SGP-jongeren

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Klaas-Jan

SGP-jongeren

Berichtdoor Klaas-Jan » 05 apr 2007 22:25

Als SGP-jongere vraag ik me wel eens af hoe het komt dat zo weinig jongeren actief deelnemen aan de activiteiten die de SGP-jongeren organiseren? Hoe is dat bij jullie? Staat politiek te ver van je bed? Vind je de SGP geen redelijke partij? Of ben je juist wel lid van de SGP-jongeren of misschien zelfs lid van een plaatselijke jongeren-afdeling? Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

MissF
Generaal
Generaal

Re: SGP-jongeren

Berichtdoor MissF » 10 apr 2007 12:58

Klaas-Jan schreef:Als SGP-jongere vraag ik me wel eens af hoe het komt dat zo weinig jongeren actief deelnemen aan de activiteiten die de SGP-jongeren organiseren? Hoe is dat bij jullie? Staat politiek te ver van je bed? Vind je de SGP geen redelijke partij? Of ben je juist wel lid van de SGP-jongeren of misschien zelfs lid van een plaatselijke jongeren-afdeling? Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Tja, ik vind SGP gewoon niet wat :) Dus zal ik er ook niet zo snel lid van worden.
En ik ben ook totaal niet geinteresseerd in politiek, dat speelt ook mee.
Ik ken wel een paar mensen die in zo'n SGP jongerengedoe zitten, maar ik krijg er soms wat kriebels van. Of het moet aan die personen liggen, maar ze proberen altijd maar mensen bij de SGP te trekken. En ik kies niet voor de SGP, en zal dat zeker niet gaan doen als mensen steeds aan me trekken en roepen dat ik dat wel zal moeten doen.
Maar als je het naar je zin hebt daar: geniet er lekker van :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Klaas-Jan

Berichtdoor Klaas-Jan » 10 apr 2007 13:06

MissF schreef:Tja, ik vind SGP gewoon niet wat :)

(...)

Maar als je het naar je zin hebt daar: geniet er lekker van :D

Dat laatste zal ik zeker doen ;) Maar dat eerste begrijp ik niet. Waarom vind je de SGP niet wat? Dat moet je me toch nog maar eens uitleggen. Hoe denken de anderen hierover?

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 10 apr 2007 14:13

Ik heb altijd gekozen voor een PKV omdat ik dacht dat mijn invloed op de politiek dan groter zou zijn. Sinds de SGP (mede) onder druk van de jongeren de mogelijkheid voor vrouwen om lid te worden heeft verruimd, ben ik daar toch wat anders over gaan denken. Het zou m.i. een goede zaak zijn als PKV's wat meer zouden gaan samenwerken met de SGP-jongeren. In de praktijk wordt daar veelal vrij terughoudend mee omgegaan omdat de SGPJ wordt gezien als een "vervelende" luis in de pels. De meeste PKV's zijn daar niet zo dol op. Extra probleem is dat de PKV's meestal bezocht worden door leden die weinig of niets te doen hebben, met als gevolg dat het niveau van een discussie meestal bedroevend laag is.

Overigens denk ik dat het zinvol is als hier alleen mensen reageren die zich op enigerlei wijze verbonden voelen met de SGP. Discussies/topics over de standpunten van de SGP zijn er al genoeg.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 10 apr 2007 14:20

Klaas-Jan schreef:Als SGP-jongere vraag ik me wel eens af hoe het komt dat zo weinig jongeren actief deelnemen aan de activiteiten die de SGP-jongeren organiseren? Hoe is dat bij jullie? Staat politiek te ver van je bed? Vind je de SGP geen redelijke partij? Of ben je juist wel lid van de SGP-jongeren of misschien zelfs lid van een plaatselijke jongeren-afdeling? Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Ik vind de SGP inderdaad geen redelijke partij. Daarom ben ik er geen lid van.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

man_on_fire
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor man_on_fire » 11 apr 2007 20:19

Het kost tijd, en het is niet echt 'mijn soort mensen' dat daar komt. Aan de ene kant is het zo dat als ik iets in de SGP veranderd wil zien ik daar gewoon moet komen, anders bereik je niets. Aan de andere kant trekt het me ook weer niet. Mijn vrienden gaan ook niet naar zulke dingen, en alleen ga ik niet zo snel.

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 11 apr 2007 20:45

man_on_fire schreef:Het kost tijd, en het is niet echt 'mijn soort mensen' dat daar komt. Aan de ene kant is het zo dat als ik iets in de SGP veranderd wil zien ik daar gewoon moet komen, anders bereik je niets. Aan de andere kant trekt het me ook weer niet. Mijn vrienden gaan ook niet naar zulke dingen, en alleen ga ik niet zo snel.

Inderdaad, De SGP als partij staat niet zo ver bij mij vandaan. Maar het soort jongeren die wel met dergelijke activiteiten meedoen staan dat wel. Zoals man_on_fire ook al zei; het is "mijn soort mensen" niet.
Auf Wiedersehen!

Leej
Mineur
Mineur

Berichtdoor Leej » 11 apr 2007 20:54

Ik ben een SGPJ-er.... Dit ben ik vooral om nog een beetje op de hoogte te blijven van de politieke zaken. Weet ik nog een beetje waar ik op stem he...!! Het is er ook wel gezellig hoor!
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 12 apr 2007 11:57

Ik ben sinds kort geen lid meer van de plaatselijke SGP-Jongeren, landelijk ben ik momenteel nog wel lid (moet nog wel even betalen) maar ik zit te dubben op lid te worden van Perspectief (alleen zit die weer niet in mijn woonplaats). De avonden die de SGP belegd worden ook in mijn woonplaats steeds minder bezocht omdat er al heel erg veel op de agenda staat van jongeren. De SGP-J moet dan ook meer samen gaan werken met andere organisaties voor het beleggen van avonden over een bepaald onderwerp.

De organisatie weet altijd goede sprekers te strikken en het is daarom erg jammer dat er zo weinig bezoek is. Ik ben ook trouw bezoeker van de SGP-Jongerendag en als de Jongeren Studiegroep hier van de grond is, ben ik ook wel van plan om daar eens naar toe te gaan. Echter, ik heb landelijk en provinciaal CU gestemd en zal dat ook plaatselijk gaan doen.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

rafaell

Berichtdoor rafaell » 12 apr 2007 13:22

Ik heb inderdaad helemaal niks met die SGP.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 apr 2007 13:48

Ik ben wel een poosje lid geweest en heb zelfs iets in de organisatie gedaan, maar heb een paar maanden geleden m'n lidmaatschap eindelijk opgezegd. Tegenwoordig laat ik de G van SGP bij het stemmen maar achterwege. :wink:

jagertje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jagertje » 14 apr 2007 10:48

Aragorn schreef:Ik ben wel een poosje lid geweest en heb zelfs iets in de organisatie gedaan, maar heb een paar maanden geleden m'n lidmaatschap eindelijk opgezegd. Tegenwoordig laat ik de G van SGP bij het stemmen maar achterwege. :wink:

Is wel een heel groot verschil SGP of SP!
zijn er schaduwen? Dan schijnt de zon!

jagertje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jagertje » 14 apr 2007 10:52

Raido schreef: De SGP-J moet dan ook meer samen gaan werken met andere organisaties voor het beleggen van avonden over een bepaald onderwerp.

Wat bedoel je met andere organisaties? bedoel je politieke organisaties. of meer oppervlakkige organisaties
zijn er schaduwen? Dan schijnt de zon!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 apr 2007 10:54

Aragorn schreef:Ik ben wel een poosje lid geweest en heb zelfs iets in de organisatie gedaan, maar heb een paar maanden geleden m'n lidmaatschap eindelijk opgezegd. Tegenwoordig laat ik de G van SGP bij het stemmen maar achterwege. :wink:

Jij bij de SGP? Huh??

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 apr 2007 11:07

We zijn ooit is voor de lol een deel van een SGP bijeenkomst bij gaan wonen. Toen was ik gelijk genezen en wist ik dat dit niet de partij is waar ik lid van zal worden. Als vrouw mag je alleen maar komen en we hadden echt neits te vertellen. DAt wij niet in de Tweede Kaer mogen is tot daar aan toe, maar daarom mogen we toch nog wel onze mening geven?

Ik stem sinds een tijd ook niet meer op de SGP.

Ik ben nu van geen enekel partij lid, maar als ik nu er 1 uit zou moeten kiezen wordt het hoogstwaarschijnlijk CU.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”