De Kinderopvang

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

sela

Berichtdoor sela » 24 feb 2007 17:22

stelling: moeders die fulltime thuiszitten hebben een beetje de droom opgegeven dat het wat met hen zelf wordt [qua carriere enzo]
:oops:

wat is jullie mening?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 feb 2007 17:31

sela schreef:stelling: moeders die fulltime thuiszitten hebben een beetje de droom opgegeven dat het wat met hen zelf wordt [qua carriere enzo]

wat is jullie mening?

alsje dat niet wil.. niet doen...

liisje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor liisje » 24 feb 2007 18:03

dit zou best voor sommige moeders zo kunnen ja.
andere zien dat weer helemaal niet zo!

dus ik denk niet dat je het zo zou kunnen stellen sela!

sommige zoals ik kiezen er echt voor om zodra er kinderen zijn de eerste 4 jaar thuis te zijn (in de meeste beroepen kun je zo weer instromen of met een paar uurtjes werk per week bij blijven)

maar tot ze 18 jaar zijn thuisblijven zou ik niet kunnen ik wil straks echt weer gaan werken en dat is over 3 jaar (tenminste als de gezinssituatie zo blijfd....)
geloven is op jezus vertrouwen!
ook als je hem niet begrijpt.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 24 feb 2007 18:26

Lorijntje schreef: Het is zo belangrijk om ook gewoon je eigen dingen als moeder en echtgenote te hebben ipv alleen maar over luiers praten enzo haha...

alsof je als je thuisblijf moeder bent dan alleen maar over luiers en babydingen praat... en niet meer bezig bent met je eigen dingen

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 24 feb 2007 18:33

Oke. Leuk om al die reacties te lezen!
Als eerste wil ik zeggen je wel erg krap kijkt wanneer je bang bent dat het onhygienisch is, als je kind op dezelfde rand van de box bijt als een ander kind. En ppm heeft helemaal gelijk: dat is goed voor de weerstand van het kind! Dat er kinderen met snottebellen lopen kan ik me nog voorstellen, alhoewel die egt wel schoon worden gemakat hoor :wink: Alleen misschien even niet op het moment toen jij er was. En dat het stinkt...tjah, dat ligt aan de kinderopvang zelf (vaak).
Afbeelding

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 24 feb 2007 21:11

sela schreef:stelling: moeders die fulltime thuiszitten hebben een beetje de droom opgegeven dat het wat met hen zelf wordt [qua carriere enzo]

wat is jullie mening?

fulltime thuiszitten = niet jezelf verwezenlijken, ontwikkelen ed?

Ik denk dat sommige vrouwen júist op hun bestemming komen als ze fulltime thuiszitten en daar nuttig bezig zijn. Ik denk ook dat ik niet bij deze vrouwen hoor, en sowieso vind ik het wél ontzettend zonde van je opleiding en al het geld dat daaraan is besteed (door staat ed) om er niets mee te doen.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 24 feb 2007 23:39

wat is jullie mening?

Heb nooit carriere plannen gehad eigenlijk.

Toen ik zwanger was van onze oudste bood mijn schoonmoeder aan om op te passen als ik wilde blijven werken. Ik werkte 2 dagen in de week en heb dat aanbod aangenomen. Absoluut niet voor een carriere, want dat zat er gewoon niet in. Het was een heel gezellig bedrijf, geweldige werkgever en ik had dat toen gewoon nodig om niet altijd maar thuis te zitten. Kwam nog bij dat we een huis hadden gekocht waar veel aan verbouwd moest worden dus dat extra centje konden we goed gebruiken. Toen nummer 2 zich aankondigde ben ik na het zwangerschapsverlof gestopt met werken om full time voor de kinderen te zorgen. Heb daar geen spijt van gehad en ook geen plannen om ooit weer te gaan werken buitenshuis als het niet nodig is.

Dat verhaal van (beter) leren spelen in een opvang met andere kinderen, delen enz. zie ik zelf eigenlijk niet zo. Dat leren ze in de praktijk ook wel met buiten spelen, spelen met buurkinderen, nichtjes/neefjes etc. Als je nou geen kinderen in de omgeving hebt kan ik het me eerder voorstellen dat jouw dat leuk lijkt. Veelal spelen peuters naast elkaar, op latere leeftijd met elkaar.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 feb 2007 17:06

Wat ik trouwens ook een goede oplossing vind: (schoon)zussen die op elkaar kinderen passen. Dat is toch anders dan opa en oma, omdat je dan je eigen kinderen er ook tussen hebt zitten. Voorbeeldje: zus A werkt op dinsdag, dan zorgt zus B voor de kids. Op woensdag werkt zus B en zorgt zus A voor de kids. Zo heb je ze toch bij een vertrouwd iemand en kan je ook allebei een dag meer werken.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 25 feb 2007 17:12

trijntjejohanna schreef:
Lorijntje schreef: Het is zo belangrijk om ook gewoon je eigen dingen als moeder en echtgenote te hebben ipv alleen maar over luiers praten enzo haha...

alsof je als je thuisblijf moeder bent dan alleen maar over luiers en babydingen praat... en niet meer bezig bent met je eigen dingen

Nou, jij misschien niet dan? Maar dat is wel wat meestal gebeurt! Op mijn werk hebben we een paar dagen een paar parttimers, en tussen de middag in de kantine gaan de gesprekken alleen maar over hun kinderen! Waar ik het gesprek ook op breng: ze komen altijd weer uit op... hun kinderen :roll:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 25 feb 2007 17:13

Dippie schreef:Als eerste wil ik zeggen je wel erg krap kijkt wanneer je bang bent dat het onhygienisch is, als je kind op dezelfde rand van de box bijt als een ander kind.

Waarom is dat nou weer krap kijken!? Ik ben niet bang dat het onhygienisch is, dat vind ik! Dat is mijn mening...! :?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 25 feb 2007 17:13

Lalage schreef:Wat ik trouwens ook een goede oplossing vind: (schoon)zussen die op elkaar kinderen passen. Dat is toch anders dan opa en oma, omdat je dan je eigen kinderen er ook tussen hebt zitten. Voorbeeldje: zus A werkt op dinsdag, dan zorgt zus B voor de kids. Op woensdag werkt zus B en zorgt zus A voor de kids. Zo heb je ze toch bij een vertrouwd iemand en kan je ook allebei een dag meer werken.

Dat is inderdaad super!!

liisje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor liisje » 25 feb 2007 19:31

[quote="rosalie83"][quote="trijntjejohanna"][quote="Lorijntje"] Het is zo belangrijk om ook gewoon je eigen dingen als moeder en echtgenote te hebben ipv alleen maar over luiers praten enzo haha...[/quote]

alsof je als je thuisblijf moeder bent dan alleen maar over luiers en babydingen praat... en niet meer bezig bent met je eigen dingen[/quote]
Nou, jij misschien niet dan? Maar dat is wel wat meestal gebeurt! Op mijn werk hebben we een paar dagen een paar parttimers, en tussen de middag in de kantine gaan de gesprekken alleen maar over hun kinderen! Waar ik het gesprek ook op breng: ze komen altijd weer uit op... hun kinderen :roll:[/quote]

ik kan alleen maar zeggen: wacht tot je zelf een kleine hebt en kom dan terug op deze discussie (ik was ooit net als jij op dat gebied vond het niks aan en snapte er niks van dat moeders alleen maar over hun kids konden praten nu ben ik zelf moeder en vind het knap lastig om niet het gesprek op de kinders laten komen...)

<waar het hart van vol is stroomt de mond van over>
geloven is op jezus vertrouwen!

ook als je hem niet begrijpt.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 feb 2007 20:57

ik vind het juist helemaal niet leuk om het alleen maar over de kind(eren) te hebben...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 25 feb 2007 21:31

Lalage schreef:Wat ik trouwens ook een goede oplossing vind: (schoon)zussen die op elkaar kinderen passen. Dat is toch anders dan opa en oma, omdat je dan je eigen kinderen er ook tussen hebt zitten. Voorbeeldje: zus A werkt op dinsdag, dan zorgt zus B voor de kids. Op woensdag werkt zus B en zorgt zus A voor de kids. Zo heb je ze toch bij een vertrouwd iemand en kan je ook allebei een dag meer werken.

Klinkt leuk als je (schoon)zussen in de buurt wonen.

PeterE
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor PeterE » 25 feb 2007 22:32

Als het argument tegen de opvang is dat je je kind niet bij anderen wilt onderbrengen maar er zelf voor wilt zorgen/leuke 1e momenten meemaken....dan heeft onderbrengen bij familie ook geen zin. Of het nu oma of schoonzus is.

De hygienekwestie lijkt me een gevalletje de juiste creche uitkiezen. Natuurlijk zul je altijd wel iets vinden. Er zitten daar nu eenmaal veel kids bij elkaar en die zijn bepaald niet steriel ingesteld.

Carriere en vrouwen...lijkt me vooral een persoonlijke afweging die je samen met je partner maakt. Ik hoop dat de meeste mannen het tegenwoordig niet vreemd vinden dat vrouwen ook werken. 100% thuis blijven van de vrouw zou ik zelfs egoistisch vinden. Waarom moet de man volledig opdraaien voor het geld verdienen en mag hij niet af en toe bij zijn kinderen oppassen?

Maar tot nu toe hoor ik vooral bezwaren tegen mensen die hun kinderen veel (lees meer dan 3 dagen in de week) in de opvang doen. Hoe staat men er dan tegenover als de moeder meerendeels thuis is, papa ook 1 dag door de week en het kind (bijv.) 2 dagen naar de opvang?

Terug naar “Archief”