Moderator: Moderafo's
Voor welke kleur zou jij gaan? Nog tips voor licht? Flitsen kan natuurlijk niet.Napoleon schreef:@ l'etre: er "wandelen" nogal wat schaduwen door het beeld, die ik nogal storend vind, en verder leidt de achtergrondkleur (het roze) wat af van het hoofdonderwerp, de ratten (althans, bij mij). probeer de schaduwen te vermijden, en de achtergrond egaler van kleur te krijgen, dan krijg je volgens mij mooiere platen. wel grappige ratjes trouwens
L'être extraterrestre schreef:Voor welke kleur zou jij gaan? Nog tips voor licht? Flitsen kan natuurlijk niet.
Ik had ze bewust op een roze handdoek gezet (die schuin omhoog ging, over een stoel dus) en een felgekleurde doos in het midden. Alleen zijn ratten geen bloemen die mooi stil blijven staan...Napoleon schreef:L'être extraterrestre schreef:Voor welke kleur zou jij gaan? Nog tips voor licht? Flitsen kan natuurlijk niet.
verkeerd gezegd eigenlijk, de kleur op zich hoeft helemaal niet verkeerd te zijn, maar wel de rommelige achtergrond. (je ziet halverwege de foto een deur in beeld, en een truitje hangen).
Bevlogen schreef:Ah, het F-getal stelt mijn camera automatisch vast. Ik kan wel een handje helpen door een bepaalde modus te kiezen. Ik denk dat het dan met de modus Landschap wel beter gaat. Combineert namelijk een hoog F-getal met een betere scherptediepte... Zoals het in de gebruiksaanwijzing staatIs dat ongeveer wat je bedoeld?
mini schreef:Weet je het zeker? Zoals de beschrijving ook aangeeft zijn ze er in het groen, paars en rood. Terwijl dit toch overduidelijk geen paars, rood of groen is en ook geen vlekjes zijn. Ik heb weleens die gekleurde vlekjes op een foto gezien, maar nooit op deze manier. De foto's zijn ook niet direct tegen de zon ingenomen en weerkaatsing van de zon in de bladeren lijkt me ook sterk.
Maar het zou kunnen, weet je ook hoe je het kunt voorkomen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten