Afslanken [deel 2]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 19 mar 2007 15:24

-8,5 8) :lol: :lol: :lol:

Tgaat hier dus nog steeds goed :P
Kga het nu ook echt merken aan mn kleren enzow :)

Hoest met de rest??
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 19 mar 2007 15:31

De laatste paar weken was mijn motivatie ver te zoeken. Ik volgde het dieet wel, maar als mijn ouders visite hadden of zo, nam ik wel een stukje kaas bijvoorbeeld. Nu is mijn motivatie weer terug. Ik zit nu in week 9 van boek 1 van Sonja. Volgende week begin ik weer opnieuw. Nog ff wat kilootjes eraf voor onze bruiloft. 8)
Ik zit nu op ongeveer 9 kilo.
Afbeelding

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 19 mar 2007 15:36

Daphne schreef:Ik zit nu op ongeveer 9 kilo.

Das wel een extreem laag gewicht heur 8)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 mar 2007 16:49

Pff, met veel moeite is er vorige week toch ook een kilootje afgegaan, dus -2. Ik wil er minimaal nog 2 af. Maar het gaat wel moeizaam, tlijkt een stuk langzamer te gaan dan het anders ging, maargoed, ik ga wel door :)
Vanmorgen voor het eerst gezwommen, 32 baantjes. Heerlijk gevoel! Dat ga ik elke week wel volhouden!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

maja
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maja » 23 mar 2007 14:54

hoii allemaal..
t gaat goed met jullie!!

bij mij is er nu rond de 16 kilo af.. een lekker beginnetje..
als je me zoekt, ik ben in de wolken!!

loesje

- 33,3 kg

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 23 mar 2007 15:09

Ik deed ook eerst veel pogingen maar toen hoorde ik van Optimel Control (mag ik dat zeggen :oops: ?) Ik heb vooral moiete om 's middags niet te snoepen. Nu neem ik rond half drie een flesje en tot het eten heb ik een vol gevoel.

Ik ben er pas een week mee bezig maar ik voel me al beter.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 mar 2007 21:01

dorine88 schreef:Ik deed ook eerst veel pogingen maar toen hoorde ik van Optimel Control (mag ik dat zeggen :oops: ?) Ik heb vooral moiete om 's middags niet te snoepen. Nu neem ik rond half drie een flesje en tot het eten heb ik een vol gevoel.

een dikke halve liter halverwege de dag wil ook helpen!! :lol:

teminste bij mij

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 23 mar 2007 22:02

Hier wil het afvallen totaal niet :roll: :x :roll:.

Eet 's morgens musli met magere yoghurt en drink een beker multivitamin light
Probeer tot 'koffietijd'/pauze weer n halve liter water te hebben gedronken
Rond 10 uur een appel/sinasappel en een halve liter water
Probeer in deze tussentijd ook een halve liter water te hebben gedronken
Rond 12 uur creackers/brood evt. appel/sinasappel en een halve liter water
Probeer in deze tussentijd ook weer n halve liter water te hebben gedronken
Rond 2 uur appel/sinasappel halve liter water
Probeer dan weer n halve liter water te drinken totdat ik thuis ben
Dan daar vaak nog eventjes een beker multivitamin
's avonds warm eten, 2 kleine aardappels, vlees en groente. En een toetje, vaak is de magere yoghurt of me ma heeft andere vla.

En daarna tot het naar bed gaan niet veel meer, vaak nog eventjes wat drinken multivitamin light of water en als ik weg ben geweest eet ik meestal als ik thuis kom nog evnetjes een sinasappel.

Enne wie heeft er ooit chocolade uitgevonden.... paaseitjes..... Ben tijden verslaafd geweest aan chocolade. Laatste tijd gaat het redelijk goed, af en toe kan ik me eventjes niet inhouden en moet ik eventjes chocola hebben..... en nu staan er paaseitjes in huis enja wie kan er niet afblijven..... :oops:
Wat de toekomst brengen moge........

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 24 mar 2007 16:07

's avonds warm eten, 2 kleine aardappels, vlees en groente. En een toetje, vaak is de magere yoghurt of me ma heeft andere vla.

3 liter water lijkt me erg veel? 2 is genoeg volgens mij. Vind je het gek dat je niet afvalt van al dat vocht :P

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 24 mar 2007 16:26

3 liter is wel heel veel ja. Mennn, zit je dan niet constant op de WC? 8)
Ik kan mezelf niet wegen, de batterijen van de weegschaal zijn op... :mrgreen:
Afbeelding

wormpje
Mineur
Mineur

Berichtdoor wormpje » 24 mar 2007 16:49

dorine88 schreef:Ik deed ook eerst veel pogingen maar toen hoorde ik van Optimel Control (mag ik dat zeggen :oops: ?) Ik heb vooral moiete om 's middags niet te snoepen. Nu neem ik rond half drie een flesje en tot het eten heb ik een vol gevoel.

Ja, ik neem het ook en heb er ook veel baat bij. Ik neem zo'n flesje bij de lunch en dan lukt het me om tot het avondeten helemaal niks te nemen.
Ben erg te spreken over dat spul. Alleen jammer dat het vreselijk duur is.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 24 mar 2007 18:02

@Annette, die zogenaamde 'light' vruchtensappen kun je beter laten staan. Er zit waarschijnlijk geen toegevoegde suikers in, maar de suikers in fruit zijn ook suikers die je lichaam ook omzet. Bovendien, als er vervangende suikers als aspartaam in zit, is het nog eens slecht voor je ook.

Kies liever voor een magere yoghurtdrink (let op hoeveel suiker er in zit!) of voor heel dunne limonade. Of voor een soort fruitsap waar weinig suiker in zit.

Wat dat water betreft, 3 liter is wat veel ja, zeker in deze tijd van het jaar. 2/2,5 is ruim voldoende hoor!

Roodkapje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Roodkapje » 25 mar 2007 16:26

L'être extraterrestre schreef:@Annette, die zogenaamde 'light' vruchtensappen kun je beter laten staan. Er zit waarschijnlijk geen toegevoegde suikers in, maar de suikers in fruit zijn ook suikers die je lichaam ook omzet. Bovendien, als er vervangende suikers als aspartaam in zit, is het nog eens slecht voor je ook.

Het eerste klopt wel, het tweede (over aspartaam) is echt onzin. Aspartaam is in eerste instantie op de markt gebracht als suikervervanger voor diabetici, die dit middel op doktersvoorschrift konden krijgen. Omdat het een medische toepassing had, werd het middel eerst nauwekeurig onderzocht door de Amerikaanse Food and Drug Administration (FDA) voor dit middel toegelaten werd. Het werd als zeer veilig beschouwd.
De site aspartaam.nl claimt feitelijke informatie te geven, maar citeert uitsluitend eenzijdige urban legend-verhalen over aspartaam en onderzoeken waar iets uit moet blijken, maar waarvan de claims die ze doen bij herhaalonderzoek niet hardgemaakt kan worden.
Op gezondheid.be (De gezondheidssite van Vlaanderen) wordt uitgelegd hoe het onderzoek van de anti-aspartaam-lobbyisten gelezen moet worden (een onderzoek uitgevoerd op ratten kun je niet één-op-één overzetten op mensen).
Zie: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... rt_id=3209

L'être extraterrestre schreef:Kies liever voor een magere yoghurtdrink (let op hoeveel suiker er in zit!) of voor heel dunne limonade. Of voor een soort fruitsap waar weinig suiker in zit.

Daar zit dus ook allemaal suiker in, en dan ook nog de geraffineerde vorm van suiker die zonder moeite, direct door het lichaam wordt opgenomen. Als je dan toch iets wilt drinken, zorg dan dat je iets drinkt waar ongeraffineerde suiker in zit. Fruitsuiker bijvoorbeeld. En dus kun je dan beter light-vruchtensap drinken. Dat is inderdaad vaak gezoet met aspartaam, maar dat is dus bij normaal gebruik totaal onschadelijk voor mensen.

L'être extraterrestre schreef:Wat dat water betreft, 3 liter is wat veel ja, zeker in deze tijd van het jaar. 2/2,5 is ruim voldoende hoor!

Hoeveel water iemand moet drinken hangt van diens persoonlijke situatie af. Verder wordt extra vochtinname aangeraden bij mensen die willen afvallen omdat je meer vocht verliest als je afvalt. Als je daarnaast ook nog extra sport, verlies je extra vocht. Dus is 3 liter vocht prima.

Zie ook sites als: http://www.intense-workout.com/ waar enorm veel tips worden gegeven voor gezond afvallen. Water drinken, vijf kleine maaltijden in plaats van drie grote, veel eiwit eten in plaats van koolhydraten etc. zijn tips die je daar (en op meer van zulke sites) kunt vinden. Een Nederlandstalige is: http://www.slank-en-sterk.nl/

Roodkapje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Roodkapje » 25 mar 2007 16:31

*Annette* schreef:Hier wil het afvallen totaal niet :roll: :x :roll:.

En daarna tot het naar bed gaan niet veel meer, vaak nog eventjes wat drinken multivitamin light of water en als ik weg ben geweest eet ik meestal als ik thuis kom nog evnetjes een sinasappel.

Heb je geteld hoeveel calorietjes je binnenkrijgt? Het klinkt alsof je erg weinig eet. Als je vaker op deze manier hebt geprobeerd te lijnen ga je niet meer afvallen: door weinig te eten heb je je stofwisseling kapot gemaakt. Je lichaam denkt dat je in een hongerwinter terecht bent gekomen en is dus gaan werken op de 'spaarstand' (heel erg trage stofwisseling, weinig vetverbranding). Zelfs als je heel erg weinig eet, val je niet meer af... En je krijgt last van vreetbuien omdat je bepaalde tekorten aan het opbouwen, je laatste opmerking:

*Annette* schreef:Enne wie heeft er ooit chocolade uitgevonden.... paaseitjes..... Ben tijden verslaafd geweest aan chocolade. Laatste tijd gaat het redelijk goed, af en toe kan ik me eventjes niet inhouden en moet ik eventjes chocola hebben..... en nu staan er paaseitjes in huis enja wie kan er niet afblijven..... :oops:

Is in dat licht totaal niet verwonderlijk.

Tip: kijk eens op http://www.slank-en-sterk.nl/
Dit is een site van een voedingsdeskundige die uitlegt hoe je stofwisseling werkt en hoe je kunt afvallen (bij overgewicht) of aankomen (bij ondergewicht).

Citaat van deze site:
Veel meiden en vrouwen (en ook sommige mannen) proberen allerlei (strenge) diëten om af te slanken en krijgen er daarna de verloren kilo's weer bij en soms meer. Dat gebeurt zo een aantal keer en uiteindelijk is hun stofwisseling zo laag, dat ze superweinig moeten eten om überhaupt op gewicht te blijven. Laat staan om nog af te vallen .. dat gaat dan gewoonweg niet meer. Je hebt je lichaam in een kunstmatige hongerwinter gebracht en het staat op de spaarstand, puur om te overleven. Nu aan jou de taak om je lichaam ervan te overtuigen, dat er een overvloed aan eten is, en dat het niet meer zo zuinig hoeft te zijn. Daarom zul je - stapsgewijs - méér moeten gaan eten om weer af te kunnen slanken!

Uiteindelijk zul je afslanken als je nu last van een vertraagde stofwisseling hebt en meer gaat eten. Je moet echter niet direct veel meer gaan eten dan je nu doet. Doe je dat wel, dan word je bijna zeker zwaarder. Je lichaam is nog niet gewend aan zoveel calorieën en zal daarom een deel als vet opslaan. De enige manier om dit te voorkómen is: langzaam opbouwen. Het is de moeite waard, want na een tijdje zul je veel meer kunnen eten dan je gewend was en daarmee zelfs afvallen! Kijk in deze handleiding om te zien hoe je de hoeveelheid eten op kunt bouwen zonder aan te komen.

Hier is een stapsgewijze methode om je stofwisseling weer op te krikken en hoog te HOUDEN. Dat levert je weer de mogelijkheid om op een gezonde manier en ditmaal blijvend af te slanken. Doe je de tips in een bepaalde stap al, ga dan gewoon door naar de volgende.

1. Ga ONTBIJTEN. Veel mensen klagen dat ze 's ochtends geen eten wegkrijgen. Toch is het van het grootste belang. 's Ochtends eten brengt de verbranding op gang, je hebt gedurende de dag meer energie en je hebt minder trek in tussendoortjes. Begin met een kleine hoeveelheid, bijv. een klein bakje muesli of een halve boterham en bouw het vandaaruit op. De tegenzin om te eten kan een week of enkele weken blijven, maar op een gegeven moment word je met trek wakker!

2. Eet minder of liever helemaal geen (tafel)SUIKER en producten die suiker bevatten (frisdrank, snoep, zoet broodbeleg, siroop, ijsjes, koekjes). Je kunt de zoete smaak ook halen uit fruit, diksap (verdikt vruchtensap zonder toegevoegde suiker) en met mate uit light producten met zoetstoffen. Als je minder suiker eet, word je ook gevoeliger voor zoet. Gewone suiker verteert veel te snel en geeft je een suikerdip. Dat komt door een te snelle stijging en daardoor te verre daling van je bloedsuikergehalte. Deze dip zorgt voor (opnieuw) snoepen. Fruitsuiker zorgt niet voor zo'n dip.

3. Vervang witte zetmeelproducten door VOLKOREN producten. Dus: volkorenbrood (eventueel als tussenstap bruinbrood), volkorenpasta, zilvervliesrijst, zoete aardappelen (bataten), havermoutpap, brinta of ongezoete muesli (i.p.v. cruesli of gezoete muesli). Deze producten bevatten veel vezels, wat de spijsvertering en stoelgang verbetert. Ook verteren ze langzamer dan de witte varianten (incl. gewone aardappelen) en zo komt de energie gelijkmatig vrij. Je krijgt daarom geen dip (en lekkere trek) na de maaltijd. Wit zetmeel zorgt wél voor zo'n dip, vergelijkbaar met suiker (zie punt 2).

4. Eet VIJF of ZES kleine maaltijden i.p.v. drie grote per dag. Hoe vaker je eet, hoe meer je kacheltje opgestookt wordt. Je lichaam wordt regelmatig van energie voorzien en zal zijn pogingen om energie te besparen en krampachtig vast te houden (voorraad lichaamsvet) staken. Zorg dat je in vijf of zes keer evenveel eet als wat je normaal in drie keer doet. Als dat goed gaat, kun je iets meer gaan eten, het effect zal immers zijn dat je meer gaat verbranden. Maar je moet dit langzaamaan doen, want je lichaam moet eraan wennen. Het is belangrijk dat je streeft naar 5 of 6 volwaardige (kleine) maaltijden i.p.v. de 3 klassieke maaltijden (ontbijt, lunch en diner) met kleine tussendoortjes.

Esther87
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Esther87 » 25 mar 2007 22:25

Lieve mensen,

EVen mijn bezorgdheid... voor degenen die aan het afvallen zijn: bedenk of het ECHT nodig is, waar je het voor doet, wat je uiteindelijke doel is en houdt je ook aan die dingen! Het is zo ontzettend gevaarlijk dat afvallen, je slaat zo door. En dan praat ik uit ervaring!

Liefs mij

Terug naar “Archief”