Berichtdoor Serenity » 25 feb 2007 20:02
ligt er maar net aan wat je functie is, en voor welke werkzaamheden je getekend hebt...
als IT'er heb ik allerlei werkzaamheden, maar bepaalde dingen verwijs ik door naar collega's die er meer verstand van hebben, die daarin gespecialeerd zijn en wat ik dus zelf niet doe.
Zo kan ik als ambtenaar tegen het homohuwelijk zijn, en daar dus voor passen om het te bevestigen. Toen ik bevestigd werd als ambtenaar van de Burgerlijke Stand was het homo-huwelijk er (nog) niet. Maar ik was er tegen. Als ik nu inderdaad toch dat huwelijk moet inzegenen en ik word ontslagen als ik dat niet doe, het zij zo.
Of er is een regeling dat gewetensbezwaarden er niet aan mee hoeven te werken, en dat anderen die dat wel willen dus op hun beurt WEL de huwelijksbevestiging voltrekken. Probleem opgelost.
Als ik als IT'er bepaald werk niet doe, word ik daar niet voor ontslagen. Ik ben er niet voor aangenomen en het is mijn vakgebied ook niet.
Iets doen waar je niet achter staat, zal of getolereerd moeten worden (en dus doorverwezen worden naar iemand die er wel achter staat) of bestraft worden met ontslag.
En ik denk bij mezelf: als ik zo'n ambtenaar was, wist ik het wel: samen met duizenden anderen dan maar ontslagen worden en een andere baan zoeken. Als COC-achtige instantie kan je dan hoog en laag springen, alsnog blijven alleen degenen over die wel het huwelijk willen inzegenen.
En een "zwarte lijst" maken van ambtenaren die niet willen inzegenen, is misschien wel een goed idee, maar het zal averechts werken vrees ik.
what the soul hides, blood tells