Dominees uit de Chr. ger.kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 22 mei 2007 09:43

Gezien het feit dat dit een serieus subforum is lijkt het me logisch om opmerkingen serieus te nemen.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 22 mei 2007 09:50

mw schreef:dan maar snel op de kast, maar omdat de discussie al zovaak is gevoerd begint het me aardig de keel uit te hangen dat er steeds weer mensen zijn die er over vallen.

Ben ik helemaal met je eens, en ik heb wel eens aan iemand gevraagd die dan zo klaagt waarom beroepen jullie die predikant of die predikant niet? Dan is het antwoord "ja, dat kan niet die zijn te zwaar" ..... ja wat wil je dan .....

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 22 mei 2007 14:06

Ben ik helemaal met je eens, en ik heb wel eens aan iemand gevraagd die dan zo klaagt waarom beroepen jullie die predikant of die predikant niet? Dan is het antwoord "ja, dat kan niet die zijn te zwaar" ..... ja wat wil je dan .....

Wat is dat nou voor kul? Het is dat wij nu meteen een dominee hebben, maar ook al zou dat niet zo zijn geweest, dan zouden wij inderdaad geen zwaardere dominees gaan beroepen om maar wat te beroepen.
"Ja wat wil je dan" is dus echt iets waar je i.v.m. beroepingswerk niet mee uit de voeten kan.

Gezien het feit dat dit een serieus subforum is lijkt het me logisch om opmerkingen serieus te nemen.

Ehm ja, en als een blond persoon een domme opmerking maakt en je noemt die dom blondje is het meteen discriminatie?
Sommige opmerkingen liggen nou eenmaal voor de hand. Zo ook met dominees & Urk. Inkoppertjes heet dat. Maar goed, als mensen daar echt van wakker liggen zullen we daar op letten. (al zul je het dan niet makkelijk hebben in het leven over het algemeen..)
pobody's nerfect

Footsteps
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Footsteps » 22 mei 2007 14:32

Oke laten we weer verder bij het topic blijven

ds J Bos is dus beroepen in Broeksterwoude? Waar ds de Haan heeft gestaan? Las gisteren in het RD dat ie net afscheid heeft gepreekt. Is dat niet snel of heb ik het fout?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 22 mei 2007 14:34

het is snel, maar waarom een half jaar wachten?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 22 mei 2007 14:39

Footsteps schreef:Oke laten we weer verder bij het topic blijven

ds J Bos is dus beroepen in Broeksterwoude? Waar ds de Haan heeft gestaan? Las gisteren in het RD dat ie net afscheid heeft gepreekt. Is dat niet snel of heb ik het fout?

Als de gemeente zo'n dominee een beetje kent valt dat wel mee.
Er is al langer bekend dat hun eigen dominee weg gaat natuurlijk, en als ze dan graag ds. Bos willen hebben? Ik geef ze groot gelijk :)
pobody's nerfect

vaandel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor vaandel » 22 mei 2007 19:10

Utrecht-West is ook nog steeds vacant. Al weer meer dan 2 jaar. Dit kerkelijk jaar is het slechts tot 1 beroep gekomen. Ik ben benieuwd wanneer en wie er kandidaat wordt gesteld door de kerkenraad.

Footsteps
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Footsteps » 22 mei 2007 20:25

mw schreef:het is snel, maar waarom een half jaar wachten?

Vind verder niet erg want ben blij voor dominee Bos. Maar om et ff te lezen. Maandag staat er dat ds de Haan afscheid heeft gepreekt en dinsdag is het beroep er voor ds. Bos. Maar ben blij voor ze! Wacht af welke dominee naar onze plaats komt...

Desiree
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Desiree » 25 mei 2007 19:46

Dr is al een topic over dominees uit de gg

Sorry dat ik nu even off-topic schrijf, maar waar staat dat topic over dominees uit de gergem dan... :oops:
A woman without a man is like a fish without a bicycle

freek

Berichtdoor freek » 28 mei 2007 12:52

freek schreef:
mw schreef:ds J Bos is beroepen te Broeksterwoude (Andreas). Kben blij voor hem.

ik hoorde ook dat Urk EH ds CP de Boer van Werkendam hebben beroepen. Maar dat heb ik al meerdere keren gehoord dus of het nu waar is weet ik niet :wink:

Daar werd/wordt in Werkendam voor gevreesd :?

Wel grappig: als tie het aanneemt is het de derde predikant die Urk EH uit Werkendam 'plukt'. Ds. Van Heteren stond voor Urk in W'dam en Ds. Egas woonde voor zijn predikantschap eveneens in W'dam.

sunlover
Mineur
Mineur

Berichtdoor sunlover » 28 mei 2007 15:51

Volgens mij stond Ds. van Heteren in Barendrecht voordat hij in Urk kwam.

Footsteps
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Footsteps » 29 mei 2007 15:03

sunlover schreef:Volgens mij stond Ds. van Heteren in Barendrecht voordat hij in Urk kwam.

Eerst in Wdam als kanidaat, daarna in Barendrecht en nu in Urk

freek

Berichtdoor freek » 29 mei 2007 18:41

sunlover schreef:Volgens mij stond Ds. van Heteren in Barendrecht voordat hij in Urk kwam.

Je hebt gelijk. Mijn excuses. Maar ze hebben in Urk iig iets met Werkendammers, lijkt het wel :wink:

vaandel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor vaandel » 30 mei 2007 20:13

Footsteps schreef:Oke laten we weer verder bij het topic blijven

Ds. J. Bos is tevens beroepen naar Naarden.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 jun 2007 19:28

.
Laatst gewijzigd door ajl op 06 mei 2012 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”