Ah, heb je hier toevallig ook teksten voor?goofy1978 schreef:Judas preekte ook dat Jezus de Christus was het onschuldig bloed zei hij voor hij zich verhing, en hij was de zoon des verderfenis volgens Jezus.
Moderator: Moderafo's
Machiavelli schreef:Ah, heb je hier toevallig ook teksten voor?goofy1978 schreef:Judas preekte ook dat Jezus de Christus was het onschuldig bloed zei hij voor hij zich verhing, en hij was de zoon des verderfenis volgens Jezus.
goofy1978 schreef:Machiavelli schreef:Ah, heb je hier toevallig ook teksten voor?goofy1978 schreef:Judas preekte ook dat Jezus de Christus was het onschuldig bloed zei hij voor hij zich verhing, en hij was de zoon des verderfenis volgens Jezus.
De tekst staat eronder.
Als je je eraan ergert is een goed teken dat ik het juiste evangelie vertel.
Gal 1,10
Want predik ik nu de mensen, of God? Of zoek ik mensen te behagen? Want indien ik nog mensen behaagde, zo ware ik geen dienstknecht van Christus.
paulus was ook niet erg geliefd om zn evangelie hij is er genoeg om gegeseld en niet alleen bij de joden.
Als Judas verloren is gegaan (hij heeft in de Bijbel i.i.g geen berouw getoond) geloofde hij niet in Jezus Christus.Als je in Jezus gelooft ben je niet perse gered kijk maar naar judas.
We zijn het dus eens dat Judas niet geloofde? Er is namelijk één geloof: geloof als genadegift van God de Vader.udas was het niet gegeven uit de hemel met zn verstand wist hij het.
Dat klopt, hoevaak is het jou al aangeboden? En hoevaak heb jij het niet aangenomen?Johannes antwoordde en zeide: Een mens kan geen ding aannemen, zo het hem uit den hemel niet gegeven zij.
Met een overtuiging kom je niet in de hemel, met goede werken kom je niet in de hemel, alleen door het geloof zul je zalig worden. Dat is een belofte, geloof dan, in de Heere Jezus Christus én gij zúlt zalig wórden.En Jezus, antwoordende, zeide tot hem: Zalig zijt gij, Simon, Bar-Jona! want vlees en bloed heeft u dat niet geopenbaard, maar Mijn Vader, Die in de hemelen is.
Judas heeft inderdaad Christus gepredikt, overigens vind ik het voorbeeld van Demas beter in deze context (en Demas kreeg de tegenwoordige wereld lief) dat is inderdaad verschrikkelijk. Maar Goofy, pas op met het werk van de heilige Geest te betwijfelen. Ik weet hoe moeilijk het is, geloof heb je niet zomaar opeens. De tekst 'ik heb verraden onschuldig bloed' ging voornamelijk om het verraden van Christus als zijnde een oproerling die rebelleerde tegen de keizer. Dat had Jezus nooit gedaan, en Judas roept dan uit 'ik heb verraden onschuldig bloed'. Daarbij weet ik niet of Christus met 'de zoon des verderfs' refereerd aan Judas Iskariot, ook in 2 Tessalonicenzen 2:3 komt de term 'de mens der zonde' en 'de zoon des verderfs' voor, dat zijn jij en ik, de het hele menselijke geslacht die blijft liggen in Adam en niet is overgeplant in de Ware Wijnstok.Judas preekte ook dat Jezus de Christus was het onschuldig bloed zei hij voor hij zich verhing, en hij was de zoon des verderfenis volgens Jezus.
Goofy... verwacht jij de Heere Jezus Christus?Je kan elke zondag 3 keer over Jezus horen vertellen als de Vader je het niet uit de hemel geeft gebeurt er gewoon helemaal niets.
Ik erger mij ook bont en blauw en Jehovah's Getuigen... wil dat wat zeggen over het juiste evangelie?Als je je eraan ergert is een goed teken dat ik het juiste evangelie vertel.
Zou je wel met hoofdletters willen typen, wel zo handig. Daarnaast, je citeerde laatst 'het evangelie is niet naar de mens' (betekend ook dat het niet door mens verzonnen is). Het is dan ook Paulus' evangelie, maar hét evangelie.. detailpaulus was ook niet erg geliefd om zn evangelie hij is er genoeg om gegeseld en niet alleen bij de joden.
KloptToch wekt het evangelie vijandschap op in een mens omdat God mensen verkiest tot zaligheid.
God bekeerd de meeste mensen niet op die manier, daarnaast.. elk mens leeft in zonde, elke zonde is voor God even erg..Als je zelf vroom naar kerk gaat en onbekeerd bent, en iemand uit je dorp die in zonde leefde word door God bekeerd tewijl Hij jou voorbijgaat zal je Hem niet in dank afnemen.
En toch wil Hij dat wel, iedereen die tot Hem vlucht zal Hij omhelzen als een Vader.God ziet niet op elk mens in ontferming neer.
Ook nu is Hij Rechter, een van de vruchten van de bekering is dat inzicht.. Dat God ook NU Rechter is..Nou beven voor het woord van God zul je als je onbekeerd sterft wel doen in het oordeel, dan wacht je de put des afgronds. Daar is Jezus geen Middelaar meer maar Hij is Rechter geworden.
Iedereen die niet geloofd, is een antichrist. Volgens de Bijbel.De oudvaders leerden dat het de paus is die hiermee bedoelt word.
Hij schijnt heilig te zijn en heeft macht om de zonden te vergeven want hij kan mensen zalig verklaren.
Dus zich tot God verheft want alleen God kan mensen zalig maken.
Gerdien B. schreef:Waarom geloofd iedereen dat Petrus wel behouden is en Judas verloren is gegaan? Ze hebben beide Jezus verraden!
goofy1978 schreef: Heb 5,5
Alzo heeft ook Christus Zichzelven niet verheerlijkt, om Hogepriester te worden, maar Die tot Hem gesproken heeft: Gij zijt Mijn Zoon, heden heb Ik U gegenereerd.
De Vader in de hemel keek niet door de ogen van Jezus Zijn eigen schepping in.
Dat geloofde ik eerst wel maar wat verbeeld God Zich wel om Zichzelf zoveel eer toe te kennen.
Daarom moest het een onschuldig Lam zijn, omdat een mens God nooit de eer zal gunnen.
de Vader zet alles naar Zijn raad maar de Godheid van Jezus had een keuze Hij hoefde het niet op Zich te nemen.
Maar Hij deed het wel.
Wat is 'nu' in de eeuwigheid? Nee, wat dat betreft heb je nu misschien gelijk, God is de Rechter.. ook nu. Maar ik weet dat ik voor een Rechtvaardige God sta.. en ik geloof nu, dat Hij mij genadig wil vergeven.Jezus is nu geen Rechter straks wel in het oordeel. Als Hij nu rechter is wie is dan de Middelaar?je kan niet alletwee zijn.
Dat zou kunnen kloppen, maar wat heeft dat NU te maken met JOU persoonlijke bekering? Het klinkt als het oplepelen van heel veel 'feitjes'..Dat is pas in de oordeelsdag. Hoe het ook zit in de oordeelsdag is er geen Middelaar meer.
Jezus is evenveel JHWH als de Vader en de heilige Geest. In JHWH zijn drie 'personen' te onderscheiden, de Vader de Zoon en de heilige Geest.Jezus is ook God maar is niet Jehovah zelf dat is de Vader.
De Vader heeft de Zoon van eeuwigheid gegenereerd, Geest uit Geest.De Vader heeft hem naast Zich God gemaakt de Zoon.
Die zin is Goofyvreemd.. Jij bent juist zo'n Soli Deo Gloria-persoon..De Vader in de hemel keek niet door de ogen van Jezus Zijn eigen schepping in.
Dat geloofde ik eerst wel maar wat verbeeld God Zich wel om Zichzelf zoveel eer toe te kennen.
Als er iets in de Raad van God ligt, en God (Jezus) zou het niet doen, dan zou God geen God meer zijn. Eigenlijk moest Hij het dus doen (de Schrift moest vervuld worden).de Vader zet alles naar Zijn raad maar de Godheid van Jezus had een keuze Hij hoefde het niet op Zich te nemen.
Maar Hij deed het wel.
Spreek je dit voor jezelf Goofy?Ps 40,9
Ik heb lust, o mijn God! om Uw welbehagen te doen; en Uw wet is in het midden mijns ingewands.
goofy1978 schreef:Als er Heere God in de bijbel staat is dat in de grondtekst Jehovah.
De Vader schepper van de aarde, Jezus en ook Zijn Godheid heeft de wereld niet geschapen.
in ps 40 is het Jezus die dit zei, in de vrederaad tussen Vader en Zoon in de nooit begonnen eeuwigheid.
Met eer toekennen bedoel ik dat Jezus de hoogste in rang zal zijn in de hemel.
Koning der koningen en Heer der heren.
Jes 52,13
Ziet, Mijn Knecht zal verstandelijk handelen; Hij zal verhoogd en verheven, ja, zeer hoog worden.
Jezus en de Vader zijn niet dezelfde persoon,God moet drieenig zijn om een mens te bekeren.
de Vader is wat grimmiger van karakter geloof ik als je de bijbel leest.
Jes 42,8
Ik ben de HEERE, dat is Mijn Naam; en Mijn eer zal Ik geen anderen geven, noch Mijn lof den gesneden beelden.
Hij geeft anderen Zijn eer niet maar Zijn Zoon krijgt wel alle eer.
Gelukkig maar het is ook de enige Mens die eer verdient heeft.
Als een mens in de hemel komt is het allen door Hem.
Dat is niet helemaal waar. Als er Heere God staat, staat er in de grondtekst meestal 'JHWH Elohim', in Genesis 1 schept 'Elohim' (God) de aarde, in Genesis 2 schept 'JHWH' de aarde. God schiep de Aarde.Als er Heere God in de bijbel staat is dat in de grondtekst Jehovah.
God schiep alles, vanuit de persoon 'de Vader', dat wil niet zeggen dat de Godheid van Jezus (je kunt beter God de Zoon gebruiken) daar buiten gehouden werd.De Vader schepper van de aarde, Jezus en ook Zijn Godheid heeft de wereld niet geschapen.
Dat klopt.Met eer toekennen bedoel ik dat Jezus de hoogste in rang zal zijn in de hemel. Koning der koningen en Heer der heren.
Sola Scriptura.. Ik lees dat de Vader met ontferming bewogen is, als de Vader zo grimmig is (grimmig... Hij straft rechtvaardig, maar Hij is geen boeman) dan zou Hij nooit Zijn Zoon opgeofferd hebben.Jezus en de Vader zijn niet dezelfde persoon,God moet drieenig zijn om een mens te bekeren.
de Vader is wat grimmiger van karakter geloof ik als je de bijbel leest.
Dat gaat over God, in het eerste stuk is de Zoon aan het woord en later de Rechter.. en toch staat er 'Mijn toorn'.. Dat is Gods toorn (boos uit liefde), en Gods toorn komt in uiting in de persoon van de Vader, Gods ontferming in de Vader door de Zoon en het geloof uit de Vader, door de Zoon met de heilige Geest.Pers getreden zou Jezus kunnen zijn maar vertrappen is niet het beeld dat je van Jezus hebt als je ziet hoeveel mensen Hij genezen heeft. Best ingewikkeld allemaal paulus zei dit vast niet voor niets.
'Door Jezus Christus' is iets anders dan 'Jezus Christus is de reden'.Jezus was de reden dat de Vader iets geschapen heeft.
Wie is Hij? God wérd Middelaar..omdat Hij zelf geen Middelaar kon worden anders had Hij Zich die eer wel gegeven.
God de Zoon is niet de zoon van de Vader zoals een vader-kind relatie..Hij geeft anderen Zijn eer niet maar Zijn Zoon krijgt wel alle eer.
Jezus Christus was de incarnatie van God (de Zoon).Gelukkig maar het is ook de enige Mens die eer verdient heeft.
Wie is Hem? God de Zoon? Als een mens in de hemel komt is dat om die verdienste van Jezus Christus/God de Zoon, maar zonder vergeving van zonden door de Vader heb je niets aan de verdienste van Christus, en zonder toegepaste verdienste (Zoon) uit genade (Vader) door de heilige Geest, heb je nog steeds niet. Een mens komt in de hemel door God (Vader, Zoon en heilige Geest).Als een mens in de hemel komt is het allen door Hem.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten