Engelse lessen over de eindtijd.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Hendrik
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 27 apr 2005 09:57

Berichtdoor Hendrik » 28 feb 2007 21:17


Riska

Berichtdoor Riska » 28 feb 2007 22:07

Hendrik schreef:http://video.google.nl/videoplay?docid=7183422583899321570&q=shofar+ministries

Sorry, ik kan ook zo een heleboel links vinden, maar ze komen vooral uit een bepaalde hoek, waar ik bepaald achterdochtig over ben.

Gebruikersavatar
Hendrik
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 27 apr 2005 09:57

Berichtdoor Hendrik » 28 feb 2007 23:48

Je bedoelt de evangelische hoek?

Gebruikersavatar
Hendrik
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 27 apr 2005 09:57

Berichtdoor Hendrik » 28 feb 2007 23:51

Best jammer dat er in de protestantse kerken zo weinig over de eindtijd predikt. Het is natuurlijk ook een lastige materie, maar men moet de gemeente niet onwetend laten op deze punten. Er zitten ook zoveel troostende woorden in de profetien en dan denk ik aan de opname van de gemeente.

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 01 mar 2007 00:17

Hendrik schreef:Best jammer dat er in de protestantse kerken zo weinig over de eindtijd predikt. Het is natuurlijk ook een lastige materie, maar men moet de gemeente niet onwetend laten op deze punten. Er zitten ook zoveel troostende woorden in de profetien en dan denk ik aan de opname van de gemeente.
Die troost komt binnen de gereformeerde theologie op een andere manier naar voren. Ze geloofd nou eenmaal niet in die opname-verhaaltjes..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Gebruikersavatar
cire
Sergeant
Sergeant
Berichten: 388
Lid geworden op: 20 jun 2003 21:37
Locatie: Leiden

Re: Engelse lessen over de eindtijd.

Berichtdoor cire » 01 mar 2007 00:25

Hendrik schreef:De eindtijd is een onderwerp waar ik me de afgelopen maanden mee bezig houd. Daarom zoek ik via internet ook naar veel sites met informatie.
Het mooie vind ik dat je kan zien dat sommige profetien in de bijbel nu in vervulling gaan. Daardoor kan het niet anders dan dat er een God is!

http://www.endtime.com/audio.asp

Houden jullie je er veel mee bezig. Beseffen jullie hoe dicht we al zitten bij de laatste jaarweek?


Nee, dat besef ik niet. Ik houd me er niet veel mee bezig, maar dat vind ik niet goed van mijzelf.

Ik weet niet wanneer de eindtijd zal aanbreken. Mogelijk is het heel dichtbij.
Dat neemt echter niet weg dat ik niet veel kan met dit soort oproepen. Rond het jaar 1000 dachten veel mensen het ook...

Gebruikersavatar
biblebook
Sergeant
Sergeant
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 apr 2006 11:58

Berichtdoor biblebook » 01 mar 2007 04:56

Hendrik,

We kunnen, als we trouw zijn aan Gods wet en bereidwillig Zijn wil doen, weten wat God ons wil mededelen. Wat hebben we er aan als we, achteraf de profetie zouden moeten begrijpen. Dan zijn we op dezelfde heiloze weg als de Joden van het OT. En, we dienen helemaal niet naar de nationale Staat Isra‘l kijken, maar zelf tot het Geestelijk Isra‘l, willen behoren.

Kijk hier eens wat Openbaringen ons in dat geval leert;

Openbaring 1

1 Dit is de openbaring van Jezus Christus, welke God hem gegeven heeft, [color=darkred]om aan zijne knechten te tonen wat weldra geschieden moet; en hij heeft haar te kennen gegeven en gezonden door zijnen Engel aan zijnen knecht Johannes;
2 die betuigd heeft het woord Gods, en de getuigenis van Jezus Christus, en al wat hij gezien heeft.
3 Zalig is hij, die leest, en zijn zij, die horen de woorden der profetie, en bewaren hetgeen daarin geschreven is; want de tijd is nabij.

We kunnen dus Geestelijk gezien de Profetie (Christus dus) begrijpen. Openbaring 13 heeft voor mij dus geen geheimen meer.

Om je een idee te gevene:

Het eerste Beest is het Geestelijke aspect van een religieuze politiek-economische macht Rome.

Het tweede Beest, daaraan gelijk doende wat haar opgedragen wordt, door -notabene- het eerste Beest is; de USA van Amerika.

Gisteren vond ik noch een folder op mijn werk over de militaire geschiedenis van Amerika. Vanaf de onafhankelijkheidsdrang van England werden de diverse staten van militaire inzet beschreven. De laatste was: Leiding over de Wereld.

De mens met het getal 666 is de Paus. Hij immers vertegenwoordigd de menselijke status (Schepping van de 6e dag)

In de veelvoud van de Drie-ŽŽnheid als menselijke macht die zich meent op de plaats van Christus te bevinden. Zowel de Drie-ŽŽnheid gedachte alswel menen geboden en wetten tot menselijke, in plaats van Goddelijke maatstaven te maken, zijn al een teken van afwijzing van Gods leiding, maar zichzelf boven de Allerhoogste te plaatsen.

Aangaande Dani‘l is het zo dat het Boek in het licht van Openbaringen staat en t.o.v. elkaar beiden begrepen en bestudeerd dienen te worden, om de profetie in de lichtglans van het Levende Schriftwoord te kunnen zien en te begrijpen.

Immers: Gods Rest/Overblijfsel heeft de gave der profetie Openaring 12:17 en 19:10

En dat kan nooit achteraf zijn, immers zij zouden de 3 engelenboodschap van Openbaring 14 niet kunnnen verkondigen.



groet
Laatst gewijzigd door biblebook op 02 mar 2007 04:44, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hendrik
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 27 apr 2005 09:57

Berichtdoor Hendrik » 01 mar 2007 10:48

De Paus kan nooit de antichrist zijn, welke Paus bedoel je dan? Er zijn zoveel Pausen geweest.
En heeft de Paus een merkteken ingevoerd waardoor we alleen nog maar kunnen verkopen en kopen. Is hij het die de macht heeft over een groot leger, is hij het die een wereldwijde economisch en politiek systeem wil introduceren? Is hij het die een contract met Israel wil tekenen voor 7 jaar?
Is hij een man die wereldwijd aanbeden zal worden omdat hij ''zogenaamd'' vrede brengt in de wereld?

Tot nu toe zie ik geen enkele aanwijzing dat de Paus de antichrist is.
Het zou kunnen, maar op dit moment openbaart zich dat nog niet.

CGK<3
Luitenant
Luitenant
Berichten: 710
Lid geworden op: 02 feb 2007 16:57

Berichtdoor CGK<3 » 01 mar 2007 12:51

Wat een gebazel.

Bill Gates is de antichrist!En als hij het niet is, dan is het Oprah Winfrey wel!

columbus
Majoor
Majoor
Berichten: 1552
Lid geworden op: 07 apr 2003 11:54
Locatie: Oud-Alblas

Berichtdoor columbus » 01 mar 2007 18:55

Hendrik schreef:Best jammer dat er in de protestantse kerken zo weinig over de eindtijd predikt.


hoe kom je erbij? onze dominee preekt regelmatig uit Openbaring en zowieso komt het onderwerp eindtijd in veel diensten aan de orde.
en ik weet dat in veel kerken deze zaken ook de nodige aandacht krijgen, dat hoor ik van familie/kennissen etc..

onderwerpen uit Openbaring en over eindtijd kunnen heel interressant zijn maar preken over het heden zijn zeker zo belangrijk.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Gebruikersavatar
Hendrik
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 27 apr 2005 09:57

Berichtdoor Hendrik » 01 mar 2007 19:18

CGK<3 schreef:Wat een gebazel.

Bill Gates is de antichrist!En als hij het niet is, dan is het Oprah Winfrey wel!


Beiden zijn het ook niet, Oprah Winfrey zou de valse profeet kunnen zijn, maar ook dat lijkt me onwaarschijnlijk. Bill Gates ken ik verder niet, behalve dan dat ie steenrijk is, maar Oprah Winfrey is gewoon zelf misleid en daarom misleid zijn op haar beurt ook weer vele mensen.

De omschrijvingen in de bijbel over de antichrist zijn glashelder, God wil dat wij hem herkennen!

Gebruikersavatar
Hendrik
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 27 apr 2005 09:57

Berichtdoor Hendrik » 01 mar 2007 19:19

columbus schreef:
Hendrik schreef:Best jammer dat er in de protestantse kerken zo weinig over de eindtijd predikt.


hoe kom je erbij? onze dominee preekt regelmatig uit Openbaring en zowieso komt het onderwerp eindtijd in veel diensten aan de orde.
en ik weet dat in veel kerken deze zaken ook de nodige aandacht krijgen, dat hoor ik van familie/kennissen etc..

onderwerpen uit Openbaring en over eindtijd kunnen heel interressant zijn maar preken over het heden zijn zeker zo belangrijk.


Ik sprak ook vanuit mijn eigen kerk, en je hebt gelijk dat hedendaagse dingen net zo belangrijk zijn.

Gebruikersavatar
biblebook
Sergeant
Sergeant
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 apr 2006 11:58

Berichtdoor biblebook » 02 mar 2007 05:26

Hendrik schreef:

De Paus kan nooit de antichrist zijn, welke Paus bedoel je dan? Er zijn zoveel Pausen geweest.
En heeft de Paus een merkteken ingevoerd waardoor we alleen nog maar kunnen verkopen en kopen. Is hij het die de macht heeft over een groot leger, is hij het die een wereldwijde economisch en politiek systeem wil introduceren? Is hij het die een contract met Israel wil tekenen voor 7 jaar?
Is hij een man die wereldwijd aanbeden zal worden omdat hij ''zogenaamd'' vrede brengt in de wereld?


Zoveel Pausen, zoveel vertegenwoordigers van de Macht die meent geboden en wetten te moeten veranderen. Hi vertegenwoordigt de onreine religieuze machten. Lees eens de Deis Domini en je zult ontdekken dat de Paus (Johannes als laatste) zowel Gods geboden als die van de Kerk (en haar menselijke traditie) met elkaar vermen gt als een waarheid van de Kerk. Kerk en traditie kunnen geen voorbeeld van Christus zijn.

Gods geboden en menselijke maatstaven kunnen niet met elkaar verenigt worden. Rome leert duidelijk dat Christenen Gods geboden dienen te onderhouden en zij die Rome navolgen de Kerk van Rome trouw moeten zijn. Hier wordt dan gewezen op de Sabbat (4e gebod) en de Zondag ( in de kerk van Rome het 3e gebod).

Hendrik geeft een mooi voorbeeld, geen kennis te hebben van Openbaring 13 waar zowel het 1e als 2e Beest genoemd en "uitgetekend" worden. Profetie is een Geestelijke zaak, geen menselijke zaak die op het niveau van een mens te begrijpen is. Niet alles dat een Geestelijke Jood (Christen) dient te weten staat overigens in de Bijbel (2 Samuel 7:3-11 / Lucas 2:36 / 1 Kronieken 29:29 / 2 Kronieken 9:29)

Zij die "lacherig" of het "onzin" vinden wat geschreven wordt over het Pausdom of datgene wat Openbaring 13 weergeeft, moeten beseffen dat ze zich deerlijk vergissen en hun spijt van deze houding nog zal heugen, als de plagen over de wereld komen en zij -ondanks de Genade -tijd- niet "uitgegaan zijn van het Grote Babylon", in Geestelijk opzicht natuurlijk, want Gods Isra‘l is een Geestelijk Isra‘l, dat zich zal verzamelen in een Hemels Jeruzalem.

"Mijn volk gaat ten onder door gebrek aan kennis", leert Jezus. De getuigenissen hiervan mogen daarvan een bewijs
zijn.

Openbaring 13 en bijvoorbeeld 17:18 geven een beeld van de gevolgen die het aanbidden en aanvaarden van de Kerk van Rome, brengen.

Als 666 het getal van een Mens is dan is de Paus wel de aangegeven persoon. Natuurlijk, Christus stond op uit de slaap, als voorbeeld voor ons als voorbeeld van trouw zijn aan de geboden en overwinning van God de Vader.

Satan kan geen equivalent van "leven" brengen zoals Christus. Hij is, in zijn aardse beperking, afhankelijk van zichzelf, zijn engelen en zijn volgelingen. Immers de Draak, heeft 1/3 deel van de engelen tot zijn beschikking. Satan kan alleen een Mens voorstellen als "Plaatsvervanger" van Christus. Wie is de Plaatsbekleder of Plaatsvervanger van Christus op aarde en wie stelt zich zo voor? Waarom meende Paus Gregorius dat er " een boek uit de hemel was gevallen" toen de Engelsen zijn weer gave van Gods leiding aan hem, niet geloofd werden? Waarom moest Paus Gregorius liegen en zijn vele hem, als Paus , als Plaatsbekleder van God op aarde daarin navolgen? Waarom moesten Gods geboden veranderd worden en Gods 4e gebod, het hart van de geboden, plots een 3e gebod worden binnen de Kerk die zich als "Christus" kerk voordoet maar een feitelijk politieke kerk is, dat uit de duisternis van Chaldeeuwse zonne- aanbidding is ontstaan. Heidens tot en met en nog steeds een "meer-goden" systeem aan de mensheid voor houdt terwijl Christus ons leert dat er slechts ŽŽn God is, de Vader in de hemel, onze Žn Zijn God -en Vader!

Als Satan zich verzet tegen de wet, de Geestelijke wet van God, dan is en kan hij ook geen deel (meer)hebben aan God Koninkrijk .

Openbaring 18 laat zien wat de val van -het grote- Babylon inhoudt. En met haar natuurlijk de onreine en ongeestelijke religieuze macht, de namaak "christus" en de"namaak" kerk. Een onreine kerk die mensen misleid door valse doctrines. Het Merkteken de zondag is de Indentiteit van Rome en haar volk. De Bijbelse Sabbat het Zegel van Christus en Indentiteit van Hem en Zijn volk. Een Merkteken is een plaatsvervangend (gestolen) type van indentiteit. Bedoezeld en verkeerd voorgehouden.

Een Zegel daarintegen is een bevestiging van bezit en koninklijke waardigheid. Een zegel mag gezien worden, aangebracht op de overeenkomssten die oprecht en waardig zijn bedoeld.

Een merkteken is van een minder allooi. Veelal aangebracht op door de mens aangemerkte minderwaardige zaken, zoals dieren (bokken).
Beter een Zegel aan het voorhoofd dan een verkoold brandmerk.

Waar moeten de trouwe gelovigen vrolijk over zijn? Over de val van het Grote Babylon en haar onreine en ongeestelijke kerk en doctrines.
In vers 16 van Openbaring 18 staan een aantal kermerken van de Kerk van Rome vermeldt; fijn linnen, purper en scharlaken en rijk versierd met goud en edelstenen en door haar kostbaarheid rijk geworden, want zij is in ŽŽn uur verwoest.
De kerk van Roime is de rijkste organisatie in de wereld. Zij toornt ver bovfen de kluizen van Fort Knox uit met haar goud en waardevolle zaken.
Zij staat ver boven de machtigsten der aarde en beveelt koningen en keizers dat te doen, wat haar goed acht (Openbaring 13 t/m 18 )

Ziende blind en horende doof? Zal wel zijn Hendrik. God zal in de eindtijd (waarin we nu leven sinds 1840) de mensen dat geven dat zij het meest lief hebben. Hij zal hen de afgoden en onreinheid schenken. De 3 onreine Geesten, tegenover de zuiverheid van 3 reine Geesten.
Satans (wereld-) rijk tegen over het Geestelijke Rijk van de Hemel.

Door geweld en oorlog zal deze wereld de burger- en onreine geestelijke kerk met elkaar verbinden. Daardoor zal deze wereld ook van de Genade van een Hemelse God vallen en geerd worden door de Duivel en zijn Regering.

Door menselijk geboden en wetten zal Satan, Gods rijk zo nauwgezet nabootsen en Zichzelf, uiteindelijk als de wedergekomen Christus voorstellen, dat zelfs de meest trouwe en oprechte Geestelijke Jood, nog misleid zou kunnen worden.

Dagelijkse Bijbelstudie en dagelijkse aanbidding van Hem die Hemel en aarde heeft geschapen (Christus) zal het onderscheid openbaren aan de trouwe discipel, tussen datgene wat van de Hemel kpmt en dat wat menselijk is.

Leviticus 16

De werkelijke reiniging van het hart, gebeurt in de bediening van het Hemelse licht, niet het aardse duistere rijk.

Gods Rest ( van de eerste gemeente in de symboliek van het witte paard met Christus daarop Openbaring 6, vanaf 1840) heeft de gave der profetie.
Het Overblijfsel, uit alle volk taal stam en natie, vanaf de grondlegging der wereld hebben de Gave der profetie, in hun tijdspanne, ook gehad door de erkenning van Gods wet, in Geestelijk opzicht. Alleen het Overblijfsel uit de mensheid van alle tijden, zal het Koninkrijk beerven.

groet
Laatst gewijzigd door biblebook op 02 mar 2007 11:42, 3 keer totaal gewijzigd.

Riska

Berichtdoor Riska » 02 mar 2007 08:27

Biblebook schreef:Gods geboden en menselijke maatstaven kunnen niet met elkaar verenigt worden. Rome leert duidelijk dat Christenen Gods geboden dienen te onderhouden en zij die Rome navolgen de Kerk van Rome trouw moeten zijn. Hier wordt dan gewezen op de Sabbat (4e gebod) en de Zondag ( in de kerk van Rome het 3e gebod).

En dat zou alleen slaan op de RK en de paus????
Behalve de zondag dan, die is ingesteld door Constantijn (en dus niet door de paus)kunnen álle kerken er wat van als het om voorschriften gaat, die volgens die kerken afgeleid zijn van de Bijbel.
Er zijn veel dingen binnen de RK ten goede veranderd sinds de Reformatie. Wat mij stoot is dat in dit geval jij, als mens, oordeelt of het wel of niet deugt bij de RK broeders en zusters.
Het enige wat echt fout is, is het dogma van de onfeilbaarheid van de paus, want geen mens is onfeilbaar.

Gebruikersavatar
biblebook
Sergeant
Sergeant
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 apr 2006 11:58

Berichtdoor biblebook » 02 mar 2007 12:19

Hallo Riska,

Je schreef;

Er zijn veel dingen binnen de RK ten goede veranderd sinds de Reformatie
.

Maak geen denkfout! Rome verandert helemaal niety, zij past zich aan aan de veranderde omstandigheden en doet het voorkomen alsof zij gelijk staat met de Protestantse kerk. Ik woon in Belgi‘, het land dat meent door St Jozef beschermd te worden. Toch spreek ik met veel mensen hier, waaronder ambtenaren en/of geestelijken. Vreemd is het te horen dat velen menen in een "communistsich" land te wonen of een ander "soort" dictatoriaal land. Een politieagent tekende mij de tegenstrijdigheden aangaande de wetgeving, alsof de 15e eeuw aan dit land nog niet voorbij was gegaan.

Opmerkelijk kwam ik het volgende tegen, tijdens een enquete:

Bent U:

*Rooms Katholiek
*Protestants
*Christelijk gelovig maar niet Katholiek

Moet je nu eens goed lezen Riska, wat hier staat!

Je hebt helemaal geen begrip en inzicht aangaande wat de RK kerk als STAATS kerk is en voorsteld. Ik heb met nonnen en monniken gesproken over de STAATS kerk als machtskerk, een regime, een politieke kerk.
De zondag is haar Indentiteit. De zondag werd voor Constatijn al onderhouden en had met de RK kerk helemaal niets te maken. De zondag is een heidense dag van aanbidding. De zondag werd door Constatijn om economische redenen ingezet en gekozen door de Kerk (zegt zij), de heidense kerk die zich verbond met "christus". De Kerk van Rome is een kerk naar de menselijke maatstaven, wetten en geboden van God, die door hen werden veranderd en opgedrongen aan de mensheid door leuegen en bedrog. Wie aanspraak maakt op andermans recht (copyright bijvoorbeeld) kan niet anders dan liegen of op zijn minst een "leugentje voor eigen bestwil/parochie" spreken. Slaap zacht misleid volk!

Enige tijd geleden had ik een correspondentie met een Belgsiche, christelijk gelovige vrouw die mij het volgende over de invloed van de RK kerk, in het verleden, maar ten gevolge de burgerwetgeving van vandaag, uit haar religieuze dwang is ontstaan;

....wij moeten het stellen met een wirwar aan dialecten, die nog steeds als een gekuiste taal doorklinken in het Nederlands. De tegenstand werd sinds 1830 uit de gelederen van de maatschappij verbannen. Wie tegensprak, werd onmondig gemaakt. We kunnen "het niet zeggen" en zijn nauwelijks in staat om iets op papier te zetten. Onmiskenbaar de invloed van een R.K verleden waarvan de invloed van ons gedwee‘ makke en volgzame jaknikkers heeft gemaakt, tot aan de dag van vandaag. En dat geldt, helaas ook in kerkelijke aangelegenheden....

Geloven en kerk zijn is in Belgi‘ ( niet het enige land overigens) een Staatsaangelegenheid en geen enkele geloofsbeweging ontsnapt aan haar aandacht. Veeal is dan ook beter om binnen een, door de Overheid gecontroleerd orgaan (VPKB) aangesloten te zijn, voordat er een aanleiding is om vervolgt te worden.
Geen wonder dat Belgi‘ (helaas) obder de controle van Human Right Watch (valt) staat. Omdat de RK zo`n mooie erfenis heeft nagelaten misschien? Belgi‘ is trots op haar sektelijst en probeert elke "onafhankelijke kerk" (zoals de Jehovagetuigen) als een sekte aan te merken indien zij besluit om zelfstandig te zijn of te blijven. Die "vrijheid" is er op grond van de democratie wel. Maar wat is dan democratie. Dat kan elke regering wel beweren. het zijn de wetten die gelden, niet de democratie. Dat is slechts een naam, een term die misbruikt wordt waar het de politici uitkomt.

De link hieronder verbindt je met datgene wat ik bedoel aangaande de politiek-religieuze Kerkstaat Rome, niet met de individuele mens die -toevallig- (Rooms-) Katholiek is.

http://www.reformation.org/holocaus.html

Kijk Riska, dˆt is wat ik bedoel. Niet het feit dat er oprecht gelovige (Rooms-) katholieke mensen zijn. die heb je ook binnen de Islam of welk andere gelovige stroming ook. Ook niet-gelovige mensen kunnen oprecht en eerlijk zijn, " van nature" zo leert de Bijbel.
God kijkt tenslotte naar het hart.

Maar indien we Christus waarlijk navolgen dan waarschuwen we voor het gevaar, de organisatie die het ons moeilijk zal maken. Rome is geen onschuldige kerk, maar de vertegenwoordiger van alles dat niet de Standaard is van Gods Rijk en/of zegel. Gaat uit van haar, opdat gij geen deel hebt aan haar plagen.

Rome legt dat zelf uit, als we het korte staatje over geloofsovertuiging uit die enquete zien. Christelijk zijn is dus onderscheidelijk iets anders dan Katholiek. Het is overigens iets dat de RK kerk zelf aanhaalt. Rooms Katholiek zijn is niet Christelijk zijn in de ervaring van een Geestelijke relatie met Christus. De Rooms Katholieke kerk maakt dus wel degelijk onderscheidt tussen de Geestelijke Jood en de Kerkchristen. Rooms Katholiek zijn is "christelijk" in de essentie van Keizer Constatijn, een politieke christen dus. Zij die de maatstaven van een politieke christen navolgen. Immers de Keizer Žn de Priester werken samen. Exact datgene waar de 2 Beesten in Openbaring 13 naar toe werken.

De mensen vallen van Gods genade als zij aan rechterhand en voorhoofd de verbondenheid tussen de 2 Beesten van Openbarting erkent hebben.
De aanzet is daartoe gegeven in de geschiedenis van Constatijn en de heidense kerk. Hoeveel slachtoffers heeft Rome op zijn geweten?

Wil je wellicht weten hoeveel slachtoffers Rome op zijn geweten heeft, vanuit haar politieke besluitsvorming om oorlogen te beginnen!
Zij stelt Koningen en Keizers aan. Lees eens het boek " The Keys of This Blood" over de politieke malvesaties van Paus Johannes in het Oost-blok.
Je zou er spijt van krijgen hem ooit gekend te hebben!

Groet


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 142 gasten