Nee ik bedoel idd met vrijheid dat je jezelf mag zijn in je geloof.
Moderator: Moderafo's
Petra777 schreef:Sabra schreef:Ik vind dat het grootste probleem van de refocultuur. Men heeft het geloof beperkt tot het naleven van regels die het uiterlijk van het leven van mensen bepalen.
Is dat niet wat te kort door de bocht?
Petra777 schreef:Sabra schreef:Ik vind dat het grootste probleem van de refocultuur. Men heeft het geloof beperkt tot het naleven van regels die het uiterlijk van het leven van mensen bepalen.
Sabra schreef:Petra777 schreef:Sabra schreef:Ik vind dat het grootste probleem van de refocultuur. Men heeft het geloof beperkt tot het naleven van regels die het uiterlijk van het leven van mensen bepalen.
Nee, omdat er zoveel aandacht is voor tal van uiterlijkheden en bijzaken. Wie zich niet conformeert aan bepaalde regels is bovendien gelijk een outcast.
Marnix schreef:Is zo, maar als je stelt dat men het geloof heeft beperkt tot alleen die uiterlijkheden is dat wel te kort door de bocht.
alleen nemen bovengenoemde mensen die een aardige stem hebben in de GerGem, dat eigenlijk vooral serieus als je je vervolgens ook aan die uiterlijke regels houdt.
SimonT schreef:Sabra schreef:Petra777 schreef:Is dat niet wat te kort door de bocht?
Nee, omdat er zoveel aandacht is voor tal van uiterlijkheden en bijzaken. Wie zich niet conformeert aan bepaalde regels is bovendien gelijk een outcast.
Maar goed als er het verlangen is om aan het Heilig Avondmaal aan te gaan, in de gemeente waar je je bevind, dan zal het niet zo'n probleem zijn om je aan die regels aan te passen, want wat voor avondmaalganger ben je als je bewust tegen de heilige huisjes gaat schoppen omdat je zo graag eruit ziet zoals je zelf wil, ik bedoel je wilt toch mag ik aan nemen niet gedragen als de een of andere recalcitrante puber, maar als een gelovend en belijdend lid van Gods kerk, dus ik zie het probleem niet zo.
Petra777 schreef:Dat bedoelde ik.
De mensen uit de GerGem die ik ken, nemen het gelooof juist heel serieus, al spelen uiterlijkheden daarbij wel een rol.
Maar ik denk dat je mensen te kort doet als het alleen om het uiterlijkheden zou gaan. Dan zou je er net zo goed een hobbyclub met dresscode van kunnen maken.
Zie je niets van het geloof in Jezus terug in je gemeente?
Sbara schreef:Als je niet in je zwarte pak en met een begrafenisgezich in de kerk zit, word je nauwelijk serieus genomen. De kerk, waar jij lid van schijnt te zijn, is in mijn ogen een sekte.
- Het woord van de leiders mag niet in twijfel worden getrokken.
- Indien dit wel gebeurd, dan volgt uitsluiting.
- Het leven van de leden worden in sterke mate bepaalde door wat enkelen bepalen.
- Tal van uiterlijkheden en niet essentiële zaken worden verabsoluteerd en tot voorwaarden verheven.
Gerdien B. schreef:SimonT schreef:Sabra schreef:Petra777 schreef:Is dat niet wat te kort door de bocht?
Maar goed als er het verlangen is om aan het Heilig Avondmaal aan te gaan, in de gemeente waar je je bevind, dan zal het niet zo'n probleem zijn om je aan die regels aan te passen, want wat voor avondmaalganger ben je als je bewust tegen de heilige huisjes gaat schoppen omdat je zo graag eruit ziet zoals je zelf wil, ik bedoel je wilt toch mag ik aan nemen niet gedragen als de een of andere recalcitrante puber, maar als een gelovend en belijdend lid van Gods kerk, dus ik zie het probleem niet zo.
Dus ik ben een recalcitrante puber??? Bedankt. Ik heb nooit ergens tegen aangeschopt mij zovveel mogelijk aangepast.
Ik wil ook aan het Avondmaal maar omdat ik in mijn eigen huisje dingen doe die zij anders zien, mag ik er neit meer aan gaan. Waar gaat het dan nog om?
Om je eigen regeltjes of om wat voor werk God doet?
Gaat het dan om wat de kerkenraad vind of gaat het om de roepstem van God die van het Avondmaal uit gaat?
Ik heb mijn getuigenis gegeven maar zij vinden mijn prive zaken belangrijker dan mijn getuigenis.
Dit is zeer serieus bedoeld: ik hoop dat God het ze vergeeft dat zij voor Hem beslissen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten