Ex krijgt relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 12 jun 2007 01:56

Markie schreef:
*Annet* schreef:Heb wel eens het idee dat mannen eerder aan een nieuwe relatie toe zijn als vrouwen.

Misschien is het niet maar het lijkt wel zo.

Dat idee heb ik niet eerlijk gezegd.

Ik kan me goed in de situatie van Dippie inleven geloof ik.
Als hij tot het laatst toe zegt dat ie zielsveel van dr houd en hij heeft 2 maanden later al een ander ga je jezelf toch wel dingen afvragen ja.

En als ie inderdaad nog zielsveel van dr houd en hij neemt gewoon een ander getuigt dat ook niet echt van een frisse moraal is mijn mening.

Ik blijf er mooi bij dat ze blij mag zijn dat ze van m af is.

Wat fijn dat jouw wereld zo helder is, ik ben jaloers (no offence, ik meen het serieus, ik wilde dat ik er wat van had).

En verder sluit ik me aan bij Marnix, als jij het de relatie beeindigd hebt, is het niet nodig om het zo vreemd en raar enzo te vinden, het lijkt erop dat je jaloers bent.. Wel begrijpelijk (daarvoor ben ik blijkbaar ook vrouw), maar gun hem zijn plezier en laat hem los, en je verleden met hem ook. :)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 jun 2007 07:58

Markie schreef:
*Annet* schreef:Heb wel eens het idee dat mannen eerder aan een nieuwe relatie toe zijn als vrouwen.

Misschien is het niet maar het lijkt wel zo.

Dat idee heb ik niet eerlijk gezegd.

Ik kan me goed in de situatie van Dippie inleven geloof ik.
Als hij tot het laatst toe zegt dat ie zielsveel van dr houd en hij heeft 2 maanden later al een ander ga je jezelf toch wel dingen afvragen ja.

En als ie inderdaad nog zielsveel van dr houd en hij neemt gewoon een ander getuigt dat ook niet echt van een frisse moraal is mijn mening.

Ik blijf er mooi bij dat ze blij mag zijn dat ze van m af is.

Tja, ik heb dat geprobeerd te verklaren. Als je zielsveel van iemand houdt maar dat is niet wederzijds, kan je twee dingen doen: Die persoon vergeten... of er aan blijven denken en jezelf op die manier kwellen. Ik kan me goed voorstellen dat iemand dan voor het eerste kiest en dan ook redelijk snel daar overheen is, juist als hij iemand anders tegenkomt die daar begrip voor toont, die ook veel van hem houdt en hem haar een beetje doet vergeten.

Ik vind jou conclusie veel te bot en kortzichtig. Logisch, want zijn verhaal hoor je hier niet. Maar een verhaal heeft altijd twee kanten en ik vind je wel erg gericht op 1 kant van het verhaal. Wie weet hoeveel moeite hij heeft gehad met het feit dat ze niet samen verder konden.... maar niet iedereen gaat dan eerst een paar maanden zich ellendig voelen, aan haar denken etc. voordat hij uberhaupt verder gaat kijken. De een gaat hier nou eenmaal nuchterder mee om dan de ander. Hij kon niet verder met haar dus moest haar wel vergeten, als hij dat in 2 maanden kan vind ik dat niet abnormaal hoor.

Je reactie is gewoon erg eenzijdig. Als je alleen hem had gekend en Dippie niet had je allicht precies hetzelfde tegen hem gezegd.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 12 jun 2007 08:40

Marnix schreef:Tja, ik heb dat geprobeerd te verklaren. Als je zielsveel van iemand houdt maar dat is niet wederzijds, kan je twee dingen doen: Die persoon vergeten... of er aan blijven denken en jezelf op die manier kwellen. Ik kan me goed voorstellen dat iemand dan voor het eerste kiest en dan ook redelijk snel daar overheen is, juist als hij iemand anders tegenkomt die daar begrip voor toont, die ook veel van hem houdt en hem haar een beetje doet vergeten.

Ik vind jou conclusie veel te bot en kortzichtig. Logisch, want zijn verhaal hoor je hier niet. Maar een verhaal heeft altijd twee kanten en ik vind je wel erg gericht op 1 kant van het verhaal. Wie weet hoeveel moeite hij heeft gehad met het feit dat ze niet samen verder konden.... maar niet iedereen gaat dan eerst een paar maanden zich ellendig voelen, aan haar denken etc. voordat hij uberhaupt verder gaat kijken. De een gaat hier nou eenmaal nuchterder mee om dan de ander. Hij kon niet verder met haar dus moest haar wel vergeten, als hij dat in 2 maanden kan vind ik dat niet abnormaal hoor.

Je reactie is gewoon erg eenzijdig. Als je alleen hem had gekend en Dippie niet had je allicht precies hetzelfde tegen hem gezegd.

Het komt misschien bot over, zoals Mark het zegt, maar hij kan er wel over meepraten. Hij spreekt uit ervaring.
Afbeelding

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 jun 2007 09:10

Hoezo ervaring? Hoe weet je dat als jij meent werkelijk van iemand gehouden te hebben en vervolgens een jaar niet meer aan relaties moet denken dat automatisch ook voor alle anderen in zo'n situatie geldt?

Alsof iemand die een bepaalde situatie een keer heeft meegemaakt er gelijk alles vanaf weet en anderen dat ook altijd zo ervaren..

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 jun 2007 10:54

Daphne, is zijn ervaring dan representatief voor elke relatie? Daar gaat het denk ik juist mis, dat je naar je eigen ervaring kijkt, waarbij het allicht wel zo was en dat projecteert op deze situatie. Ik vind dat niet terecht, en op basis van 1 waar voorbeeld kan je niet stellen dat iedereen die 2 maanden nadat zijn relatie uit is gegaan een nieuwe relatie heeft, geen diepe liefde voor zijn eerste partner heeft gehad. En dat terwijl die partner het uit heeft gemaakt.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 12 jun 2007 13:33

Ik zou ook wel verbaasd zijn als mij dat zou overkomen.
Maar niets is ons vreemd toch?

Toen een vriendin van mij overleed had haar man binnen een maand een andere vrouw en een half jaar later was hij ermee getrouwd.
Wij begrepen er niets van, maar hij kon niet zonder een vrouw.

Of de ex van mijn dochter die op zaterdag middag nog langskomt om het weer goed te krijgen en huilend haar verklaard dat hij zielsveel van haar houd enz enz. En vervolgens op die avond een meisje ontmoet waar hij een week later verkering mee krijgt.
Snappen doe ik het niet, maar ondertussen zijn beide gelukkig getrouwd.

Het mensenhart zit soms vreemd in elkaar en we zijn gelukkig niet allemaal hetzelfde.

Dippie, je hoeft het niet te begrijpen maar accepteer het gewoon en ga verder met je eigen leven. Dat werkt het beste.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 jun 2007 13:52

Mooi gesproken. En het lijkt me niet gepast als mensen er direct allerlei vooroordelen aan gaan koppelen of conclusies aan gaat verbinden. Reageren vanuit emotie is niet altijd even verstandig.

Sofieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor Sofieke » 12 jun 2007 13:55

Inderdaad mooi gesproken! en helemaal eensch, ook met Marnix!
We can love completely, without complete understanding.....

jnien

Berichtdoor jnien » 12 jun 2007 15:53

hee Dippie.. moeilijk zeg.. :? Hug van mij!!
Probeer er maar afstand van te nemen een tijdje, ook al is dat best moeilijk!!
Anders blijf je eraan denken, en mee zitten.. en gaat het je ook steeds meer tegenstaan.. dan is het straks nog lastiger om het te relativeren..

[ sorry, klinkt wel een beetj wijs he :? Maar ik bedoel et goed hoor,!! ]

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 12 jun 2007 16:01

Dank je Jnien :wink:

Ik heb ook wel genoeg afleiding hoor 8) Ik heb hele lieve vrienden er voor terug gekregen en die nemen me overal mee naar toe :roll: :lol: Ze staan echt altijd voor me klaar, en das erg fijn, juist nu!

Nogmaals voor de rest... Ik wil mn ex niet terug.
Kheb nu eigenlijk geen zin om er verder wat over te zeggen. Ik laat het nu maar ff hier bij...

André

Berichtdoor André » 12 jun 2007 16:03

jnien schreef:hee Dippie.. moeilijk zeg.. :? Hug van mij!!
Anders blijf je eraan denken, en mee zitten.. en gaat het je ook steeds meer tegenstaan.. dan is het straks nog lastiger om het te relativeren..

Ach ik weet niet of je je moet verontschuldigen dat je wijs klinkt, m.i. is jou voorstel ook de enige manier die werkt.

jnien

Berichtdoor jnien » 12 jun 2007 16:27

André schreef:
jnien schreef:hee Dippie.. moeilijk zeg.. :? Hug van mij!!

Ach ik weet niet of je je moet verontschuldigen dat je wijs klinkt, m.i. is jou voorstel ook de enige manier die werkt.
:)

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 12 jun 2007 17:15

Aragorn schreef:Hoezo ervaring? Hoe weet je dat als jij meent werkelijk van iemand gehouden te hebben en vervolgens een jaar niet meer aan relaties moet denken dat automatisch ook voor alle anderen in zo'n situatie geldt?

Alsof iemand die een bepaalde situatie een keer heeft meegemaakt er gelijk alles vanaf weet en anderen dat ook altijd zo ervaren..

Wat bedoel je met hoezo ervaring? Ik plaats hier gewoon mijn ervaring. Waarvoor dat 'hoezo' snap ik niet helemaal maar zal wel aan mij liggen ;)

Dat ik 'meen' van iemand gehouden te hebben kan ikzelf beter beoordelen dan jij lijkt me trouwens. Of kun jij alleen van iemand houden denk je?

Ik denk zeker niet dat mijn situatie voor iedereen geldt, maar ik zei al dat ik veel dingen die Dippie voelt herken. Goed lezen blijkt toch best moeilijk te zijn, ook voor jou.

Leer dat eerst eens voor je een reactie als bovenstaande neerzet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 jun 2007 17:24

Markie schreef:
Aragorn schreef:Hoezo ervaring? Hoe weet je dat als jij meent werkelijk van iemand gehouden te hebben en vervolgens een jaar niet meer aan relaties moet denken dat automatisch ook voor alle anderen in zo'n situatie geldt?

Wat bedoel je met hoezo ervaring? Ik plaats hier gewoon mijn ervaring. Waarvoor dat 'hoezo' snap ik niet helemaal maar zal wel aan mij liggen ;)

Je plaatst niet alleen je ervaring, je doet aan de hand daarvan ook uitspraken over situaties die niet de jouwe zijn. Vandaar 'hoezo ervaring', omdat jouw ervaring niet die van een ander is.

Dat ik 'meen' van iemand gehouden te hebben kan ikzelf beter beoordelen dan jij lijkt me trouwens. Of kun jij alleen van iemand houden denk je?

Natuurlijk niet, en omdat ik dat niet van jou kan beoordelen doe ik er dus ook geen uitspraak over. Vandaar dat dat ik zei dat je 'meent van iemand gehouden te hebben'. Of het ook echt zo is, daar weet ik namelijk niets van.

Ik denk zeker niet dat mijn situatie voor iedereen geldt, maar ik zei al dat ik veel dingen die Dippie voelt herken. Goed lezen blijkt toch best moeilijk te zijn, ook voor jou.

Zoals ik hierboven al zei wist je wel meer te melden dan alleen het feit dat je er dingen in herkent.

Leer dat eerst eens voor je een reactie als bovenstaande neerzet.

Ah, toch fijn dat je je post weer geheel in Markiaanse stijl afsluit, ik voel me direct thuis. 8)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 12 jun 2007 18:28

Ha, Markie is er weer 8)

Terug naar “Archief”