Afslanken [deel 2]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rafaell

Berichtdoor rafaell » 11 mar 2007 02:47

windekind schreef:
Acire schreef:Pfff, ik ga dit topic niet meer lezen.... Daar krijg ik bijna lijn-neigingen van, terwijl dat helemaal niet nodig is... :roll:
Op een of andere manier geeft lijnen me een kick... is dat raar? :?
Nee, vind ik niet raar! 't Is heel intrigerend dat je zoveel kunt bereiken met minder eten. Geeft je een gevoel van sterk-zijn en 'ik heb veel wilskracht'.. en dat is verslavend. Toch?


Anorexia is in he 8)

Bloemenkind

Berichtdoor Bloemenkind » 11 mar 2007 13:25

rafaell schreef:Anorexia is in he 8)


Oh, mooi, dan ben ik eindelijk eens 'hip'... :?

Cisca

Berichtdoor Cisca » 11 mar 2007 13:30

rafaell schreef:
windekind schreef:
Acire schreef:Pfff, ik ga dit topic niet meer lezen.... Daar krijg ik bijna lijn-neigingen van, terwijl dat helemaal niet nodig is... :roll:
Op een of andere manier geeft lijnen me een kick... is dat raar? :?
Nee, vind ik niet raar! 't Is heel intrigerend dat je zoveel kunt bereiken met minder eten. Geeft je een gevoel van sterk-zijn en 'ik heb veel wilskracht'.. en dat is verslavend. Toch?


Anorexia is in he 8)


Bij mij eerder het tegenovergestelde, zou best ruim 20 kilo minder kunnen, maar als je gewoon eet, en af en toe wat lekkers snaait, terwijl je weinig of geen beweging hebt, omdat je daar de energie niet meer voor hebt gaat dat niet lukken :wink:
Maar de tijd, dat ik zondermeer vanzelf afval komt nog wel, en daar zit ik ook niet op te wachten :|

Gebruikersavatar
gave_meid
Majoor
Majoor
Berichten: 2385
Lid geworden op: 16 jun 2004 15:16
Locatie: Betuwe.

Berichtdoor gave_meid » 11 mar 2007 16:35

Bloemenkind schreef:
rafaell schreef:Anorexia is in he 8)


Oh, mooi, dan ben ik eindelijk eens 'hip'... :?

idem :)

Gebruikersavatar
L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 mar 2006 18:34
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 11 mar 2007 16:38

Anorexia is inmiddels ontzettend fout en uit. Je krijgt een stempel als ongezond en ziek op als je zo dun bent tegenwoordig. (gelukkig moet ik eerlijk zeggen, ook al is dat niet leuk voor degene die geen anorexia hebben maar wel heel dun zijn)

boxy
Verkenner
Verkenner
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 aug 2006 13:20

Berichtdoor boxy » 12 mar 2007 08:32

L'être extraterrestre schreef:Anorexia is inmiddels ontzettend fout en uit. Je krijgt een stempel als ongezond en ziek op als je zo dun bent tegenwoordig. (gelukkig moet ik eerlijk zeggen, ook al is dat niet leuk voor degene die geen anorexia hebben maar wel heel dun zijn)


Ik vind het persoonlijk erg dat mensen met annorexia fout zijn. natuurlijk is het ongezond wat ze doen maar het is wel een psychische ziekte waar ze tegen moeten vechten. en geloof maar van mij dat dat zwaar is.

Bloemenkind

Berichtdoor Bloemenkind » 12 mar 2007 09:48

Ik vind het erg ver gaan om over 'in' en 'uit' zijn te spreken als het gaat over een levensgevaarlijke psychiatrische aandoening die je leven tot een hel maakt.
Ik vind het erg, ERG respectloos overkomen.

Gebruikersavatar
L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 mar 2006 18:34
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 12 mar 2007 13:33

Bloemenkind schreef:Ik vind het erg ver gaan om over 'in' en 'uit' zijn te spreken als het gaat over een levensgevaarlijke psychiatrische aandoening die je leven tot een hel maakt.
Ik vind het erg, ERG respectloos overkomen.
Ik heb het over anorexiamodellen op de catwalk (dat had ik er even bij moeten zeggen) en daarover werd dit als uit zijnde geschreven. En dus gaat het er over dat dat extreem dunne niet meer een modebeeld is. Ik denk dat we daar alleen maar blij mee mogen zijn.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 12 mar 2007 13:38

Bloemenkind schreef:Ik vind het erg ver gaan om over 'in' en 'uit' zijn te spreken als het gaat over een levensgevaarlijke psychiatrische aandoening die je leven tot een hel maakt.
Ik vind het erg, ERG respectloos overkomen.


Het is idd een psychische ziekte, die kan lijden tot ernstige gevolgen, maar er valt denk ik wel wat te zeggen over "in" zijn. Ik heb op sites gekeken, waar het alleen maar gaat over anorexia. De meiden (vooral pubers) daar praten elkaar het gewoon aan, enz...
Ik weet dat je niet zomaar anorexia krijgt, maar als je al niet helemaal lekker in je vel zit, kan je beter maar niet op zo'n site gaan kijken, want kben bang dat je dan snel overtuigd bent.
En tjah....dan denk ik ook weleens dat het gewoon "in" is.......
Afbeelding

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 12 mar 2007 15:06

Dan ben ik benieuwd hoe jij op zulke sites terecht gekomen bent want de pro-ana sites zijn voor zover ik weet niet makkelijk meer te vinden.

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 12 mar 2007 15:25

jamillah schreef:Dan ben ik benieuwd hoe jij op zulke sites terecht gekomen bent want de pro-ana sites zijn voor zover ik weet niet makkelijk meer te vinden.

Toch wel... Helaas!

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 12 mar 2007 15:43

rosalie83 schreef:
jamillah schreef:Dan ben ik benieuwd hoe jij op zulke sites terecht gekomen bent want de pro-ana sites zijn voor zover ik weet niet makkelijk meer te vinden.

Toch wel... Helaas!


Idd! Met Google ben je er binnen een paar sec op hoor! Er zijn wel veel sites verwijderd had ik gelezen, maar er zijn ook een aantal web-logs over.
Afbeelding

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 12 mar 2007 15:56

Dippie schreef:
rosalie83 schreef:
jamillah schreef:Dan ben ik benieuwd hoe jij op zulke sites terecht gekomen bent want de pro-ana sites zijn voor zover ik weet niet makkelijk meer te vinden.

Toch wel... Helaas!


Idd! Met Google ben je er binnen een paar sec op hoor! Er zijn wel veel sites verwijderd had ik gelezen, maar er zijn ook een aantal web-logs over.

En niet alleen weblogs.

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 12 mar 2007 16:12

Gelukkig weet ik het niet.. :wink:

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 12 mar 2007 16:15

jamillah schreef:Gelukkig weet ik het niet.. :wink:


Houde zo! :wink:
Afbeelding


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten