Je vriendin gaat (vreemt)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 mar 2007 21:29

Ah, dit verhaal plaatst het allemaal weer in een heel ander licht, Janneman. :)

Ik denk dat je nu toch wel kunt stellen dat zij vooral slachtoffer is geworden van die man van 40, die haar in zekere zin heeft misbruikt. Dat is heel iets anders dan vreemdgaan en wat zij vóór jullie relatie heeft gedaan is inderdaad niet zo van belang.

Maar tof dat je er zo samen toch uit kunt komen en dichterbij elkaar komt, veel succes verder! :)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 mar 2007 22:08

Raido schreef:Ik heb nog een kleine tip..

Bid samen.

Een vrij belangrijken en goede tip!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

sluisje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor sluisje » 20 mar 2007 09:09

Raido schreef:Ik heb nog een kleine tip..

Bid samen.

daar sluit ik mij zeker bij aan...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 20 mar 2007 11:14

[quote="Aragorn"]Ik denk dat je nu toch wel kunt stellen dat zij vooral slachtoffer is geworden van die man van 40, die haar in zekere zin heeft misbruikt. Dat is heel iets anders dan vreemdgaan en wat zij vóór jullie relatie heeft gedaan is inderdaad niet zo van belang.[quote]

Ben het hier helemaal mee eens.
Succes beide!

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 20 mar 2007 17:04

Ik ben ook blij dat ik zo geduldig ben geweest en dat ik haar verhaal per-c wilde horen. als ik het toen gelijk uit gemaakt had dan zal ik me ongelukkiger gevoelt hebben dan ik me nu voelt. (in zekere zin gelukkig omdat ik de juiste keuzes gemaakt hebt met de hulp van jullie. Bedankt.)

Ik zal me verhaal hier nog afmaken tot alles achter de rug is en mss dat jullie me onder tussen me nog wat tips daar in kunnen geven al denk ik niet dat het echt nodig zal zijn.
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 20 mar 2007 19:01

waar ik gisteren wel aan gedacht hebt om hier neer te zetten was dat het mij idd ook wel verstandig leek voor haar om daarin (qua het seksuele) ook hulp bij de spychiater te zoeken. nu ik en jullie de rest van het verhaal ook weten. Ik jullie vragen om jullie mening daarin en waarom jullie dat denken. K'zal der wel bij vertellen dat me vriendin het seksuele erg gevoelig is. Daarom heeft die man natuurlijk ook zo ver kunnen gaan.

nu ik terug lees wat ik gisteren op geschreven "De vader van haar en mijn vriendin ( op vriendschappelijke basis dan ) en dat ze voor we verkering hadden er nog wel 2 jongens waren geweest" lijkt het net alsof ik bedoelde dat die vader op vriendschappelijke basis er mee bedoelde. zoals jullie hopelijk wel snappen bedoelde ik die vriendin daar mee. dat het ook een vriendin van mij is maar dat ik maar met 1 pers wat heb.
Die man heeft dus wel haar borsten lopen te masseren enz :frown:

Wat die man betrefd zit me nog steeds niet lekker en me vriendin betrefd ook niet en niet te vergeten me gewone vriendin. Die heeft het er ook wel moeilijk mee dat haar vader dat met haar vriendin gedaan heeft. Ze durft nu bijna geen vriendinnen meer mee naar huis te nemen.

Ik heb gisteren dus nog een poosje met me gewone vriendin en met me echte vriendin lopen praten over hoe nu verder. Daaruit bleek dat we alle 3 persoonlijke reden hadden om bij het gesprek te zijn en om het niet alleen te horen van de ander hoe het gesprek verlopen is. Ik zelf zal waarschijnlijk het gesprek met hem gaan openen en in de hoofdlijnen gaan voeren maar dat ligt er ook aan hoe het gesprek verloopt. We hopen alle 3 dat hij tot inkeer komt en zen oprechte spijt zal gaan betuigen en dat hij het alles weer goed zal gaan maken wat hij ons alle 3 aan gedaan heeft. (en wie weet nog meer mensen). Om hem een goede kans te geven zullen we hem het huis uitlokken met een smoesje zodat zijn vrouw er verder niks achter zal gaan zoeken zodat hij ook echt de mogenlijkheid ook echt krijgt om het goed te maken en z'en gezin te redden van de ondergang.
Het kan helaas wel 2 kanten op gaan. Eigenlijk 3 kanten op. Hij ziet in dat hij fout is geweest en wat ie ons aangedaan heeft. Of dat hij smoesjes gaat proberen te verzinnen wat zijn normale doen van zaken is. (altans dat zij zijn dochter tegen me.) Of hij voelt zich aangevallen en bouwt een muur omzich heen. (door middel van een tegen aanval???) Ik zelf zal zo direct mogenlijk tegen hem zijn zodat het voor hem moeilijker wordt om smoesjes te verzinnen zeker als die andere 2 er ook bij zijn. Door dat ik waarschijnlijk zeer direct zal zijn en geen omwegen zal nemen is de kans wel groter dat hij zich aangevallen zal gaan voelen en zich zal afsluiten voor ons. Als het laatste geval zal gebeuren dan zal ik denk hem de gevolgen van zijn daden laten ondervinden. Daar worden we alle 3 niet echt beter van maar ik denk ook niet dat ik hem zo ongestrafd rond kan laten lopen zodat hij zich bij de eerst volgende keer zich niet zal bedenken en het niet laten om weer te gaan doen. Bij me vriendin of bij iemand anders. Met die gedachten zal ik niet kunnen leven. Mss zijn er nog mensen met eventuele suggesties???

Cisca

Berichtdoor Cisca » 20 mar 2007 20:34

Wat een nare toestanden, fijn dat het goed gekomen is tussen jou en je vriendin, omdat het anders was dan het leek.

Heel veel sterkte met dat gesprek, zal wel heel moeilijk zijn, maar wel nodig, je hebt volledig gelijk dat je het uitgepraat wilt hebben.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 20 mar 2007 21:31

Ik denk dat het idd heel goed is dat je vriendin (en evt jullie samen) met een hulpverlener in gesprek gaan. Je vriendin zal moeten leren hoe zij op een goede manier met negatieve gevoelens om kan gaan (je schreef ergens dat ze deze man toeliet als ze zich 'rot' voelde). En verder zal ze ook, net als jij overigens, wat gebeurd is een plekje moeten leren geven. Ik denk dat het jullie relatie een betere basis zal geven als zij hiervoor hulp zoekt! Dit hoeft overigens niet persé bij een psychiater, tenzij ze daar al onder behandeling is. Anders kan je hiervoor ook terecht bij een psycholoog of Maatschappelijk Werker.

Heel veel sterkte in ieder geval!!!

Sofieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor Sofieke » 21 mar 2007 21:29

Heel, héél veel succes en sterkte!!!!
We can love completely, without complete understanding.....

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 24 mar 2007 13:57

Ik heb gister avond nog ff met die man gepraat. in eerste instantie wou ik heel hard en toch ook wel een beetje aanvallend naar hem toe zijn. maar ik heb nog ff met me (gewone) vriendin gepraat en daar door leek het mij verstandiger om het wat rustiger aan te pakken omdat het ook allemaal op een misverstand kon rusten.

Helaas bleek dat niet zo te zijn maar hij bood gelijk en vaak zijn exuses ervoor aan. voor de rest heb ik hem weinig gevraagt op dat moment. Ondanks dat ik toch redelijk wat vragen er over heb. Maar die komen nog wel. Gelukkig is alles op zen poten terecht gekomen. (ik vermoed zelf dat hij toen zelf ff alleen op zen gevoel af ging toen die keren dat het fout ging.) Maarja dit is tot zover allemaal afgehandelt en ik moet zeggen dat voor me gevoel onze relatie er uit eindelijk er alleen beter op geworden is. Ik weet nog niet of we met dit punt als nog hulp gaan zoeken bij een psychiater. Daar zal ik het nog over hebben met me vriendin.

Technico

Berichtdoor Technico » 24 mar 2007 15:22

Naar een psychiater gaan is geen vereiste ofzo. Ik denk dat het vele male beter is om samen aan een relatie te werken dan naar een psychiater te gaan. Ik bedoel niet dat die twee elkaar uitsluiten, maar ik denk dat je met de eerste wel significant meer bereikt. Het tweede kun je weglaten, het eerste is onverwaarloosbaar.
Bid er met elkaar over enzo. Ik geloof dat het allemaal naar omstandigheden best goed is verlopen.

Ga voor elkaar!

Margreet <><
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Margreet <>< » 24 mar 2007 17:41

Hee janneman 83, heel veel sterkte toegewenst samen!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 17 apr 2007 12:34

Hoe gaat het nu als ik vragen mag?
Afbeelding

Terug naar “Archief”