Zekh. Als je partner namelijk als voorwaarde voor seks met jou heeft dat hij/zij zin moet hebben, dan is je partner tijdens de seks niet volledig op jou gericht maar ook op de eigen behoeftebevrediging, anders is het namelijk niet relevant of je partner zin heeft. Wat mij betreft heb je alleen seks als je allebei zin hebt, als iemand meer behoefte heeft is zelfbevrediging wat mij betreft een prima optie en ik zie niet in waarom het egoïstisch zou zijn, je laat namelijk juist wat van liefde voor je partner blijken omdat je hem/haar niet verplicht om seks te hebben terwijl hij/zij helemaal geen zin heeft.

De bijbel zegt ook in een eerder geciteerd stukje dat de vrouw niet de baas is over haar lichaam, maar haar man, en de man niet over zijn lichaam, maar de vrouw.... Nu betekent dit natuurlijk niet dat je maar naar de pijpen van de ander moet dansen, maar ik denk dat je in een redelijk stukje overleg en compromis een heel eind komt, en dat zelfbevrediging niet tot weinig nodig blijkt te zijn....

Bovendien hoeft niet alleen de daadwerkelijke daad tot bevrediging te leiden, maar kun je nog wel sámen intiem zijn zonder de daad...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 jun 2007 13:46

Eens met Raaf. En Zekh, hoe zit het dan als je géen partner hebt?

Dan hoeft je aandacht niet verdeeld te zijn maar mag je die volledig op God richten (1 Kor 7)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 19 jun 2007 13:47

Ja maar dan wel of niet zelfbevredigen?
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 19 jun 2007 13:52

Niet. :wink: Maar zo begint dus de discussie opnieuw...... :lol:

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 19 jun 2007 13:54

tja ik heb nog geen goede verklaring gezien!

André

Berichtdoor André » 19 jun 2007 13:56

tante-tortel schreef:Niet. :wink: Maar zo begint dus de discussie opnieuw...... :lol:
Precies, ik had ook al sterk de indruk dat ieder wel zijn of haar zegje had gedaan, maar wie weet zijn er nog andere inzichten?

*Uch* :P

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 19 jun 2007 13:57

Mm, nou ook ik heb nog steeds niet echt een overtuigend argument gehoord waarom zelfbevrediging niet okee zou zijn.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 19 jun 2007 14:02

Ik nog geen argument waarom het wel oke zou zijn :)
Vooralsnog houd ik me maar vast aan het woord van God waarin ik kan lezen dat de seksualiteit is gegeven voor binnen veilige huwelijks kaders.
En dat je in de seksualiteit elkaar dient en liefhebt.
Terwijl de zelfbevrediging er alleen op gericht is om zich zelf lief te hebben.

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 19 jun 2007 14:04

Hoe moet je dan 'heb je naaste lief als jezelf' in deze duiden?

Tuinkabouter
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Tuinkabouter » 19 jun 2007 14:21

tante-tortel schreef:Ik nog geen argument waarom het wel oke zou zijn :)
Vooralsnog houd ik me maar vast aan het woord van God waarin ik kan lezen dat de seksualiteit is gegeven voor binnen veilige huwelijks kaders.
En dat je in de seksualiteit elkaar dient en liefhebt.
Terwijl de zelfbevrediging er alleen op gericht is om zich zelf lief te hebben.

rosalie 83 schreef:Mm, nou ook ik heb nog steeds niet echt een overtuigend argument gehoord waarom zelfbevrediging niet okee zou zijn.

Conclusie: Ieder moet het voor zichzelf weten, natuurlijk in overleg met eventuele partner. En als je het met je eigen geweten, gevormd door je opvoeding en je geloof overeen kan komen mag het. Kun je dit niet, dan mag het niet. Ik maak zulke dingen nooit moeilijker voor mezelf dan ze al zijn. :wink:
Dolce far niënte!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 19 jun 2007 15:17

Tuinkabouter schreef:Conclusie: Ieder moet het voor zichzelf weten, natuurlijk in overleg met eventuele partner. En als je het met je eigen geweten, gevormd door je opvoeding en je geloof overeen kan komen mag het. Kun je dit niet, dan mag het niet. Ik maak zulke dingen nooit moeilijker voor mezelf dan ze al zijn. :wink:

Tsja, daar heb je wel een punt ja. Je bent inderdaad toch gevormd door vanalles en dat speelt mee. En het is ook niet mijn bedoeling om iedereen aan het zelfbevredigen te krijgen of zo :mrgreen: Maar ik vind wel dat je er niet om veroordeeld mag worden. En daarom, als iemand beweert dat het echt niet mag blabla, dan wil ik overtuigende argumenten horen.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 19 jun 2007 15:18

En ik wacht nog steeds op de reactie van Zekh :wink: én op teksten waarin zelfbevrediging duidelijk afgekeurd wordt. Het is immers wel zo dat de bewijslast bij de tegenstanders van zelfbevrediging ligt.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 jun 2007 15:20

SimonT schreef:tja ik heb nog geen goede verklaring gezien!

Misschien moet je het topic dan nog een keertje gaan lezen... Er zijn genoeg redenen gegeven... over niet begeren, seks in een relatie en niet daar buiten, het feit dat het bij de meesten samengaat met verkeerde gedachten etc.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”