De Hel is gemaakt voor...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

dave_fanpost
Verkenner
Verkenner

De Hel is gemaakt voor...

Berichtdoor dave_fanpost » 29 okt 2003 15:51

IN 2 Tim 2:3 staat dat het Gods wil is dat iedereen behouden zal worden. en ik geloof dat wat de Bijbel zegt waar is. Ik heb nu een paar weken dit forum gevolgt en ik zie dat er nog veel mensen een aantal dingen niet begrijpen of niet accepteren. Dat is niet erg en ook begrijpelijk, daarom deze outline... Lees dit biddend door en laat de Heilige Geest je leiden naar de waarheid.

Je moet goed begrijpen dat de hel is gemaakt voor de duivel en zijn demonen en NIET voor mensen. Dit kan je nalezen in Mat 25:41. Het is nooit Gods bedoeling geweest dat mensen voor eeuwig verloren zouden gaan.

God blies zijn eigen adem in ons. (Gen 1 en 2) Wij zijn gemaakt naar het beeld van God. In zijn gelijkenis. God wil niet dat zijn eigen schepping verloren gaat. Wij hebben een Goddelijke bestemming. gemaakt met ziel geest en lichaam (drie eenheid) Om voor eeuwig te leven om God eer te geven en te genieten van alles wat hij voor ons heeft.

Satan komt niet dan om te stelen en te verderven maar Jezus is gekomen om leven te geven en leven in overvloed (joh 10:10)
Het is Satan die mensen kapot wil maken en ons zo ver mogelijk bij God vandaan wil trekken als het maar kan, en het is de mens die zich laat verleiden. (Adam en Eva) Dit is al eeuwen hetzelfde. Het is namelijk geen strijd tegen vlees en bloed, het natuurlijke, maar tegen de overheden en machten in de hemelse gewesten,het geestelijke of bovennatuurlijke. (Efeze 6:12)

God heeft alles al gedaan om het voor ons mogelijk te maken eeuwig te leven. Hij gaf het mooiste wat hij had, zijn eigen zoon. Jezus stierf in ONZE plaats, zodat wij konden leven. Het is een plaatsverngend offer. Ja, wij verdienen het om te sterven, want allen hebben gezondigd en derven (missen)de heerlijkheid Gods. En ja, wij zijn zondig en niet waaardig. MAAR, God neemt de grootse zondaar aan. Hij heeft ervoor gekozen om ons leven te geven, door zijn zoon Jezus.

Hoe durven sommigen te zeggen: 'Nee God, het is vast niet voor mij'. Je doet daarmee het offer van Here Jezus, de zoon van God tekort in alle opzichten. Je zegt dan in feite dat je de dood en opstanding van Jezus niet nodig hebt dat het allemaal voor niets is. Hij is toch juist gestoven om jouw ongerechigheden op zichzelf te nemen. Het is valse nederigheid om te zeggen, het is vast niet voor mij. Wat kunnen we anders doen dan op onze knieen te vallen voor deze God die er alles voor over had om ons te redden en het offer te aanvaarden?

de Here Jezus is voor ons naar het kruis gegaan. Nu is het onze beurt om naar het kruis te gaan. Ook wij moeten op het kruis, (neem uw kruis op en wandel) om onze oude mens daar af te leggen en op te staan als een nieuwe schepping, de wedergeboren mens. Wacht hier niet mee. Geeft je leven aan Jezus, zoals Hij zijn leven voor aan en voor jou gaf. Echt waar mensen, want hij die de zoon bevrijd is waarlijk vrij. En hij wil niets liever dan iedereen vrij te zetten van de wet van zonde en van schuld.

Ik wil geen theologische discussie beginnen met degenen die denken dat de bekering niet voor hun is. Ik wil wel de mogelijkheid bieden aan mensen die echt op zoek zijn om de waarheid te achtehalen en hun leven aan jezus te geven. Want er zijn hier op het forum nog heel wat mensen die het leven nog niet ontdekt hebben. Je moet sterven om het leven te ontdekken.
Jezus leeft!

Veel zegen.
FIRE!
David

P.S. voor degenen die dat willen, je kan me altijd prive mailen met vragen, om de publieke discussie te ontlopen.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 29 okt 2003 15:57

Hoi, David, dus jij bent ook een wedergeboren Christenbroeder?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 okt 2003 17:16

Dit is zeer duidelijk en begrijpelijk om schreven.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 29 okt 2003 19:06

mijn stelling is dat niemand per ongeluk naar de hel gaat...

lorit

Berichtdoor lorit » 29 okt 2003 22:27

Nee, zulke fouten maakt God gelukkig niet

joris

Berichtdoor joris » 29 okt 2003 23:19

amen , dave!

Een andere eye0-opener kan zijn dat GOlgotha niet de vergeving van zonden heeft gebracht, maar het herstel van de relatie met GOD: verzoening! En door die verzoening kunnen we rekenen op zijn genade en vergeving.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 30 okt 2003 09:07

lorit schreef:Nee, zulke fouten maakt God gelukkig niet

God maakt nooit fouten toch?!

Hans
Verkenner
Verkenner

Re: De Hel is gemaakt voor...

Berichtdoor Hans » 30 okt 2003 09:20

Beste Dave,

uit jouw woorden begrijp ik dat de mens nooit in de hel zal komen, want daar is de hel niet voor gemaakt, zo schrijf je. Ofwel, de mens hoeft ook niet bang te zijn voor de hel? Wil je de gedachte van de alverzoening verdedigen?

Het kan zijn dat ik je verkeerd begrepen heb, maar als ik je goed begrepen heb, ben ik het niet met je eens. Maar voordat ik dan reageer zal ik je antwoord afwachten.

dave_fanpost
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor dave_fanpost » 30 okt 2003 10:13

Hans,

Ik ben blij dat je het vraagt. Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. De hel is in eerste instantie niet gemaakt voor de mens en het is Gods verlangen dat iedereen Hem zal kennen. Jezus zegt zelf: 'dit nu is het eeuwige leven, dat zij U kennen, de enige waarachtige God, en Jezus Christus die Gij gezonden hebt. (Joh 17:3).

Daarbij is de Bijbel ook heel duidelijk over de hel. Er zijn miljoenen mensen in de hel omdat er maar een weg is tot de Vader, dat is Jezus.
God trekt een hele heldere en radicale lijn. God kan geen zonde tolereren, en zal dat ook nooit doen. Hij is een heilig en een jaloers God, die geen andere goden voor zijn aangezicht kan dulden.
Let wel, het loon van de zonde is de dood. Dat staat als een paal boven water. Ik wilde alleen benadrukken dat niemand in die verschrikkelijke plek hoeft te komen. Ik heb een paar bijbelteksten mbt de hel en wie het koninkrijk van God niet zullen beerven.

Openbaring 21:8,
Mat 7:21-23,
Mat 25: 41-46,
Rom 1:8 ev
1 Cor 6: 9-11
Gal 5: 19-21
Efeze 5:5-8
Kol 3:5-6
1 Petrus 2:11

Lees ter bemoediging Hebreeen 12:1-3

Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade met het goede (Rom 12:21

zegen
David

Hans
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hans » 30 okt 2003 10:15

als je de gewilligheid van Christus om zondaern zalig te maken hebt willen poneren dan ben ik het met je eens. Als geloof ik niet dat er hier op dit forum iemand is die dit in twijfel trekt.

Terug naar “Archief”