De Grote Leider

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MrGerwin
Verkenner
Verkenner

De Grote Leider

Berichtdoor MrGerwin » 02 apr 2007 22:26

De Grote Leider

Leider zijn van een groot bedrijf is misschien wat iedereen stilletje wel wil. Lekker al die bonussen opstrijken en verder, andere mensen het werk laten doen. Maar ben je dan wel een echt leider, iemand die er echt toe doet?

Want er zijn maar weinig echte leiders, mannen of vrouwen die echt hun mensen leiden. Hoe vaak verzandden ze niet in een probleem, of een of andere corruptie.
Leiders zijn toch vaak pispaaltjes, mensen die de klappen mogen opvangen.

Wat verbleken al onze leiders als wij kijken naar onze Grote Leider Jezus. Jezus die niet loog, geen achterkamertjes politiek er op na hield, maar eerlijk en recht door zee was.

Jezus die zelfs voor de hoogste (menselijke) rechter stand hield, een voorbeeld is voor ons allen. Waar wij toch vaak verzaken, verzaakte onze Leider niet.
Jezus gelijk worden is toch ons streven hier op aarde, om de Liefde van Jezus aan de andere mensen te laten zien. Wij mensen die toch lieven onze eigen wil doen, onze eigen belangen eigenlijk wel heel belangrijk vinden.
Ach hoe vaak proberen we onze eigen leider te zijn in ons leven, maar ja je weet dat dat niet kan.

O Vader, dat uw liefd’ ons blijk’,
O Zoon maak ons uw beeld gelijk,
O Geest, zend uwen troost ons neer,
Drieenig God, U zij al d’ eer
Gewoon Bijzonder...

Allemaal Bijzonder

Jij bent Bijzonder

Zal ik dan ook Bijzonder zijn?

Riska

Berichtdoor Riska » 03 apr 2007 20:08

Als er iets is geweest wat Jezus NIET wilde, is de grote Leider zijn.
Hij heeft mensen een richting willen wijzen, maar wees voortdurend bij alles op de Vader.

MrGerwin
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor MrGerwin » 03 apr 2007 20:16

Is een leider dan niet bovenal een voorbeeld voor anderen?

Kan je alle mogelijke soorten leiders opnoemen, maar primair moet een leider mensen leiden over de weg die ze moeten gaan, of het pad wat ze moeten gaan.

Ofwel leiden als voorleven...
Gewoon Bijzonder...

Allemaal Bijzonder

Jij bent Bijzonder

Riska

Berichtdoor Riska » 03 apr 2007 20:41

Dat kan best, maar voor mij heeft het zulke associaties met mensen die zich de grote leider noemden - en zo tegengesteld waren aan Christus, dat dit voor mij een beslist negatieve aanduiding is van Hem...

MrGerwin
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor MrGerwin » 03 apr 2007 21:59

Voor jou misschien een negatieve aanduiding, maar dat heeft vooral te maken met jouw beeld van de wereld. Hoe jij de wereld ziet, en dat jij vooral associaties maakt met mensen die het 'verpest' hebben.
Ofwel.. kijk vooral hoe het als eerste bedoeld is, en vergelijk daarmee. En dan vooral niet vergelijken met mensen. Al heeft ieder mens wel wat goeds!
Gewoon Bijzonder...

Allemaal Bijzonder

Jij bent Bijzonder

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 04 apr 2007 17:02

Riska schreef:Als er iets is geweest wat Jezus NIET wilde, is de grote Leider zijn.

Hebr 12:2
ziende op de overste leidsman en voleinder van het geloof: Jezus

leids·man (de ~ (m.))
1 iem. die anderen leiding geeft => hoofdman

Terug naar “Archief”