Islamisering van de samenleving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 21 apr 2007 12:58

Zahra schreef:
nee, ze moet haar lichaam tot over de boezem bedekken met een sluier/omslagdoek vanaf haar hoofd..de Awrah(Arabische woord voor bepaalde lichaamsdelen) moet bedekt zijn,
handen en gezicht mogen bloot, de rest moet bedekt..het gaat natuurlijk ook niet alleen om het haar..je zit bv nooit een moslima met een topje en daarbij een hoofddoek
nee het woord hoofddoek word niet vermeld..het Arabische woord Hijab wel, en dat bedetekend een doek die de haren en de nek en de boezem bedekt

En ook zijn er teksten in de Hadieth te vinden dat sommige vrouwen van de profeet(die misschien heel mooi waren) ook nog een gezichtssluier droegen, ..daarom dragen sommige vrouwen deze ook..maar is niet echt verplicht dus

kan ik mij als christen wel in vinden.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 apr 2007 14:45

Caligula schreef:En ben je ook al uitgenodigd voor kerkje-aan-huis bij je islamitische vrienden?

Uiteraard. De mensen die ik tot mijn vriendenkring mag rekenen zijn niet van die scherpslijpers of mensen die beweren de waarheid in pacht te hebben. Met veel van mijn vrienden heb ik diepgaande meningsverschillen over heel veel zaken en tegelijkertijd is er wederzijds veel respect voor elkaar. Immers, een meningsverschil over politiek of religie staat een vriendschap niet in de weg - althans, bij ons niet.

Caligula schreef:Ik krijg toch langzamerhand de indruk dat refoweb niet langer een juiste benaming is voor deze website. Agnostisch forum zou beter passen.

Dat is de kracht van Refoweb. Hier kan iedereen zijn mening kwijt. Zelfs jij, die beweert dat uitbuiting nou eenmaal bij mensen hoort.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 apr 2007 15:20

Caligula schreef:En ben je ook al uitgenodigd voor kerkje-aan-huis bij je islamitische vrienden?

Ik krijg toch langzamerhand de indruk dat refoweb niet langer een juiste benaming is voor deze website. Agnostisch forum zou beter passen.

Ah, een open houding jegens je andersgelovige naasten vind je niet zo des christens dus?

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 21 apr 2007 15:45

Aragorn schreef:

Ik krijg toch langzamerhand de indruk dat refoweb niet langer een juiste benaming is voor deze website. Agnostisch forum zou beter passen.

Ah, een open houding jegens je andersgelovige naasten vind je niet zo des christens dus?

Een open houding en respecteren is wat anders dan het actief bijdragen aan een leugen. Hoewel ik suicidale mensen echt respecteer en me ook nog wel in kan leven in ze, zal ik echt niet helpen met een strop maken om het maar plat uit te drukken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 apr 2007 15:52

Daar heb je gelijk in, maar ik geloof niet dat die vergelijking hier van toepassing is. Het bezichtigen van elkaars gebedshuizen en het gezamenlijk gebruikmaken van de maaltijd lijkt me nu niet direct iets te maken hebben met het actief bijdragen aan de 'leugen' waar de ander in gelooft.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 21 apr 2007 15:59

Aragorn schreef:Daar heb je gelijk in, maar ik geloof niet dat die vergelijking hier van toepassing is. Het bezichtigen van elkaars gebedshuizen en het gezamenlijk gebruikmaken van de maaltijd lijkt me nu niet direct iets te maken hebben met het actief bijdragen aan de 'leugen' waar de ander in gelooft.

moskee aan huis organiseren wel lijkt me.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

xiMaTix
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor xiMaTix » 21 apr 2007 17:44

Mijn God is een god van liefde, kunnen hun dat ook zeggen?
Dit zegt de Heer: Zoek mij en leef!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 apr 2007 18:00

Ja, dat kunnen ze (niet hun!)

parsifal schreef:
Aragorn schreef:Daar heb je gelijk in, maar ik geloof niet dat die vergelijking hier van toepassing is. Het bezichtigen van elkaars gebedshuizen en het gezamenlijk gebruikmaken van de maaltijd lijkt me nu niet direct iets te maken hebben met het actief bijdragen aan de 'leugen' waar de ander in gelooft.

Ik krijg wel eens moslims over de vloer en als zij voor het slapengaan willen bidden, stel ik het vloerkleedje dat in mijn slaapkamer ligt, ter beschikking. Doorgaans doet dit kleedje dienst als slaapplaat voor de kat die net door een andere kat van mijn bed gemept is, maar dat is geen bezwaar. Het gebaar wordt altijd zeer gewaardeerd. Omgekeerd krijg ik bij hen thuis ook de gelegenheid om even voor het eten te bidden.

Volgens mij is een dergelijke vorm van elkaar de ruimte geven de ideale manier om de goede verstandhouding te versterken. Ik heb dan ook totaal faecale uitscheiding aan wat Caligula en onze sinaasvis blijven tetteren. Ik ga om met wie ik om wens te gaan en in mijn huis heeft ook de moslim de ruimte en de gelegenheid om zijn geloof te uiten.

Juist de verschillen in opvatting maken mijn contacten met deze moslims erg interessant en dan is een ietwat sneue opmerking van Caligula eigenlijk gerotzooi in de marge.

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 21 apr 2007 18:15

xiMaTix schreef:Ik vind het wel grappig om altijd te horen "het is de wil van Allah"

Wat er ook gebeurd, alles is de wil van Allah! Is dat even makkelijk, iemand die je de schuld kan geven en de verantwooding op af kan schuiven!

Verder lijkt het me voor iedereen duidelijk dat het een geweldadige Godsdienst is. Andere normen en waarden, wetten ( laat staan het Islamitisch recht ) het past gewoon niet in onze cultuur! Prima dat die mensen die het echt moeilijk hebben naar hier komen. Maar dan wel op voorwaarden. Helaas zijn die er te veel bij ingeschoten in het begin. Maar wil dat zeggen dat je dat nu niet meer terug kan draaien? Moet gewoon duidelijk zijn wat wel en niet kan of mag. Geen uitkering de eerste jaren, Nederlandse taal beheersen in woord en geschrift, houden aan de wet. Niet mee eens? Niet houden aan onze regels? Snel weg hier dan!

ja en... :roll:

de Christenen geloven toch ook dat dingen nou eenmaal de wil van God zijn, alles is voorbestemd

het Islamitische recht is anders heel wat milder dan de Joodse straffen in het oude-testament, en in heel de Koran staat amper geweld..en het geweld dat er beschreven word gaat over de oorlog..lees het oude-testament van je eigen bijbel eens...dan ga je pas schrikken..mannen die hun bijwijven laten verkrachten..en haar dan vervolgens in stukjes hakt met bot en al..en dan verspreid over Jeruzalem

En nee de meenste moslims hier in Nederland zijn geen vluchtelingen, maar gastarbeiders..de Turken en Marokkanen zijn zelf door Nederland uitgenodigd om te komen werken

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 21 apr 2007 18:22

xiMaTix schreef:Mijn God is een god van liefde, kunnen hun dat ook zeggen?

ja dat kunnen moslims zeker zegggen, meer nog dan Christenen

Is de God van de Bijbel nou echt een God van liefde, iemand die zijn zoon laat martelen voor de zonde van de mensen...voor de moslims is dit dus echt heel wreed

In de Islam is het zo dat Allah barmhartig is, als je zonde hebt gedaan en oprecht berouw hebt getoond, dan word je vergeven Insja'Allah.
Ook kent de Islaam de erfzonde niet, baby's worden zonder zonde geboren,als een baby overlijd zal het dus altijd in het paradijs komen, in het Christendom is dat dus niet zo

als jij niks over de Islaam weet..hou dan gewoon je mond, want je maakt alleen jezelf belachelijk :roll:

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 21 apr 2007 18:28

Optimatus schreef:Ja, dat kunnen ze (niet hun!)

parsifal schreef:

Ik krijg wel eens moslims over de vloer en als zij voor het slapengaan willen bidden, stel ik het vloerkleedje dat in mijn slaapkamer ligt, ter beschikking. Doorgaans doet dit kleedje dienst als slaapplaat voor de kat die net door een andere kat van mijn bed gemept is, maar dat is geen bezwaar. Het gebaar wordt altijd zeer gewaardeerd. Omgekeerd krijg ik bij hen thuis ook de gelegenheid om even voor het eten te bidden.

Volgens mij is een dergelijke vorm van elkaar de ruimte geven de ideale manier om de goede verstandhouding te versterken. Ik heb dan ook totaal faecale uitscheiding aan wat Caligula en onze sinaasvis blijven tetteren. Ik ga om met wie ik om wens te gaan en in mijn huis heeft ook de moslim de ruimte en de gelegenheid om zijn geloof te uiten.

Juist de verschillen in opvatting maken mijn contacten met deze moslims erg interessant en dan is een ietwat sneue opmerking van Caligula eigenlijk gerotzooi in de marge.

De mogelijkheid tot bidden geven heet voor mij geen moskee-aan-huis. Maar goed. Laten we verder gaan met de politieke discussie :).

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 apr 2007 18:43

Apart topic omgang met niet-christenen openen?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 apr 2007 18:55

xiMaTix schreef:Mijn God is een god van liefde, kunnen hun dat ook zeggen?

Dit lijkt me niet het juiste topic om met je God te pimpen.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 21 apr 2007 19:17

Nederlandse taal beheersen in woord en geschrift

Ah, sommige Nederlanders zouden ook wel eens een opfriscursusje kunnen gebruiken anders.. 8)

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 21 apr 2007 19:21

Smurffie schreef:Ah, sommige Nederlanders zouden ook wel eens een opfriscursusje kunnen gebruiken anders.. 8)
Klopt, maar over het algemeen beheersen autochtone Nederlanders het Nederlanders beter dan allochtonen.

Edit: Foutje.
Laatst gewijzigd door Machiavelli op 21 apr 2007 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”