Homofilie 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 28 mei 2007 09:46

aardmannetje schreef:@meboy - Als je schrijfsel(s) in boekvorm met daarop een pakkende titel te koop aangeboden zou(den) liggen dan bereik je een grotere groep mensen denk ik. :)

Idd, duidelijk verwoord :)

Ga alleen niet de journelastiek in Meboy, daarvoor schrijf je tè waarheidsgetrouw.. :wink:

Refoanders
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Refoanders » 13 jun 2007 07:16

Kom jij ook ?

Wij openen een huiskamer voor homo's en lesbo's uit de refohoek
Hiermee wil RefoAnders een veilige plaats bieden om met elkaar in een ontspannen huiselijke sfeer te kunnen kletsen over alles wat ons bezig houdt

23 juni hebben we een opening receptie van 14.30 tot 17.00 u
Ik zelf zal deze huiskamer openen.

Maar ook
Minister Rouvoet van jeugd en gezin en
SGP kamerlid Bas van der Vlies
zal dan middels een hiervoor speciaal opgenomen video een bijdrage aan de opening leveren.

Na deze opening en video is er volop de gelegenheid om met elkaar in ontspannen sfeer te kletsen onder het genot van een happie en drankkie

Wil je komen dan wel even melden per mail of PB aan mij
want de ruimte van de huiskamer laat maar een beperkt aantal mensen toe
meer info ?
kijk even op www.refoanders.nl
De vervulling van de wet is Liefde

Lunteren
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Lunteren » 18 jul 2007 17:52

Zijn we helemaal uitgepraat over het thema homofilie?? Ik kan me het bijna niet voorstellen.

Wie weet is het leuk om met een aantal nieuwelingen (ik ben ook nieuw hier) de discussie nog weer eens op te starten. Ik stel me zo voor dat er best wel mensen zijn die twijfelen over hun eigen geaardheid of al wel een andere geaardheid bij zichzelf ontdekt hebben en daar eens met anderen over willen praten.... Of natuurlijk mensen die zich afvragen hoe het is om homo te zijn. Ik hoop dat we de discussie weer op gang krijgen!! Ik ben zelf ook homo en hoop door discussie meer openheid te krijgen. Gelukkig is dat de afgelopen tijd al goed gelukt hier !

-

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 18 jul 2007 18:19

De titel homofilie 3 betekend dat er al 2 x 100 + 38 pagina's aan dit onderwerp zijn besteed. Dus ik weet niet of RW-ers helemaal opnieuw willen discusieren over dit onderwerp.

Maar als je een specifieke vraag hebt dan helpt dat misschien wel. Loop je tegen zaken aan?

peace, Scape

Lunteren
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Lunteren » 18 jul 2007 18:23

@ scape

ik denk dat er steeds ook weer nieuwe forumleden komen hier. Zouden daar geen homo's tussen zitten of mensen die graag eens over dit thema van gedachten willen wisselen? Lijkt me wel. Dus daarom probeer ik de discussie een nieuwe impuls te geven. Het is voor een nieuweling namelijk ondoenlijk om die paar honderd pagina's door te spitten. Bovendien is dat niet de manier om je een mening te vormen. Een mening vorm je door discussie. Vandaar deze stap.

Maar mensen die hierover uitgepraat zijn hoeven zich echt niet verplicht te voelen nu weer mee te doen hoor :wink:

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 18 jul 2007 18:25

en dan kunnen jullie mij natuurlijk ook niet missen :lol:

Lunteren
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Lunteren » 18 jul 2007 18:28

Denkertje21 schreef:en dan kunnen jullie mij natuurlijk ook niet missen :lol:

Leuk! Kom erbij! Maar liever ook wat niewelingen :oops:

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 18 jul 2007 18:29

Er is nogal wat gebeurd de laatste tijd: de voorzitter van het COC gaat bij de SGP jongeren langs, de ene homo na de andere wordt in elkaar geslagen en ga zo maar door...

en dan al die christenhomo's die alweer door de achterdeur de kerk uit geslopen zijn omdat ze hun buik vol hadden van de mjanier waarop er met hen binnen de kerk wordt omgegaan...

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 18 jul 2007 18:33

Lunteren schreef:@ scape

ik denk dat er steeds ook weer nieuwe forumleden komen hier. Zouden daar geen homo's tussen zitten of mensen die graag eens over dit thema van gedachten willen wisselen? Lijkt me wel. Dus daarom probeer ik de discussie een nieuwe impuls te geven. Het is voor een nieuweling namelijk ondoenlijk om die paar honderd pagina's door te spitten. Bovendien is dat niet de manier om je een mening te vormen. Een mening vorm je door discussie. Vandaar deze stap.

Maar mensen die hierover uitgepraat zijn hoeven zich echt niet verplicht te voelen nu weer mee te doen hoor :wink:

Lijkt mij een prima uitgangspunt . . .

Lunteren
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Lunteren » 18 jul 2007 18:34

Juist! Veel dingen maken dat het niet eenvoudig is om tegen je omgeving te zeggen dat je homo bent.... Maar verzwijgen is ook geen oplossing.

Alleen daarom is het al goed om te blijven discussieren hierover.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 18 jul 2007 18:35

Denkertje21 schreef:Er is nogal wat gebeurd de laatste tijd: de voorzitter van het COC gaat bij de SGP jongeren langs, de ene homo na de andere wordt in elkaar geslagen en ga zo maar door...

en dan al die christenhomo's die alweer door de achterdeur de kerk uit geslopen zijn omdat ze hun buik vol hadden van de mjanier waarop er met hen binnen de kerk wordt omgegaan...
Tja, misschien moet men dan eens wat minder in de slachtofferpositie kruipen...

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 18 jul 2007 18:37

Denkertje21 schreef:Er is nogal wat gebeurd de laatste tijd: de voorzitter van het COC gaat bij de SGP jongeren langs

interessant aangaande dit topic

De ene homo na de andere wordt in elkaar geslagen en ga zo maar door...

Is dit niet meer iets voor een topic "grote stedenproblematiek"?

Al die christenhomo's die alweer door de achterdeur de kerk uit geslopen zijn omdat ze hun buik vol hadden van de manier waarop er met hen binnen de kerk wordt omgegaan...

Interessant, wat zou hen in de kerk houden? Of wat zou hen laten terugkomen?

Lunteren
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Lunteren » 18 jul 2007 18:38

Machiavelli schreef:
Denkertje21 schreef:Er is nogal wat gebeurd de laatste tijd: de voorzitter van het COC gaat bij de SGP jongeren langs, de ene homo na de andere wordt in elkaar geslagen en ga zo maar door...

Tja, misschien moet men dan eens wat minder in de slachtofferpositie kruipen...

Vergeet niet dat mensen in refokring in die slachtofferrol GEBOREN worden en OPGROEIEN. Het is dus beter te vechten voor het doorbreken van die positie.....

Lunteren
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Lunteren » 18 jul 2007 18:41

Denkertje21 schreef:en dan al die christenhomo's die alweer door de achterdeur de kerk uit geslopen zijn omdat ze hun buik vol hadden van de mjanier waarop er met hen binnen de kerk wordt omgegaan...

Is het een idee om hierover de discussie voort te zetten? De vraag, hoe gaan we om met iemand die zegt homo te zijn?

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 18 jul 2007 18:42

Is slachtofferrol wel een goed woord in deze discussie? Of noem je zoiets meer "moeilijke positie" ?

Terug naar “Archief”