Als het onzegbaar is, kan het niet verwoord worden. Als het dan toch gebeurt is het geen wonder. Het is een oneigenlijk gebruik van het woord (zie boven, bij 'overdrachtelijk'

)
Een wonder is denk ik iets wat volgens de geldende (natuur)wetten niet kan maar toch gebeurt. (Het begrip 'wonder' zegt meer over de menselijke beperktheid.) Hier is geen sprake van een wonder maar gewoon domweg een contradictio in terminis. De conventie betreffende de betekenis van het woord 'onzegbaar' stelt vast dat het gaat over dat wat niet verwoord kan worden. Het is dus onzinnig aan te geven dat het onzegbare verwoord kan worden. Dan ontdoe je 'onzegbaar' van haar functie, en is het woord betekenisloos geworden. Je zegt dus eigenlijk niets. Dus wat dan verwoord wordt is mij een raadsel; en daarmee is de zin
nonsense, iets waar de zin volgens mij niet om geschreven is.
Voor de voorbeeldfreakjes en ook enigszins just for the fun:
Ik schilder de lucht rood.
De auto rijdt vliegend.
Deze zeldzame vogel heeft geen vleugels, geen snavel, kan niet vliegen, en bezit 6 pootjes, heeft een uitwendig skelet en voelsprieten. Daarnaast geeft zij voedingsrijke melk. Er waren voorstellen deze vogel 'Fuut' te noemen, hoewel sommigen 'Merel' meer op zijn plaats vonden.
Zij maakten de cirkel vierkant en bemerkten dat het in essentie een cirkel bleef.