gereformeerd en het evangelie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 04 nov 2003 23:38

[Offtopic]
Ik respecteer je mening hierover, maar ik geloof zelf dat dit doopformulier gebaseerd is op de Bijbel en daarom ook waarheid is.
Zo'n beetje alles in het christelijk geloof is op de Bijbel gebaseerd en soms toch in tegenspraak, dus dit zegt niet zo heelveel, de mensen die tegen de kinderdoop zijn (of niet tegen overdoop) baseren dat ook op de bijbel en vaak nog met dezelfde teksten.

JakobH: Als Joris niet ergens over wilt discuserenen jij hem toch uit z'n tent wilt lokken of laten zien dat hij niet kan onderbouwen, is dat geen discussie tot opbouw, dus laat het dan gewoon. Als je perse wilt discusseren ga je maar met Inspector Morse discuseren over uitverkiezing, daar zijn christenen tenslotte nog maar 1500 jaar mee bezig :wink: ) (gelukkig is de as inmiddels opgeruimd)
[/offtopic]
Persoonlijk ben ik niet tegen kinderdoop of volwassen doop, maar ik ben er tegen dat mensen tegen overdoop zijn (in het geval van kinderdoop naar volwassendoop), maar de argumentatie daarvoor kun je wel in één van de andere dooptopics terugvinden.

Verbondsleer of hoe-heette-die-andere ook al weer? Weet ik niet precies, ga ik me misschien nog wel es in verdiepen, op het moment vind ik (ik in reformatorische mode) verbondsleer wel logisch klinken. Whatever, ik (ik in evangelische mode) breng liever het evangelie als theologie :wink:
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Terug naar “Archief”