Tgaat hier dus nog steeds goed

Kga het nu ook echt merken aan mn kleren enzow

Hoest met de rest??
Moderator: Moderafo's
dorine88 schreef:Ik deed ook eerst veel pogingen maar toen hoorde ik van Optimel Control (mag ik dat zeggen?) Ik heb vooral moiete om 's middags niet te snoepen. Nu neem ik rond half drie een flesje en tot het eten heb ik een vol gevoel.
Ik ben er pas een week mee bezig maar ik voel me al beter.
Eet 's morgens musli met magere yoghurt en drink een beker multivitamin light
Probeer tot 'koffietijd'/pauze weer n halve liter water te hebben gedronken
Rond 10 uur een appel/sinasappel en een halve liter water
Probeer in deze tussentijd ook een halve liter water te hebben gedronken
Rond 12 uur creackers/brood evt. appel/sinasappel en een halve liter water
Probeer in deze tussentijd ook weer n halve liter water te hebben gedronken
Rond 2 uur appel/sinasappel halve liter water
Probeer dan weer n halve liter water te drinken totdat ik thuis ben
Dan daar vaak nog eventjes een beker multivitamin
's avonds warm eten, 2 kleine aardappels, vlees en groente. En een toetje, vaak is de magere yoghurt of me ma heeft andere vla.
dorine88 schreef:Ik deed ook eerst veel pogingen maar toen hoorde ik van Optimel Control (mag ik dat zeggen?) Ik heb vooral moiete om 's middags niet te snoepen. Nu neem ik rond half drie een flesje en tot het eten heb ik een vol gevoel.
Ik ben er pas een week mee bezig maar ik voel me al beter.
L'être extraterrestre schreef:@Annette, die zogenaamde 'light' vruchtensappen kun je beter laten staan. Er zit waarschijnlijk geen toegevoegde suikers in, maar de suikers in fruit zijn ook suikers die je lichaam ook omzet. Bovendien, als er vervangende suikers als aspartaam in zit, is het nog eens slecht voor je ook.
L'être extraterrestre schreef:Kies liever voor een magere yoghurtdrink (let op hoeveel suiker er in zit!) of voor heel dunne limonade. Of voor een soort fruitsap waar weinig suiker in zit.
L'être extraterrestre schreef:Wat dat water betreft, 3 liter is wat veel ja, zeker in deze tijd van het jaar. 2/2,5 is ruim voldoende hoor!
*Annette* schreef:Hier wil het afvallen totaal niet![]()
![]()
.
Eet 's morgens musli met magere yoghurt en drink een beker multivitamin light
Probeer tot 'koffietijd'/pauze weer n halve liter water te hebben gedronken
Rond 10 uur een appel/sinasappel en een halve liter water
Probeer in deze tussentijd ook een halve liter water te hebben gedronken
Rond 12 uur creackers/brood evt. appel/sinasappel en een halve liter water
Probeer in deze tussentijd ook weer n halve liter water te hebben gedronken
Rond 2 uur appel/sinasappel halve liter water
Probeer dan weer n halve liter water te drinken totdat ik thuis ben
Dan daar vaak nog eventjes een beker multivitamin
's avonds warm eten, 2 kleine aardappels, vlees en groente. En een toetje, vaak is de magere yoghurt of me ma heeft andere vla.
En daarna tot het naar bed gaan niet veel meer, vaak nog eventjes wat drinken multivitamin light of water en als ik weg ben geweest eet ik meestal als ik thuis kom nog evnetjes een sinasappel.
*Annette* schreef:Enne wie heeft er ooit chocolade uitgevonden.... paaseitjes..... Ben tijden verslaafd geweest aan chocolade. Laatste tijd gaat het redelijk goed, af en toe kan ik me eventjes niet inhouden en moet ik eventjes chocola hebben..... en nu staan er paaseitjes in huis enja wie kan er niet afblijven.....
Veel meiden en vrouwen (en ook sommige mannen) proberen allerlei (strenge) diëten om af te slanken en krijgen er daarna de verloren kilo's weer bij en soms meer. Dat gebeurt zo een aantal keer en uiteindelijk is hun stofwisseling zo laag, dat ze superweinig moeten eten om überhaupt op gewicht te blijven. Laat staan om nog af te vallen .. dat gaat dan gewoonweg niet meer. Je hebt je lichaam in een kunstmatige hongerwinter gebracht en het staat op de spaarstand, puur om te overleven. Nu aan jou de taak om je lichaam ervan te overtuigen, dat er een overvloed aan eten is, en dat het niet meer zo zuinig hoeft te zijn. Daarom zul je - stapsgewijs - méér moeten gaan eten om weer af te kunnen slanken!
Uiteindelijk zul je afslanken als je nu last van een vertraagde stofwisseling hebt en meer gaat eten. Je moet echter niet direct veel meer gaan eten dan je nu doet. Doe je dat wel, dan word je bijna zeker zwaarder. Je lichaam is nog niet gewend aan zoveel calorieën en zal daarom een deel als vet opslaan. De enige manier om dit te voorkómen is: langzaam opbouwen. Het is de moeite waard, want na een tijdje zul je veel meer kunnen eten dan je gewend was en daarmee zelfs afvallen! Kijk in deze handleiding om te zien hoe je de hoeveelheid eten op kunt bouwen zonder aan te komen.
Hier is een stapsgewijze methode om je stofwisseling weer op te krikken en hoog te HOUDEN. Dat levert je weer de mogelijkheid om op een gezonde manier en ditmaal blijvend af te slanken. Doe je de tips in een bepaalde stap al, ga dan gewoon door naar de volgende.
1. Ga ONTBIJTEN. Veel mensen klagen dat ze 's ochtends geen eten wegkrijgen. Toch is het van het grootste belang. 's Ochtends eten brengt de verbranding op gang, je hebt gedurende de dag meer energie en je hebt minder trek in tussendoortjes. Begin met een kleine hoeveelheid, bijv. een klein bakje muesli of een halve boterham en bouw het vandaaruit op. De tegenzin om te eten kan een week of enkele weken blijven, maar op een gegeven moment word je met trek wakker!
2. Eet minder of liever helemaal geen (tafel)SUIKER en producten die suiker bevatten (frisdrank, snoep, zoet broodbeleg, siroop, ijsjes, koekjes). Je kunt de zoete smaak ook halen uit fruit, diksap (verdikt vruchtensap zonder toegevoegde suiker) en met mate uit light producten met zoetstoffen. Als je minder suiker eet, word je ook gevoeliger voor zoet. Gewone suiker verteert veel te snel en geeft je een suikerdip. Dat komt door een te snelle stijging en daardoor te verre daling van je bloedsuikergehalte. Deze dip zorgt voor (opnieuw) snoepen. Fruitsuiker zorgt niet voor zo'n dip.
3. Vervang witte zetmeelproducten door VOLKOREN producten. Dus: volkorenbrood (eventueel als tussenstap bruinbrood), volkorenpasta, zilvervliesrijst, zoete aardappelen (bataten), havermoutpap, brinta of ongezoete muesli (i.p.v. cruesli of gezoete muesli). Deze producten bevatten veel vezels, wat de spijsvertering en stoelgang verbetert. Ook verteren ze langzamer dan de witte varianten (incl. gewone aardappelen) en zo komt de energie gelijkmatig vrij. Je krijgt daarom geen dip (en lekkere trek) na de maaltijd. Wit zetmeel zorgt wél voor zo'n dip, vergelijkbaar met suiker (zie punt 2).
4. Eet VIJF of ZES kleine maaltijden i.p.v. drie grote per dag. Hoe vaker je eet, hoe meer je kacheltje opgestookt wordt. Je lichaam wordt regelmatig van energie voorzien en zal zijn pogingen om energie te besparen en krampachtig vast te houden (voorraad lichaamsvet) staken. Zorg dat je in vijf of zes keer evenveel eet als wat je normaal in drie keer doet. Als dat goed gaat, kun je iets meer gaan eten, het effect zal immers zijn dat je meer gaat verbranden. Maar je moet dit langzaamaan doen, want je lichaam moet eraan wennen. Het is belangrijk dat je streeft naar 5 of 6 volwaardige (kleine) maaltijden i.p.v. de 3 klassieke maaltijden (ontbijt, lunch en diner) met kleine tussendoortjes.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten