belangrijkste in een relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 26 mar 2007 16:35

Wat ik denk ik ook wel belangrijk is in moeilijke situaties in je relatie is de positive dingen kunnen en willen zien
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 26 mar 2007 16:48

Dat vind ik een goed punt Janneman. Als het soms wel is heel zwaar kan worden is het soms zo moeilijk om de leuke dingen die je deelt te zien
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 15 apr 2007 15:14

Zaterdag was ik op bezoek bij mn opa en oma. Mn opa heeft zn doodvonnis gekregen in de vorm van bloedkanker. Er zat meer familie en iedereen sprak met elkaar. Een een paar keer zag ik mijn opa en oma elkaar aankijken, heel lang. Met een blik van verdriet, berusting, blijdschap en heel veel liefde. Zonder woorden communiceerden ze met elkaar. Ik weet al lang dat zij heel veel van elkaar houden na al die jaren nog steeds. DAt ze dat duidelijk laten merken aan elkaar. En dat ze vooral samen de liefde delen voor God hun Vader. Niet alleen tijdens gesprekken maar in heel hun levenswijze getuigen ze daarvan.

Ik zie nog steeds die blik in hun ogen voor me en denk er steeds aan. Ik realiseerde me dat zo'n relatie de enige relatie is die ik zou willen. Samen Gods plan zoeken en Zijn weg volgen al valt dat niet altijd mee. Elkaar zo respecteren en leven als geliefden. En elkaar pas loslaten wanneer de dood komt in het geloof dat het maar tijdelijk is. Zo'n relatie en anders liever niet.

André

Berichtdoor André » 15 apr 2007 17:05

meschianza schreef:(....)Zo'n relatie en anders liever niet.
Mooi heh, eigenlijk zou het fijn zijn dat je even zo'n 50 jaar vooruit mag kijken, voor je jah zegt tegen de m/v voor je leven.
(Bedacht ik me na het lezen van je bijdrage) :wink:

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 15 apr 2007 21:18

André schreef:
meschianza schreef:(....)Zo'n relatie en anders liever niet.
Mooi heh, eigenlijk zou het fijn zijn dat je even zo'n 50 jaar vooruit mag kijken, voor je jah zegt tegen de m/v voor je leven.
(Bedacht ik me na het lezen van je bijdrage) :wink:

Daarom is trouwen imho ook eng :)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 16 apr 2007 01:34

Smurffie schreef:Over respect gesproken trouwens; Geen ruzie maken in het bijzijn van visite oid. Ik vind het echt respectloos als stellen elkaar afkraken terwijl de huiskamer vol zit. Een meningsverschil, allah, maar vecht het dan uit als je samen bent. Goed, ik heb geen relatie, maar God behoede me daarvoor, mocht ik die krijgen.

Ghehe, spreek voor zulke situaties (die komen er, wat ik je brom) een wachtwoord af. Wij hebben bijvoorbeeld (ik noem deze hier bij wijze van uitzondering 8) ): "Neem nog een slokkie!!!". Hiermee maken we elkaar duidelijk dat we het er later nog wel over hebben. En ik moet zeggen, het werkt! Het noemen van het 'wachtwoord' neemt al 90% van de irritatie van het moment weg :mrgreen: .

Collateral

Berichtdoor Collateral » 16 apr 2007 01:38

jamillah schreef:Wij hebben bijvoorbeeld (ik noem deze hier bij wijze van uitzondering 8) ): "Neem nog een slokkie!!!"

Ah, please... welke nog meer? :jaknikken: :mrgreen:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 16 apr 2007 01:42

Collateral schreef:
jamillah schreef:Wij hebben bijvoorbeeld (ik noem deze hier bij wijze van uitzondering 8) ): "Neem nog een slokkie!!!"

Ah, please... welke nog meer? :jaknikken: :mrgreen:

Neem nòg een slokkie, en snèl! 8)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 16 apr 2007 01:43

Hopelijk werkt het ook bij mensen die niet mijn ega zijn :mrgreen:

Collateral

Berichtdoor Collateral » 16 apr 2007 01:50

* Neemt nòg een slokkie. * :mrgreen:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 16 apr 2007 01:57

:clown: :0~ :0~ :0~

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 apr 2007 06:31

En dan daarna als je weer met z'n tweetjes bent barst de bom :-S Nouja als je het daarna maar weer goed maakt he ;)

zekharyahu
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zekharyahu » 16 apr 2007 09:14

Ik kan je alleen maar bijvallen mesch..

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 16 apr 2007 09:52

jamillah schreef:
Smurffie schreef:Over respect gesproken trouwens; Geen ruzie maken in het bijzijn van visite oid. Ik vind het echt respectloos als stellen elkaar afkraken terwijl de huiskamer vol zit. Een meningsverschil, allah, maar vecht het dan uit als je samen bent. Goed, ik heb geen relatie, maar God behoede me daarvoor, mocht ik die krijgen.

Ghehe, spreek voor zulke situaties (die komen er, wat ik je brom) een wachtwoord af. Wij hebben bijvoorbeeld (ik noem deze hier bij wijze van uitzondering 8) ): "Neem nog een slokkie!!!". Hiermee maken we elkaar duidelijk dat we het er later nog wel over hebben. En ik moet zeggen, het werkt! Het noemen van het 'wachtwoord' neemt al 90% van de irritatie van het moment weg :mrgreen: .

Ik vond al dat jullie het zo verdacht vaak met elkaar eens waren.. :mrgreen:

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 16 apr 2007 15:19

Nu mijn relatie uit is, zie ik heel goed in wat nou eigenlijk écht belangrijk is in een relatie..

Praten...praten...Praten!!!! Dat is echt één van de belangrijkste dingen...Maar soms ook heeel erg moeilijk...
Vertrouwen...Dat mag echt niet gemist worden
Eerlijkheid...Zodra jij steeds eerlijk ben tegen je partner, zal het vertrouwen ook steeds meer gaan groeien.
Geloof...Het is echt belangrijk dat je het samen eens bent over de dingen van God. Het is zooo moeilijk als je er verschillend over denkt, of er vaak niet samen uitkomt..
En zo kan ik nog wel meer dingen opnoemen
:wink:
Afbeelding

Terug naar “Archief”