Zelfbevrediging, wel of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 14 jun 2007 07:42

rosalie83 schreef:
DesertRose schreef:wat is het mooi als een man en een vrouw samen bij het bed op de knieen God aanbidden om daarna volledig tot Zijn eer seks hebben?

en nu ik dit schrijf besef ik pas hoe banaal dit klinkt, maar toch is het zo bedoelt.

bah. dan klinkt "gemeenschap" nog beter.

Waarom nou weer 'bah'? Dit geeft mijns inziens aan dat veel mensen in een kramp leven als het om seks gaat. Zelfs het woord vind men 'bah'.

Seks hebben slaat voor mij op iets banaals. Dat doen de hoeren ook.
Maar gemeenschap heb je met je man/vrouw. Daarbij dien je iets gemeenschappelijks namelijk om elkaar lief te hebben.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 14 jun 2007 07:43

Inderdaad, terwijl seks wel meer is dan enkel de coïtus :)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 jun 2007 07:47

DesertRose schreef:wat is het mooi als een man en een vrouw samen bij het bed op de knieen God aanbidden om daarna volledig tot Zijn eer seks hebben?

En zo zie je maar meer dat ons menselijk genot best tot Gods eer kan zijn. De stelling dat mensleijk genot bijna nooit tot Gods eer is zo onwaar. We mogen van God genieten op een verantwoorde manier en dan kan je vele en van veel dingen genieten en Hem er voor danken. Het klinkt bijna als: Of je geniet zelf van het leven, of je leeft tot Gods eerm die twee gaan heel moeilijk samen.

GerdienB schreef:Er zijn ook stellen waarbij de vrouw meer behoefte aan seks heeft dan de man.

Dat komt vast omdat de man als hij aan zijn trekken is gekomen (niet te letterlijk opvatten) zelf gaat sluimeren en dommelen :D
Laatst gewijzigd door Marnix op 14 jun 2007 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 14 jun 2007 07:48

tante-tortel schreef:
rosalie83 schreef:

en nu ik dit schrijf besef ik pas hoe banaal dit klinkt, maar toch is het zo bedoelt.

bah. dan klinkt "gemeenschap" nog beter.

Waarom nou weer 'bah'? Dit geeft mijns inziens aan dat veel mensen in een kramp leven als het om seks gaat. Zelfs het woord vind men 'bah'.

Seks hebben slaat voor mij op iets banaals. Dat doen de hoeren ook.
Maar gemeenschap heb je met je man/vrouw. Daarbij dien je iets gemeenschappelijks namelijk om elkaar lief te hebben.

Ja, de hoeren hebben ook seks ja. Maar als man en vrouw heb je ook seks. Je kunt er lang en kort over praten, maar het is nou eenmaal seks. Maar seks gaat wat mij betreft niet zonder liefde inderdaad! Maar daarom heb ik nog steeds wel seks met mijn man. Liefdevolle seks wel te verstaan.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 jun 2007 07:56

Inderdaad. Ik kan me voorstellen dat seks een wat platte betekenis krijgt omdat er in onze cultuur plat mee om wordt gegaan. Maar ja, dan is woordgebruik nog steeds relatief. Als het gangbare Nederlandse woord "gemeenschap" was geweest had en dat overal gebruikt zou worden ipv seks, zou dat woord ook een platte betekens hebben gekregen. ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 14 jun 2007 08:05

rosalie83 schreef:Waarom nou weer 'bah'? Dit geeft mijns inziens aan dat veel mensen in een kramp leven als het om seks gaat. Zelfs het woord vind men 'bah'.

Omdat 1 persoon aangeeft dat hij liever het woord gemeenschap gebruikt dan het woord sex denk jij dat veel mensen in een kramp leven wat sex betreft, sex is (helaas) een moeilijk te bespreken onderwerp in onze kringen. Niet omdat het moeilijke stof is, maar kheb het idee dat mensen daar niet zo open over praten, maar dat even offtopic.

Zelfbevrediging gaat (naar mijn weten) altijd gepaard met gedachten aan sex, maar misschien zit ik er naast. Mijns inziens moet zelfbevrediging wel kunnen, en nog niet eens verplicht binnen het huwelijk. Als vrijgezelle man/vrouw zou je eigenlijk niet kunnen doen aan zelfbevrediging omdat het niet zonder sexuele gedachten gaat.
En wie een vrouw (of man) aan ziet........., maar ik vraag me af hoeveel mensen in dit geval de eerste steen op kunnen rapen.
What a wonderfull girl!!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 14 jun 2007 08:08

peentje schreef:
rosalie83 schreef:Waarom nou weer 'bah'? Dit geeft mijns inziens aan dat veel mensen in een kramp leven als het om seks gaat. Zelfs het woord vind men 'bah'.

Omdat 1 persoon aangeeft dat hij liever het woord gemeenschap gebruikt dan het woord sex denk jij dat veel mensen in een kramp leven wat sex betreft, sex is (helaas) een moeilijk te bespreken onderwerp in onze kringen. Niet omdat het moeilijke stof is, maar kheb het idee dat mensen daar niet zo open over praten, maar dat even offtopic.

Niet omdat 1 persoon dit zegt, maar omdat het een uiting is waarmee het één en ander wordt bevestigd. Dingen die ik om me heen zie en hoor.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 14 jun 2007 08:14

Voor mij is het seks hebben met elkaar een oneerbiedig woord voor iets wat God heel mooi geschapen heeft.
Daarom zal ik dat ook nooit gebruiken m.b.t. wat mijn man en ik met elkaar hebben.
Het is voor mij net zo een straatwoord als: n......

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 14 jun 2007 08:18

tante-tortel schreef:Voor mij is het seks hebben met elkaar een oneerbiedig woord voor iets wat God heel mooi geschapen heeft.
Daarom zal ik dat ook nooit gebruiken m.b.t. wat mijn man en ik met elkaar hebben.

Dan gebruik jij het woord niet. Maar maak er geen punt van als een ander dat wel doet, zonder daarmee plat te willen zijn.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 14 jun 2007 08:19

rosalie83 schreef:
tante-tortel schreef:Voor mij is het seks hebben met elkaar een oneerbiedig woord voor iets wat God heel mooi geschapen heeft.

Dan gebruik jij het woord niet. Maar maak er geen punt van als een ander dat wel doet, zonder daarmee plat te willen zijn.

AHum, wie maakte er hier een punt van?????? Heet zij niet R...... :mrgreen:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 14 jun 2007 08:24

tante-tortel schreef:
rosalie83 schreef:

Wat een kinderachtig gedrag zeg :|

Ik maak inderdaad een punt van als iemand 'bah' zegt over seks. Zie eerdere posts.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 jun 2007 08:26

Als je laat zien dat seks iets mooi's is, wat we hebben gekregen van God om samen met je man te beleven, om samen 1 te worden, dan moeten we dat niet na laten om dat ook uit te dragen. Dan kan het woord door zoveel anderen het op een andere manier beleefd worden. Misschien juist dan aan ons de taak om die lading er vanaf te halen. Anders houdt je de drempel om hier over te praten hoog.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 14 jun 2007 08:32

rosalie83 schreef:
tante-tortel schreef:

Ik maak inderdaad een punt van als iemand 'bah' zegt over seks. Zie eerdere posts.

Gebruik de woorden ervoor waar je jezelf het lekkerst bij voelt, sex is redelijk algemeen en ik gebruik het ook gewoon. Gemeenschap hebben of de liefde bedrijven is een hele mond vol, tis maar net wat je prettig vindt. Maar ik vind het nou niet iets om in dit topic over te gaan bakkeleien.
What a wonderfull girl!!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 14 jun 2007 08:40

peentje schreef:
rosalie83 schreef:
tante-tortel schreef:

Gebruik de woorden ervoor waar je jezelf het lekkerst bij voelt, sex is redelijk algemeen en ik gebruik het ook gewoon. Gemeenschap hebben of de liefde bedrijven is een hele mond vol, tis maar net wat je prettig vindt. Maar ik vind het nou niet iets om in dit topic over te gaan bakkeleien.

Volgens mij is sex niets. ;-)

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 14 jun 2007 08:45

Hoeveel herhalingen komen er nog?? *kijkt ongeduldig*

Terug naar “Archief”