Afslanken [deel 2]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Storm
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Storm » 22 mei 2007 20:17

Maar Vonkie, wel één ding... als je al slank bent (en dat kun je met een maatje S wel zeggen ;)) zou ik niet gaan afvallen tenzij je dat écht wilt. Ik zie sommige mensen zich in zoveel bochten draaien om nog net ietsje slanker te worden... en ik ben niet van plan dat te doen als ik nu niets meer afval!

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 22 mei 2007 20:34

Ik doe er ook echt totaal niet krampachtig over hoor :wink: . Ik weet eigenlijk al bij voorbaat dat het me niet echt gaat lukken maar een poging kan je altijd wagen toch?

Bovendien ben ik behoorlijk klein dus als je dan wat aankomt zie je het goed. Daarom wil ik er een beetje op gaan letten.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 22 mei 2007 20:55

In het kader van goed begin is't halve werk... deze twee dagen gaan super! Ik heb vertrouwen in de rest.
Ben na vorige week een slechte halve start te hebben gemaakt van de week weer begonnen met week 1 en ik voel me toppie dr bij. Hoop dat ik er nog >7 afkrijg voor augustus.

Succes everybody!!

Kraai
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kraai » 22 mei 2007 21:29

Nou ik zat zomaar ff te lezen. Ik ben zelf ook aan het afvallen geslagen. Ben heel erg aangekomen door medicijen die ik slik. Vind dit echt niet leuk dus we gaan proberen er wat kilo's af te krijgen. Ik sport ook 2x in de week. Dus we gaan ervoor.
Soms kun je nog maar één ding doen en dat is BIDDEN

Storm
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Storm » 22 mei 2007 21:42

Wat voor medicijnen slik je dan? (Sommige medicijnen zorgen ervoor dat je lichaam vocht gaat vasthouden. Dat is helemaal naar...) Sporten is altijd goed... :)

Ik heb trouwens het idee dat het ideaalgewicht per persoon verschillend is, ook al heb je dezelfde lengte. Sommige mensen zijn heel tenger gebouwd en dan ziet het er heel vreemd uit als ze iets teveel wegen.

Kraai
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kraai » 22 mei 2007 22:06

Ik slik antideppressiva en heb slaap medicatie. En van me slaap medicatie ben ik aangekomen dat had de dr al gezegd. Ja sporten is zeker goed. Je heb gelijk als je zegt dat het per persoon verschilend is wat je ideaal gewicht is. Maar daar zit ik wel overheen hoor dus er moet als het kan zeker wel een kilo of 15 af. Hopen dat het gaat lukken.
Soms kun je nog maar één ding doen en dat is BIDDEN

maja
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maja » 22 mei 2007 22:26

mrgn avond weer wegen.. ik ben bang dat er niet veel af is gegaan deze week!! :(

najah vanaf mrgn ga ik weer vol goede moed verder...

de rest ook allemaal heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes!!
als je me zoekt, ik ben in de wolken!!

loesje

- 33,3 kg

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 mei 2007 07:33

Storm schreef:Zo lang je geen hele maaltijden laat staan of dingen gaat eten die je helemaal niet lust (vieze, vieze shakes enzo), gaat het goed.

Dit vind ik dan weer zo jammer hè! Alsof er maar één goede manier is! Ik shake dus wel (heerlijke shakes maak ik er van, met verse vruchten erin etc) en ik eet geen brood meer, 's avonds neem ik een 'gewone' warme maaltijd. En ook dat gaat goed! Sterker nog, ik ben veel vocht kwijt geraakt, want mijn polsen en enkels zijn weer dun. Verder zat ik afgelopen vrijdag (toen was het 3 weken dat ik bezig was) op min 2,6 kilo en min 21 cm in omvang...! Ik weet zeker dat ik door Herbalife goed gevoed ben, ik hoef dus niet bang te zijn voor ingevallen wangen en alsnog een dikke kont, ik krijg geen duizelingen of wat dan ook. Het gaat dus goed!

8)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 mei 2007 07:34

Kraai schreef:Nou ik zat zomaar ff te lezen. Ik ben zelf ook aan het afvallen geslagen. Ben heel erg aangekomen door medicijen die ik slik. Vind dit echt niet leuk dus we gaan proberen er wat kilo's af te krijgen. Ik sport ook 2x in de week. Dus we gaan ervoor.

Misschien heb ik het mis, maar als je aangekomen bent door medicijnen, krijg je dat gewicht er toch niet af door te lijnen?

bwiljac
Verkenner
Verkenner

Anorexia

Berichtdoor bwiljac » 23 mei 2007 07:50

Wij zijn Jacoline en Wilja van de Evangelische Hogeschool in Amersfoort. Wij doen een onderzoekje over anorexia en hulp in de christelijke gemeente. Heb je zelf anorexia (gehad) of ken je iemand die anorexia heeft (gehad), wil je dan een paar vragen beantwoorden?

- Heb je zelf anorexia (gehad) of ken je iemand die anorexia heeft (gehad)

- Wat is het geslacht en leeftijd van jou/ degene die anorexia heeft (gehad)?

- Heb jij/ heeft diegene hulp gezocht bij de gemeente?

- In welke gemeente zit je/ diegene?

- Heb jij/ heeft diegene hulp gehad van de christelijke gemeente?

- Zo ja, welke hulp?

- Sloot dit aan bij je verwachting/ wat je wilde?

- Heb je nog ideeën over hoe de christelijke gemeente iemand met anorexia of de omgeving kan helpen?

Alvast bedankt voor het invullen van het interviewtje!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 mei 2007 11:02

Kraai schreef:Ik slik antideppressiva en heb slaap medicatie. En van me slaap medicatie ben ik aangekomen dat had de dr al gezegd. Ja sporten is zeker goed. Je heb gelijk als je zegt dat het per persoon verschilend is wat je ideaal gewicht is. Maar daar zit ik wel overheen hoor dus er moet als het kan zeker wel een kilo of 15 af. Hopen dat het gaat lukken.

Welk tijdstip van de dag sport je? Misschien scheelt het als je 's avonds voor dat je naar bed gaat sport, dan ben je moe en slaap je wellicht beter? Dan hoef je die medicijnen ook niet meer te slikken. Tenzij je slapeloosheid een andere ookzaak heeft natuurlijk.

Storm
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Storm » 23 mei 2007 11:25

rosalie83 schreef:Dit vind ik dan weer zo jammer hè! Alsof er maar één goede manier is! Ik shake dus wel (heerlijke shakes maak ik er van, met verse vruchten erin etc) en ik eet geen brood meer, 's avonds neem ik een 'gewone' warme maaltijd. En ook dat gaat goed!

Zolang je het lekker vind is er toch niets aan de hand? :)
Ik bedoelde dat het me niet goed lijkt als mensen zichzelf uithongeren door tot 4 uur 's middags niets te eten (maaltijden overslaan) of dingen eten die ze echt niet lusten!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 mei 2007 11:53

Storm schreef:
rosalie83 schreef:Dit vind ik dan weer zo jammer hè! Alsof er maar één goede manier is! Ik shake dus wel (heerlijke shakes maak ik er van, met verse vruchten erin etc) en ik eet geen brood meer, 's avonds neem ik een 'gewone' warme maaltijd. En ook dat gaat goed!

Zolang je het lekker vind is er toch niets aan de hand? :)
Ik bedoelde dat het me niet goed lijkt als mensen zichzelf uithongeren door tot 4 uur 's middags niets te eten (maaltijden overslaan) of dingen eten die ze echt niet lusten!

Mmm, ja, maar omdat je shakes noemde... dat is geen maaltijden overslaan, maar maaltijden vervangen... Maar uithongeren is niet goed nee.

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 23 mei 2007 12:39

Smurffie schreef:
Kraai schreef:Ik slik antideppressiva en heb slaap medicatie. En van me slaap medicatie ben ik aangekomen dat had de dr al gezegd. Ja sporten is zeker goed. Je heb gelijk als je zegt dat het per persoon verschilend is wat je ideaal gewicht is. Maar daar zit ik wel overheen hoor dus er moet als het kan zeker wel een kilo of 15 af. Hopen dat het gaat lukken.
Welk tijdstip van de dag sport je? Misschien scheelt het als je 's avonds voor dat je naar bed gaat sport, dan ben je moe en slaap je wellicht beter? Dan hoef je die medicijnen ook niet meer te slikken. Tenzij je slapeloosheid een andere ookzaak heeft natuurlijk.
Van sporten krijg je ook energie. Vlak voor het naar bed gaan kun je je beter niet teveel inspannen, want dat is zeker niet bevorderlijk voor je nachtrust.

rosalie83 schreef:Misschien heb ik het mis, maar als je aangekomen bent door medicijnen, krijg je dat gewicht er toch niet af door te lijnen?
Nee klopt, dik worden van medicijnen heeft meestal met hormonen te maken, en dat verandert niet echt van sporten.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 mei 2007 12:56

Van sporten krijg je ook energie. Vlak voor het naar bed gaan kun je je beter niet teveel inspannen, want dat is zeker niet bevorderlijk voor je nachtrust.

Hm, misschien door de adrenaline ofzo? Ik denk dat je dat vooral hebt na bijv. Fitness ofzo. Van zwemmen werd ik zelf altijd erg loom als je dan eenmaal thuis was. En dan sliep ik als een roos :) Misschien is dat een idee?

Terug naar “Archief”