Wat zijn de vereisten van Jouw vriend(in)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 nov 2003 12:19

Het is wel handig als je ongeveer dezelfde ideeen hebt over hoe je met geld omgaat. Als de ene bijvoorbeeld heel lang nadenkt over een aankoop en heel zuinig is en de ander heeft een gat in zijn/haar hand, kan dat nog wel eens tot irritaties leiden lijkt mij. Misschien niet in de verkeringstijd, maar wel daarna.
Mmmz wat moet je eigenlijk veel bespreken he als je verkering hebt...

Melodious Tonk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Melodious Tonk » 05 nov 2003 15:12

Grappig dat je dat zegt Lala, vrienden van mij (voor zover ik zien kan gelukkig getrouwd) verschillen op dat punt nogal - hij is van huis uit behoorlijk rijk, bij haar hadden ze t niet zo breed. Met als gevolg dat hij dingen koopt ook als er weinig is, en zij ook in rijkere tijden blijft aarzelen bij aankopen. Maar aangezien geen van 2 echt onredelijk is, lossen ze 't met veel humor op - van die communicatieve 1-2-tjes die in relaties soms voorkomen. :mrgreen:
Ik denk dat je elkaar op een hele hoop van dit soort relatief ondergeschikte onderwerpen elkaar tegemoet kunt komen.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 05 nov 2003 15:29

Het belangrijkste vind ik dat hij niet vreemd gaat.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 05 nov 2003 19:05

wederzijdse liefde, trouw en vertrouwen, respect humor en realistisch!

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 05 nov 2003 19:06

Het belangrijkste vind ik dat hij niet vreemd gaat.
is dat niet het minste wat je mag verwachten van iemand die van je houdt?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 nov 2003 22:40

Melodious Tonk schreef:Grappig dat je dat zegt Lala, vrienden van mij (voor zover ik zien kan gelukkig getrouwd) verschillen op dat punt nogal - hij is van huis uit behoorlijk rijk, bij haar hadden ze t niet zo breed. Met als gevolg dat hij dingen koopt ook als er weinig is, en zij ook in rijkere tijden blijft aarzelen bij aankopen. Maar aangezien geen van 2 echt onredelijk is, lossen ze 't met veel humor op - van die communicatieve 1-2-tjes die in relaties soms voorkomen. :mrgreen:
Ik denk dat je elkaar op een hele hoop van dit soort relatief ondergeschikte onderwerpen elkaar tegemoet kunt komen.

Ow jahoor, dat denk ik ook wel. Maar er bestaan ook mensen die alles op hun eigen manier willen of over bepaalde dingen nogal strak denken (bv over kerkdingen ofzo).

Melodious Tonk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Melodious Tonk » 06 nov 2003 01:23

Ja, 'kerkdingen' kunnen nog wel eens botsen met 'liefdesdingen' :? .

PS Uilenstede...? Sterkte!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 nov 2003 10:02

Melodious Tonk schreef:PS Uilenstede...? Sterkte!

Jij woont er zeker niet, want iedereen die er niet woont zegt: Daar ga je toch niet wonen! en iedereen die er wel woont is dik tevreden en vindt het er heel gezellig.

Melodious Tonk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Melodious Tonk » 06 nov 2003 17:07

Mijn sterkte-wens komt doordat ik twee mensen ken die er hebben gewoond en daar niet heel blij mee waren. :| Maar da's een paar jaar geleden, en ik hoop dus dat 't inmiddels heel leuk is daar. :D

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 06 nov 2003 21:08

Mijn belangrijkste eisen:

- rijke pa
- in bezit van rijbewijs
- ster in huishoudelijke taken
- onderdanig type, accepteerd mijn leiderschap
- knap (moet leuk staan in de auto zeg maar)
- enz...

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 06 nov 2003 22:53

-christen (nja... ieg een visie om gelukkig van te worden)
-muzikaal
-serieus
-een blij type>kan ik wel gebruiken
-niet materialistisch
-iemand die van stilte houdt
-en graag onder de mensen is

:)
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 07 nov 2003 11:48

Ik heb nooit echt eisen gesteld, maar je merkt gauw genoeg waar een vriend aan moet voldoen wil je de relatie staande kunnen houden!

joepie

Berichtdoor joepie » 07 nov 2003 12:29

Kijk als je denkt dat een lijstje met eisen werkt, dan zou ik die gewoon houden.
Maar het vervelende is dat als je dan zo iemand hebt gevonden, er eigenschappen aan blijken te zitten die dus helemaal niet met jou eigenschappen overeenkomen. Of waar je dan weer elke keer tegenaan loopt.
Want er bestaat niemand op de hele wereld die voldoet aan jou eisen.
Er is altijd wel iets waar jij je aan ergert, en hij aan jou.
Dan is tie de volmaakte persoon volgens jou eisen, en dan blijkt tie, in zijn neus te peuteren, zich niet regelmatig te wassen.. enz.
Er zal altijd wel iets zijn.
Mijn enige eis die ik had: Dat hij, net als ik, zijn heil bij God zoekt.
En dat we dan samen, met God,onze zogenaamde onoverkomelijke verschillen wel zouden leren accepteren.
En dat is ook altijd het enige advies wat ik aan jongeren die verkering krijgen zou willen zeggen, ga met alles direct samen naar God.
Lees samen uit de Bijbel en leer samen te bidden.
Dat hoort je basis te zijn in je leven. Zo ook in je verkeringstijd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 nov 2003 12:37

Juist, als je maar weet dat je niet met z'n tween verder kunt maar dat je met z'n drieen verder het leven door kunt gaan. En dat je ook samen tot Hem kunt gaan.

refangelist
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor refangelist » 08 nov 2003 00:08

Hey mensen, ik ben Frank, misschien hebben jullie mij gezien op de foto's in het RD laatst, bij Jongeren & Media. Doet er verder niet toe, maar dan hebben misschien enkelen een beeld van wie ik ben.
Ik ben Evangelisch opgevoed, en heb een evangelisch hart, ik hoop dat ik hier mag komen, maar ik vond dit wel een hele interresante topic om even op te reageren.

-------------------------------------------------------------------------------------

Ik had altijd als eis dat ik een meisje wilde dat christen was, omdat ik dat toch wel heel erg belangrijk vind. Nu leer ik een meisje kennen dat geen christen is maar wel enorm christelijke normen en waarden erop na houdt. Ze kent God niet, en denkt er niet veel over na, maar is principiëler als de meeste christenen die ik ken. Aan de ene kant wil ik dus niet verliefd worden op een meisje dat God niet kent, maar aan de andere kant ben ik het volgens mij wel... :oops: wat moek doen?[/i]
We are not fighting men...

we are fighting the forces of evil...

Terug naar “Archief”