Afslanken [deel 2]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 14 mei 2007 12:41

Succes :)

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 14 mei 2007 12:43

Jannoek schreef:Succes :)

Dankje en jij ook! :)
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 mei 2007 12:45

Pff, eindelijk na weetikhethoeveel weken echt 2 kilo dr af, van de week zelfs 2,5.
Het gaat mij veel te langzaam maargoed, nog minimaal 1 kilo, dan zit ik weer op mn oude gewicht dat ik lang heb gewogen. Er mogen er daarna nog wel wat af ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liisje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor liisje » 14 mei 2007 14:13

Mmm 4 mei woog ik 97,5 kilo nu is er pas een halve kilo af en staat de weegschaal op 97 kilo.

Wel gaan de cm hard ,en dat is ook heel belangrijk. Sinds 25 maart is er nu 7,5 kilo en 15 cm buikomvang af ,en van een ruime maat 48 naar 44 (soms bij strak model 46)

Iedereen veel succes bij het afvallen .Op welke manier je het ook doet ,en hoeveel er ook af moet!!!
geloven is op jezus vertrouwen!
ook als je hem niet begrijpt.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 14 mei 2007 15:36

liisje schreef:Mmm 4 mei woog ik 97,5 kilo nu is er pas een halve kilo af en staat de weegschaal op 97 kilo.

Wel gaan de cm hard ,en dat is ook heel belangrijk. Sinds 25 maart is er nu 7,5 kilo en 15 cm buikomvang af ,en van een ruime maat 48 naar 44 (soms bij strak model 46)

Iedereen veel succes bij het afvallen .Op welke manier je het ook doet ,en hoeveel er ook af moet!!!

Tof om te zien dat je cm's meet! Dat is echt een extra stimulans, want soms gaan de kilo's niet zo hard (omdat vet wordt omgezet in spieren bijvoorbeeld), maar verlies je dus wel omvang!
Hoe doe jij het?

liisje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor liisje » 14 mei 2007 17:42

Ja dat cm meten is echt een stimulans want afgelopen 1,5 week was er maar 500 gram af maar dus wel bijna 4 cm!!

Ik pak gewoon een centimeter (uit de naaidoos) en doe die op navelhoogte om mijn middel en dan zo strak mogelijk zonder buik in te houden.
En dan wel elke week precies het zelfde houden anders steggel je.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 14 mei 2007 17:50

liisje schreef:Ja dat cm meten is echt een stimulans want afgelopen 1,5 week was er maar 500 gram af maar dus wel bijna 4 cm!!

Ik pak gewoon een centimeter (uit de naaidoos) en doe die op navelhoogte om mijn middel en dan zo strak mogelijk zonder buik in te houden.
En dan wel elke week precies het zelfde houden anders steggel je.

Ha, ik bedoelde eigenlijk met 'hoe doe jij het', hoe je aan het afvallen bent ;)

liisje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor liisje » 14 mei 2007 18:09

Haha sorry misverstand :oops:

Ik ben eigenlijk "gewoon"heel bewust gaan eten (met hulp van callorieen tellen)
Ben 1 week lang elke dag alles gaan opschrijven wat ik at en hoeveel calorieen ik dan binnenkreeg (daar schrik je van ookal is het niet eens snoep enzo ook gewoon eten)

Daarna ben ik gaan kijken hoe dat anders kon welke dingen ik kon vervangen om beter en gezonder te gaan eten en toen ook alles 3 weken op gaan schrijven.

Zo heb ik mijn calorieen op een gemiddelde dag van 2200a2250 naar 1500a1800 teruggebracht.
Maar wel gewoon eten dus geen maaltijd vervangers (alleen de eerste week slimfast als ontbijt)
En wanneer ik eens iets teveel gegeten heb de dag erna alle tussendoortjes vervangen door fruit.

Ook ben ik 2 keer per week gaan sporten en de auto lekker op de parkeerplaats laten staan en de fiets en de benenwagen gebruiken.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 14 mei 2007 21:20

Leefpatroon dus omgegooid, goed hoor!

liisje schreef:Zo heb ik mijn calorieen op een gemiddelde dag van 2200a2250 naar 1500a1800 teruggebracht.

Is 1500 a 1800 niet te weinig?!

liisje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor liisje » 14 mei 2007 21:40

Weet ik niet als vrouw heb je gem 2000 nodig als ik kijk naar sonja die geeft max duizend op een dag .Ik ontbijt gewoon met brood 2 sneeen 1 licht vleeswaren en 1 appelstroop of jam een glas sinasappelsap.
Tussendoor een plak ontbijtkoek of banaan.en een glas optimel of karnemelk.
Middag eten 2 sneeen brood 1 kaas (lekker 48+) 1 jam licht 2 koppen thee.

Tussendoor 1 evergreen of sultana met yoghurtlaagje en een appel.

Savonds gewoon warm eten alleen 1 aardappel vervangen voor 2 extra scheppen groente (nam altijd veel aardappes heerlijk ) 1 schep gekookte groente is maar 10 kcal en 1 aardappel 45kcal.
Voor jus maak ik echt heel licht dmv water of een scheutje melk.
Als toetje een stuk fruit.

Bij de koffie savonds of een biscuitje (25 kcal) of niks zaterdags een lekkere koek.
En probeer tussendoor 2 liter water te drinken.

Soms zit er tussen het middagtussendoortje en het avondeten te veel tijd omdat manlief laat thuis komt dan neem ik wel eens sultana hartig (52 kcal)

Het scheeld ook dat ik niet buitenshuis werk en daar moet je je kcal op afstellen .En kan je met minder wanneer je veel werkt dan moet je ook weer iets meer kcal hebben.

Ook ga ik best eens een keertje naar de mac of zet de frietpan aan maar dat compenseer ik de dag later door smiddags een salade te eten ipv brood (maar niet op een sportdag dan heb je gewoon weer iets meer nodig)

maja
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maja » 15 mei 2007 21:35

Ik zit echt in zo'n dipje van 'Ik heb er geen zin meer in' :shock: :? En ik wil dat NIET...... Agrhh!!!!
als je me zoekt, ik ben in de wolken!!

loesje

- 33,3 kg

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 15 mei 2007 22:56

Hmm sterkte er mee, ik ken t gevoel ja.. Misschien een of twee dagen er aan toegeven..? Vaak heb je dan erna des te meer motivatie om weer goed door te gaan!

Hier gaat t 'al' 2 dagen goed.. *sprak zij al druiven en aardbeien knagende*
Kheb netjes niet te veel en gezond gegeten, én vanavond redelijk actief geweest in de sportschool 8)
Nu vol zien te houden.. en dat is lastiger heheh..
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 15 mei 2007 23:18

Ha, sinds gisteren eet ik ook gezond 8) Niet snoepen dus en verder normaal eten. De 60 kilo kwam wel erg gevaarlijk dichtbij. En misschien slaat het nergens op, maar ik ben nog nooit over de 60 heen geweest, dus dat wil ik niet ook. Ow, één keer 3 jaar geleden in de zomervakantie; 62.
En wie weet wat een beetje examenstress doet.. :P Al geloof ik dat ik nog nooit examenstressgehad heb. (Omdat ik van tevoren wist dat ik ze toch niet haalde :clown: ) Deze keer wel heur..het móet, desnoods met een beetje stress.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 mei 2007 01:31

Over de 60? :shock:

Dat je nog durft te eten...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 16 mei 2007 08:22

maja schreef:Ik zit echt in zo'n dipje van 'Ik heb er geen zin meer in' :shock: :? En ik wil dat NIET...... Agrhh!!!!

Ohww wat irritant! Probeer de goede balans te vinden tussen niet ineens weet ik wat te gaan eten en jezelf toch af en toe iets gunnen.

Ik gun mezelf in het weekend iets, en dan kies ik van te voren wat dat is en wanneer ik dat neem. Bijvoorbeeld in plaats van de tweede shake op de zondag twee crackers met rundvleessalade. Of een appelpunt bij de thee op zondagmiddag. Dat werkt erg goed!

Terug naar “Archief”