Moderator: Moderafo's
*Annet* schreef:Toen ik een half jaar getrouwd was ofzo vroeg iemand aan me of ik al verlangde naar kinderen. Ik schrok me het ik weet niet wat dat iemand dat aan me vroeg. Niet omdat we ze wel of niet konden krijgen maar gewoon dat iemand dat "zomaar" aan me vroeg.
Aragorn schreef:Gewoon zeggen dat kinderen het laatste zou zijn dat je er nog bij zou willen hebben in je reeds overcomplete leven, dan druipen ze vanzelf wel af.
Gerdien B schreef:Aan mij is ook al is gevraagd wat de planning is qua trouwen en kinderen. Net of andere mensen dat aan gaat. Ze horen van zelf wel wanner wij de volgende stap zetten. Mensen mogen best meeleven maar niet met mijn planningen bemoeien.
Marnix schreef:*Annet* schreef:Toen ik een half jaar getrouwd was ofzo vroeg iemand aan me of ik al verlangde naar kinderen. Ik schrok me het ik weet niet wat dat iemand dat aan me vroeg. Niet omdat we ze wel of niet konden krijgen maar gewoon dat iemand dat "zomaar" aan me vroeg.
Gewoon normaal antwoord op geven? Misschien is het beangstigend als je uit een cultuur komt waar men verwacht dat je wel snel aan de kinderen gaat ofzo, maar zo moet je het denk ik niet zienHet is gewoon belangstellend, informerend. In dit geval. Lijkt mij
Gewoon eerlijk antwoord op geven, je hebt niks te verbergen toch?
*Annet* schreef:Of geef dit topic een andere titel: "ongewenst kinderloos" of iets in die geest.
LauraC schreef:Weet je wat ik nou zo frappant vind? Eerst lijkt het alsof ik de enige ben die met kinderloosheid te kampen heeft (tenminste, in mijn omgeving), en nu blijkt toch dat er meer zijn in de gereformeerde gezindte! Misschien een nieuw topicje opstarten?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 19 gasten