K3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 23 feb 2007 00:03

Katlheen schreef:Lijkt me trouwens wel cool om een algemeen liedje te maken, zonder gelijk het predikaat gospel te krijgen, en dan stiekem ook van die boodschappen erin te verwerken, maar dan in de trant van: God is great, Jesus is my Saviour..... 8) Wat satan gebruikt kunnen wij toch ook, en wie weet nog beter ook....!!!

* gaat aan de slag * :P
Auf Wiedersehen!

Schim
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Schim » 23 feb 2007 00:20

sjongejonge, je moet toch echt goed luisteren als je dit wil horen, ik vond het nogal onduidelijk allemaal

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 23 feb 2007 02:36

DeeKaa en ik hebben ons bijna in ons broek geplast van het lachen om dit K3 gebeuren, we zagen het gisterennacht op tv, hilarisch toch. Alsof die dames er echt bewust mee bezig zijn om grote massamoord, all against the life en gvd leuk in hun liedjes te proppen.
Ik vind het allemaal nogal vergezocht en erg jammer dat het weer uit de christelijke hoek komt, hoevaak gaat men zich nog belachelijk lopen maken met dit soort nutteloze zaken?

Wij zingen vrolijk verder mee met oma's aan de top, slecht of niet slecht ;)
Nieuwe foto's en log :http://leelah.hyves.nl

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 23 feb 2007 07:19

Sprak gister nog even iemand die had als mening:
Mijn peuter luistert de melodie van K3 en de tekst, ach dat snapt ze toch niet! Dus wat maakt het uit wat ze zingen, als het ritme maar lekker is.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 23 feb 2007 08:23

Ik dacht dat ELO ooit een achteruitspeeltekst in het liedje had gestopt en wel de volgende:

"Congratulations you have found the hidden message" :)
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

jagertje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jagertje » 23 feb 2007 08:50

pol schreef:Sprak gister nog even iemand die had als mening:
Mijn peuter luistert de melodie van K3 en de tekst, ach dat snapt ze toch niet! Dus wat maakt het uit wat ze zingen, als het ritme maar lekker is.

Volgens mij doet tekst meer met kinderen dan wij denken!!! De woorden die ze vaak in het begin van hun leven horen in bijv. kinderliedjes en psalmversjes kennen ze voor de rest van hun leven! En als ze dan als kind al heel verkeerde teksten horen dan kan dat volgens mij een heel verkeerde invloed hebben!
zijn er schaduwen? Dan schijnt de zon!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 23 feb 2007 08:53

Laat mensen zich eens druk gaan maken om nuttigere dingen.

In het geval van K3 zou ik me over de gewone tekst meer zorgen maken. Want inderdaad, een kind van 5 heeft weinig begrip van wat er gezongen wordt, maar meiden van een jaar of 10 weten echt al wel beter hoor...
pobody's nerfect

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 23 feb 2007 10:28

pol schreef:Sprak gister nog even iemand die had als mening:

Ik had vroeger anders genoeg peuters in de groep die volledige teksten konden citeren.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 feb 2007 11:00

maar als ze het kunnne citeren, betekend het nog niet dat ze ook snappen wat ze zeggen :wink:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 23 feb 2007 11:07

trijntjejohanna schreef:maar als ze het kunnne citeren, betekend het nog niet dat ze ook snappen wat ze zeggen :wink:

Nee, kinderen zijn gek. Ik heb dan liever dat ze elly en rikkert citeren dan dat ze k3 op lopen te dreunen.

Mijn zoontje van 20 maanden begrijpt uitstekend wanneer ik aan hem vraag wie ik aan de telefoon heb: "Papa! Fefefoon!"

(met het liedje 'wie heb ik aan de lijn, hallo hallo' in mn achterhoofd)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 feb 2007 11:17

Ik heb echt met volle verbazing dit topic doorgelezen. Omgekeerde teksten als boodschap in muziek... het was echt nieuw voor me. Maar ik vraag me af, zonder dat ik me er erg in het verdiept, of het niet een beetje overdreven is allemaal!

Wat betreft K3, lekkere ritmes in de liedjes, maar doe mij maar andere kinderliedjes! Zoals al eerder genoemd; Elly en Rikkert bijvoorbeeld!

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 23 feb 2007 11:29

ik ben van mening dat K3 ronduit slecht is voor kinderen en dat kan ik helaas niet met sterke argumenten onderbouwen.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 23 feb 2007 11:41

DesertRose schreef:ik ben van mening dat K3 ronduit slecht is voor kinderen en dat kan ik helaas niet met sterke argumenten onderbouwen.

Heel gek, dat heb ik nou ook, maar het is allemaal gevoelsmatig, maar onderbouwen kan ik het niet, daarom heb ik het topic geopend.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 feb 2007 11:42

Laughy schreef:
pol schreef:Wij hebben helaas geen luidsprekers op de computer :(

hmm here the same.. kga ze binnekort maar es aanschaffen.. wel zo makkelijk..

en k3 is niet echt iets wat ik luister..
qua melodie is het leuk voor kinderen, maar qua tekst kan je idd beter elly en rikkert laten horen ;)

Ehm, een koptelefoon er op aansluiten misschien?! Op de audiouitgang in de computerkast (achterkant)?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 23 feb 2007 11:44

zijn we het met elkaar eens, mooi. mijn gevoel zegt toch dat kinderen te veel beïnlvoed worden. muziek doet nou eenmaal heel veel met je. daar komt het zegmaar op neer. bovendien kies ik liever het zekere voor het onzekere. wat is er nou verkeerd aan om NIET K3 te luisteren? ik zou voor mezelf zeggen, liever dan maar niet, dan dat ik mezelf of mijn kinderen per ongeluk zou beïnvloeden.
maarja, dan kan je natuurlijk alles wel wegstrepen, daarom hanteer ik het gewoon voor mijzelf met mijn eigen maatstaven van gevoel.

Terug naar “Archief”