grenzen in je verkeringstijd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Erufailon
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Erufailon » 22 mei 2007 20:38

Storm schreef:...en geniet van je relatie! :)

ooh, maar dat doen we zeker!!! We vervelen ons heus niet hoor:P
Maar soms heb je het gevoel, als je redelijk intiem contact hebt, dat je wel meer zou willen. En ik zeg niet dat dat direct verkeerd is. Maar ik weet wel dat ik die stappen snel genoeg achter elkaar zou kunnen nemen om in feite binnen een halfjaar met elkaar het bed in te kunnen. En dat is niet wat we willen. Zelfs al ben je niet voor "geen seks voor het huwelijk" zal je nog wel in kunnen zien dat dat niet handig is als je 16 en 17 bent. Daarom hebben we wel een soort rem nodig.
Maar het is dus iig niet zo dat we nu een beetje naast elkaar zitten te wachten tot er iets nieuws mag. Want je kunt ook heerlijk genieten van een zoen, knuffel of strelen op de rug. En anders kunnen we altijd nog goede gesprekken voeren.:)
Erufailon

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 mei 2007 21:18

Eigenlijk heb ik er wel respect voor dat jullie (ondanks jullie leeftijd!) de rem erop willen houden. De meeste jongens en meisjes van die leeftijd gaan dan juist 'los'.

En omdat dit jullie visie is, zou ik zeggen; Houd hem vast! :)

Storm
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Storm » 22 mei 2007 21:19

Erufailon schreef:ooh, maar dat doen we zeker!!! We vervelen ons heus niet hoor:P
Maar soms heb je het gevoel, als je redelijk intiem contact hebt, dat je wel meer zou willen. En ik zeg niet dat dat direct verkeerd is. Maar ik weet wel dat ik die stappen snel genoeg achter elkaar zou kunnen nemen om in feite binnen een halfjaar met elkaar het bed in te kunnen. En dat is niet wat we willen. Zelfs al ben je niet voor "geen seks voor het huwelijk" zal je nog wel in kunnen zien dat dat niet handig is als je 16 en 17 bent. Daarom hebben we wel een soort rem nodig.

Inderdaad, het 'willen wachten' of rustig aan willen doen, hoeft niet persé huwelijksgerelateerd te zijn. Zolang je je hart maar volgt en geen dingen doet waar je nog niet aan toe bent - wat de basis daarvoor ook is. (Leeftijd, gevoel, vertrouwen, geloof...)

Erufailon schreef:Maar het is dus iig niet zo dat we nu een beetje naast elkaar zitten te wachten tot er iets nieuws mag. Want je kunt ook heerlijk genieten van een zoen, knuffel of strelen op de rug. En anders kunnen we altijd nog goede gesprekken voeren.:)
Erufailon

Dat bedoelde ik juist met 'geniet van je relatie'! :)

Erufailon
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Erufailon » 22 mei 2007 21:24

ok, dat is mooi:P:P
ty vor je compliment smurffie 8)
kben miss wat ongeduldig :roll: :| maar dat moeten jullie me ff niet kwalijk nemen, ast kan:P
maar zijn hier ook mensen die ervaring hebben met een (geslaagde) jonge verkering? Die het ook op die manier aanpakten? Of iets dergelijks, whatever. Ik zwam, let maar neit teveel op mij:P
Erufailon
Last van verveling? Lees de Bijbel!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 mei 2007 07:37

yo Storm: als je nog geen gemeenschap hebt, kan je ook best ontdekken of het klikt op lichamelijk gebied hoor! Kan me niet voorstellen dat je heel fijn kunt knuffelen en kussen maar dat het dan met de 'echte seks' helemaal mis gaat.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 mei 2007 07:58

Misschien moeten jullie ook in gedachten houden dat gemeenschap hebben op zich geen 'doel' is of zo. Er is zooooo veel meer wat te ontdekken valt! En doe dat gewoon op een lekker tempo. Geniet van jullie relatie, van jullie vrienden, ouders, familie etc, doe leuke dingen, en ontdek elkaar gewoon spontaan zonder te overhaasten. Want waarom overhaasten? Ik krijg er een beetje een gevoel bij alsof jullie een klein beetje gefrustreerd zijn. Waarom is seks toch zo'n doel op zich? Ik begrijp dat niet :|

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 23 mei 2007 08:22

eensch met Rosalie, de sex op zich moet geen doel zijn, dit word natuurlijk ontzettend gevoed in de hedendaagse media, terwijl de Bijbel ons toch voorhoudt, dat wij geheel anders moeten zijn!

Sex is iets wat God ons heeft gegeven en niet iets wat de wereld bied, laten we met dit geschenk dan ook wijs om gaan!
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 mei 2007 09:26

rosalie83 schreef:Misschien moeten jullie ook in gedachten houden dat gemeenschap hebben op zich geen 'doel' is of zo. Er is zooooo veel meer wat te ontdekken valt! En doe dat gewoon op een lekker tempo. Geniet van jullie relatie, van jullie vrienden, ouders, familie etc, doe leuke dingen, en ontdek elkaar gewoon spontaan zonder te overhaasten. Want waarom overhaasten? Ik krijg er een beetje een gevoel bij alsof jullie een klein beetje gefrustreerd zijn. Waarom is seks toch zo'n doel op zich? Ik begrijp dat niet :|

Die indruk krijg ik dan weer helemaal niet. Iedereen weet toch dat je als je een relatie hebt, van elkaar houdt en steeds meer van elkaar leert kennen en naar elkaar toegroeit op een gegeven moment seks de logische volgende stap is, dat het onnatuurlijk voelt om het niét te doen? Het duurt geen jaren voor je dat punt bereikt, dus het is best handig om daar over na te denken als je tegen seks voor het huwelijk bent.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 mei 2007 09:46

Aragorn schreef:
rosalie83 schreef:Misschien moeten jullie ook in gedachten houden dat gemeenschap hebben op zich geen 'doel' is of zo. Er is zooooo veel meer wat te ontdekken valt! En doe dat gewoon op een lekker tempo. Geniet van jullie relatie, van jullie vrienden, ouders, familie etc, doe leuke dingen, en ontdek elkaar gewoon spontaan zonder te overhaasten. Want waarom overhaasten? Ik krijg er een beetje een gevoel bij alsof jullie een klein beetje gefrustreerd zijn. Waarom is seks toch zo'n doel op zich? Ik begrijp dat niet :|

Die indruk krijg ik dan weer helemaal niet. Iedereen weet toch dat je als je een relatie hebt, van elkaar houdt en steeds meer van elkaar leert kennen en naar elkaar toegroeit op een gegeven moment seks de logische volgende stap is, dat het onnatuurlijk voelt om het niét te doen? Het duurt geen jaren voor je dat punt bereikt, dus het is best handig om daar over na te denken als je tegen seks voor het huwelijk bent.

Grijnss, ik zeg ook niet dat er geen seks moet zijn! ;) Maar dat het niet het doel op zich moet zijn. Ik vind seks in een relatie niet het enige doel en zo komt het soms wel een beetje op me over hier. Seks is leuk, seks hoort erbij, maar laat het alsjeblieft gewoon een beetje spontaan gaan! En geen hele stappenplannen uitdenken, want dat wordt het zo'n opgelegd iets! Maar uiteraard ben ik wel voorstander van met elkaar afspreken wat sowieso niet voor het huwelijk en zo.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 mei 2007 09:53

Nee ok, ik reageerde ook meer op je opmerking dat je hen gefrustreerd over vond komen. Dat vond ik namelijk wel meevallen. :)

Maar volgens mij is seks meestal niet zo'n opgelegd iets, dat gaat vanzelf wel. :wink:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 mei 2007 09:55

Aragorn schreef:Nee ok, ik reageerde ook meer op je opmerking dat je hen gefrustreerd over vond komen. Dat vond ik namelijk wel meevallen. :)

Ha OK :)

Aragorn schreef:Maar volgens mij is seks meestal niet zo'n opgelegd iets, dat gaat vanzelf wel. :wink:

Grijns, ja inderdaad :mrgreen:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 mei 2007 11:23

Let eens op de blote pootjes van je partner. Na verloop van tijd zijn zelfs díe interessant. Idd, er valt genoeg te ontdekken 8)

Storm
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Storm » 23 mei 2007 11:30

Lalage schreef:yo Storm: als je nog geen gemeenschap hebt, kan je ook best ontdekken of het klikt op lichamelijk gebied hoor! Kan me niet voorstellen dat je heel fijn kunt knuffelen en kussen maar dat het dan met de 'echte seks' helemaal mis gaat.

Je hebt wel gelijk daarin, maar toch is dat niet altijd zo. Ik spreek hier uit ervaring..

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 mei 2007 18:05

Storm schreef:
Lalage schreef:yo Storm: als je nog geen gemeenschap hebt, kan je ook best ontdekken of het klikt op lichamelijk gebied hoor! Kan me niet voorstellen dat je heel fijn kunt knuffelen en kussen maar dat het dan met de 'echte seks' helemaal mis gaat.

Je hebt wel gelijk daarin, maar toch is dat niet altijd zo. Ik spreek hier uit ervaring..

Moet je het ook maar niet doen voor je getrouwd bent ;p

Erufailon
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Erufailon » 23 mei 2007 18:17

Zo is het ook weer niet, we doen verder heel veel leuks samen: fietsen, wandelen, varen, kletsen over school, geloof en hobbies, we gaan maandag samen vliegeren:P:P en verder van alles en nog wat. Dat seks hier een doel op zich lijkt, komt denk ik doordat het topic er over gaat, en daardoor meer belicht wordt. Dus het is echt niet zo dat we in deze relatie alleen maar aan elkaar zitten, en altijd zoenen etc...
Erufailon
Last van verveling? Lees de Bijbel!

Terug naar “Archief”