De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 13 jun 2007 09:38

Als ik de keuze voor hormoonbehandeling zou moeten maken, zou ik geloof ik ook voor de nuvaring kiezen, heeft m.i. wel een aantal voordelen:
- minder hormonen
- je hoeft niet dagelijks te slikken (1 x pm inbrengen)

Verder hoorde ik pas dat als je besluit te stoppen met het gebruik, je bij het verwijderen van de NuvaRing in principe direct weer vruchtbaar bent, terwijl je lichaam bij pilgebruik vaak een hele tijd (soms lukt het alleen weer om je cyclus op gang te brengen met medicijnen) voor je 'ontpild' bent. In hoeverre dit echt waar is weet ik niet, dat zou je aan een arts na moeten vragen...

mba
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor mba » 13 jun 2007 17:33

Je bent na stoppen met de Nuvaring net zo snel weer vruchtbaar als na pilgebruik. Bijna direct dus.
Persoonlijk zou ik niet kiezen voor de Nuvaring. Heb iemand 'm wel eens gezien? Ik vind het een enorm ding om in te brengen!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 13 jun 2007 18:30

Toch zijn er heel wat mensen waarbij het na pilgebruik maanden duurt voordat er weer een eisprong op gang komt.

Hier nog iets wat ik erover vond:
De meeste vrouwen moeten ontpillen als ze stoppen met de pil. Er zijn wel uitzonderingen van vrouwen die ??n keer de pil vergeten in hun strip en zwanger worden, maar de kans is eigenlijk heel klein.

De reden dat je ontpillen moet, is dat je lichaam lange tijd een bepaald hormoon (de pil) toegediend heeft gekregen en hieraan gewend is geraakt. Je eigen hormonen werden onderdrukt en je lichaam hoefde zelf geen eisprong te 'veroorzaken'. Als je stopt met de pil, moet je lichaam dit weer oppakken. Hierdoor kun je rare verschijnselen krijgen die lijken op zwangerschapsverschijnselen; zere borsten, extra slijmverlies, pijnlijke onderbuik, stemmingswisselen. Bekjik het een beetje als opnieuw in de puberteit komen, maar dan een beetje heftigern omdat je lichaam er in principe al klaar mee is.

Nogmaals, de meeste vrouwen moeten ontpillen, maar uitzonderingen zijn er altijd.

mba
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor mba » 13 jun 2007 18:34

Ik vraag me af waar je dit vandaan hebt want het komt op mij heel vreemd over. De hoeveelheid oestrogeen wat in een pil zit heeft niet langer dan 14 dagen werking op de eisprong. Als dat niet zo was kreeg je in de stopweek ook geen bloeding.

deleana
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor deleana » 13 jun 2007 18:42

Hoe het precies zit weet ik niet! Maar het is zeker dat je lichaam na een poos pil gebruik helemaal ontregeld is. Niets voor niets stoppen steeds meer mensen met de pil, en gaan op b.v. een natuurlijke wijze over.
Als je op google navuring intikt krijg je een hele site daar over!

deleana
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor deleana » 13 jun 2007 18:43

sorry, ik bedoel natuurlijk nuva ring!

mba
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor mba » 13 jun 2007 18:49

Grappig dat dan bij een ontregelde menstruatie juist de pil voorgeschreven. Na het stoppen is de menstruatie dan wel geregeld.
De pil helpt het lichaam juist regelen. En dat mensen overstappen op andere methoden is wel waar maar om heel andere redenen.

deleana
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor deleana » 13 jun 2007 19:16

Tuurlijk is het dan geregeld.Je slikt iedere maand even veel keren de pil.Maar het is natuurlijk allemaal kunstmatig.
De bloeding die je krijgt is geen volwaardige menstruatie maar uitsluitend een reactie op de plotse veranderingen inde hormoonconcentraties.
Daarom kan het na het stoppen nog een lange tijd een zooitje zijn

mba
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor mba » 13 jun 2007 19:33

Ik weet ook wel dat het kunstmatig is. Maar juist de pil wordt voorgeschreven om een onregelmatige cyclus weer op rails te krijgen. De stoffen 'leren' het lichaam hoe de cyclus in elkaar zit.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 13 jun 2007 21:35

Toen ik met de pil stopte had ik nergens last van hoor!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 jun 2007 22:41

Ik ben idd ook eens 3 maandjes gestopt, en alles liep heerlijk regelmatig en prima, nergens last van. Ook niet toen ik weer begon. Ik merk het verschil totaal niet, of het ding wel of niet slik. Al blijven het wel al die hormonen die mijn lichaam ingaan...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jun 2007 19:55

Ik heb de nuvaring het afgelopen jaar gebruikt. Ik was er heel erg tevreden over, totdat hij steeds vaker en verder naar beneden zakte :cry: (geen idee waarom) Daarom ben ik er nu mee gestopt en toch maar aan de pil gegaan. Maar het is zeker het proberen waard: je hoeft er maar twee keer per maand aan te denken en er is een sms-service die je eraan kan herinneren. De mailtjes kwamen bij mij altijd te laat aan, dus dat is niet zo handig. Er zijn ook stickers voor in je agenda en je kunt zelfs een speciaal klokje bestellen. Als je een tampon kunt inbrengen, dan is de ring ook geen probleem: je vouwt hem dubbel ('tis is heel buigzaam) en dan lukt dat prima.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 17 jun 2007 07:53

mba schreef:Ik weet ook wel dat het kunstmatig is. Maar juist de pil wordt voorgeschreven om een onregelmatige cyclus weer op rails te krijgen. De stoffen 'leren' het lichaam hoe de cyclus in elkaar zit.

Daarvoor heb je ook de Cyclocur.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 jun 2007 14:19

deleana schreef:Hoe het precies zit weet ik niet! Maar het is zeker dat je lichaam na een poos pil gebruik helemaal ontregeld is. Niets voor niets stoppen steeds meer mensen met de pil, en gaan op b.v. een natuurlijke wijze over.
Als je op google navuring intikt krijg je een hele site daar over!

Heb volgens mij zo'n 4 jaar gepild. Op aanraden van de arts hebben we 2 maanden gewacht met "zwanger worden" om alle hormonen uit het lichaam te verwijderen. Daarna was ik gelijk zwanger. Maar volgens mij ben ik ook wel erg vruchtbaar.... :roll:
ja, dat is mijn mening dan he.....

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 18 jun 2007 19:47

Ik slik nu 2 strippen vd pil achter elkaar. Werkt super, dit is op doktersadvies omdat ik zovaak migraine had. Dat is nu stukken minder

Terug naar “Archief”