Islamisering van de samenleving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 07 mei 2007 18:45

Dat de overheid zich ook niet met de kerk bemoeit.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 07 mei 2007 19:51

dorine88 schreef:
zahra schreef:ja maar er is wel een verschil..extreem rechtse kleding roept bij mij een negatief gevoel op

En bedekte vrouwen vind ik niet negatief..heb ik respect voor juist..Christen vrouwen moeten zich toch ook netjes kleden, en in de tijd van de Bijbel droegen ze ook hoofddoeken en bedekte kleding
bedekte vrouwen en mannen met baard doen niemand kwaad

Dat is net hoe iemand het persoonlijk opvat. Sommige mensen vinden dit juist andersom. Ik zat laatst in de bus en toen zat er een getinte man met een baard die de hele tijd riep: 'Ze moeten er een bom onderleggen, een dikke bom onder leggen'. Dat beangstigde mij zeer zeker. Maar zo zijn ze echt niet allemaal!!

Ik vind je laatste zin een beetje vaag want er zijn wel degelijk dat soort mensen die kwaad doen. Dat kun je niet zomaar zeggen. De zgn. 'hardcore jongeren' doen ook mensen kwaad. Lang niet allemaal. Christenen doen ook kwaad maar lang niet allemaal.

Er zijn altijd mensen in groepen die kwaad doen ook al is dat miss 0,1%.

sorry maar dikgedrukte geloof ik dus echt niet :roll: ...dat sommige moslims een bus opblazen doen ze niet zomaar voor de lol., en zeker niet willekeurig een bus..dat snap je toch ook wel
En dat die het hardop riep is al helemaal raar, denk je echt dat een man die zoiets wil dat hardop zal zeggen
en zoiezo zijn de meeste jonge moslim mannen met baard serieuse en heel religieuse types..die gaan over het algemeen niet schreeuwen
dus ik geloof het gewoon niet

trouwens wie zegt dat die man een moslim was, wie weet was het wel een orthodoxe Jood ofzo..die hebben ook een baard

En nee een echte goede moslim doet niemand kwaad,,die mag niet van zijn geloof...net zoals een echte Christen niemand kwaad zal doen

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 07 mei 2007 20:30

des te beangstiger is het dat er toch stoute moslims zijn die het wel doen
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 07 mei 2007 20:49

zahra schreef:...dat sommige moslims een bus opblazen doen ze niet zomaar voor de lol., en zeker niet willekeurig een bus..dat snap je toch ook wel

Een beetje een rare zin.......trouwens of ze het nu wel of niet voor de lol doen, het lijkt me in beide gevallen verderfelijk. Overigens zijn er genoeg voorbeelden van moslims die willekeurig bussen opblazen, dat weet je zelf ook.

Overigens verwacht ik ook niet dat iemand die zoiets hardop roept, daadwerkelijk een bus zal opblazen.
And I love you

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 mei 2007 22:45

Machiavelli schreef:
Optimatus schreef:Juist ja.

En die scheiding van overheid en kerk dient dan ook naar de andere kant toe te gelden. Van overheid naar de kerk.
Hoe bedoel je dat?

Dat de overheid niet te pas en te onpas in godsdienstige organisaties moet "inbreken". Als een imam haat predikt, moet hij worden verwijderd (als hij niet-Nederlands is). Als een gereformeerde dominee vrouwen tot tweederangs burgers degradeert, moet dat eveneens worden aangepakt.

Maar dan heb ik het wel over extreme gevallen. Het is ook een verantwoordelijkheid van de gelovigen om het subtiele evenwicht tussen godsdienstvrijheid en het zich houden aan de wet van dit Rijk te handhaven.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 07 mei 2007 23:19

zahra schreef:

sorry maar dikgedrukte geloof ik dus echt niet, dat sommige moslims een bus opblazen doen ze niet zomaar voor de lol.,

Waarom doen ze het dan?

en zeker niet willekeurig een bus..dat snap je toch ook wel

In Israël zijn anders heel wat bussen willekeurig opgeblazen.

En nee een echte goede moslim doet niemand kwaad,,die mag niet van zijn geloof

Dan zijn er veel moslims die of slecht of niet goed op de hoogte van bepaalde religieuze normen zijn.
Dulce et decorum est pro patria mori

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 mei 2007 23:23

Caligula schreef:

Wat overigens minder met de Islam dan met onvrede aangaande de aanwezigheid van Joden op dat stukje grond te maken heeft.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 07 mei 2007 23:27

Aragorn schreef:Wat overigens minder met de Islam dan met onvrede aangaande de aanwezigheid van Joden op dat stukje grond te maken heeft.
Dat schijnt ja.
Typisch is wel dat Moslims over de hele wereld wel allerlei excuses schijnen te hebben voor dergelijke rottigheid. Worden ze niet beledigd, dan is er wel de aanwezigheid van niet-moslims die ze dwarszit.
Typisch ook dat die zaken schijnbaar sechts met geweld opgelost kunnen worden.
Typisch ook dat die dappere vrijheidsstrijders zich elke keer weer beroepen op de Islam.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 07 mei 2007 23:30

Aragorn schreef:
Caligula schreef:

Wat overigens minder met de Islam dan met onvrede aangaande de aanwezigheid van Joden op dat stukje grond te maken heeft.

Dat is wel een beetje een té simpele voorstelling. Er zit meer islamitische ideologie achter. Dergelijke aanslagen kwamen ook al voor, vóór de staat Israël daar gegrondvest werd.

Het gaat er niet om het voor te stellen alsof specifiek de islam dergelijke zaken veroorzaakt, maar ontkennen dát er moslims uit naam van de islam dergelijke aanslagen plegen kan ook niet.
And I love you

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 07 mei 2007 23:31

Aragorn schreef:Wat overigens minder met de Islam dan met onvrede aangaande de aanwezigheid van Joden op dat stukje grond te maken heeft.

Dat is slechts jouw interpretatie. Je kunt moeilijk ontkennen dat dit niets met de islam van doen heeft. Alle zelfmoordterroristen zijn islamitisch.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 mei 2007 23:49

Caligula schreef:

Dat is slechts jouw interpretatie. Je kunt moeilijk ontkennen dat dit niets met de islam van doen heeft. Alle zelfmoordterroristen zijn islamitisch.

Ik heb dan ook helemaal niet ontkend dat het iets met de islam van doen zou hebben. Maar de aanslagen in Israël hebben ook veel te maken met de politieke situatie aldaar, net als in bijvoorbeeld Tjetstsjenië. Dat is toch anders dan de aanslagen in New York, Madrid en Londen, die meer te maken hebben onvrede over de Westerse cultuur in het algemeen.

Verder heb ik uiteraard geen goed woord over voor suckers die uit naam van hun religie denken een goede daad te doen door onschuldige mannen, vrouwen en kinderen op te blazen. Maar het is wel erg makkelijk om dat allemaal op één hoop te gooien en andere factoren te negeren.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 07 mei 2007 23:53

Aragorn schreef:Dat is slechts jouw interpretatie. Je kunt moeilijk ontkennen dat dit niets met de islam van doen heeft. Alle zelfmoordterroristen zijn islamitisch.

Ik heb dan ook helemaal niet ontkend dat het iets met de islam van doen zou hebben. Maar de aanslagen in Israël hebben ook veel te maken met de politieke situatie aldaar, net als in bijvoorbeeld Tjetstsjenië. Dat is toch anders dan de aanslagen in New York, Madrid en Londen, die meer te maken hebben onvrede over de Westerse cultuur in het algemeen.[/quote]Ja, de onvrede over bepaalde zaken is niet iets dat specifiek voorbehouden is aan moslims. Hoe men omgaat met die omvrede lijkt dat wel te zijn.
Wanneer hebben we voor het laatst gehoord van een zelfmoordaanslag die niet door een moslim is gepleegd? Daarnaast lijken juist moslims een bijzonder kort lontje te hebben als het gaat om kritiek op de Islam.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 mei 2007 23:58

Klopt. En wat wil je daar nu precies mee zeggen?

Overigens lust(te) men er in Ierland ook wel pap van, ik geloof niet dat daar veel moslims bij betrokken waren.

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 08 mei 2007 00:01

Aragorn schreef:Ik heb dan ook helemaal niet ontkend dat het iets met de islam van doen zou hebben. Maar de aanslagen in Israël hebben ook veel te maken met de politieke situatie aldaar, net als in bijvoorbeeld Tjetstsjenië. Dat is toch anders dan de aanslagen in New York, Madrid en Londen, die meer te maken hebben onvrede over de Westerse cultuur in het algemeen.

Het is zeer frappant dat men dan enkel of vooral in staat is om hun onvrede over bepaalde zaken vooral weet te kanaliseren door gebruik te maken van geweld.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 mei 2007 00:03

In bepaalde uitzichtloze situaties heeft men kennelijk het gevoel dat er weinig alternatieven zijn?

Terug naar “Archief”