IN 2 Tim 2:3 staat dat het Gods wil is dat iedereen behouden zal worden. en ik geloof dat wat de Bijbel zegt waar is. Ik heb nu een paar weken dit forum gevolgt en ik zie dat er nog veel mensen een aantal dingen niet begrijpen of niet accepteren. Dat is niet erg en ook begrijpelijk, daarom deze outline... Lees dit biddend door en laat de Heilige Geest je leiden naar de waarheid.
Je moet goed begrijpen dat de hel is gemaakt voor de duivel en zijn demonen en NIET voor mensen. Dit kan je nalezen in Mat 25:41. Het is nooit Gods bedoeling geweest dat mensen voor eeuwig verloren zouden gaan.
God blies zijn eigen adem in ons. (Gen 1 en 2) Wij zijn gemaakt naar het beeld van God. In zijn gelijkenis. God wil niet dat zijn eigen schepping verloren gaat. Wij hebben een Goddelijke bestemming. gemaakt met ziel geest en lichaam (drie eenheid) Om voor eeuwig te leven om God eer te geven en te genieten van alles wat hij voor ons heeft.
Satan komt niet dan om te stelen en te verderven maar Jezus is gekomen om leven te geven en leven in overvloed (joh 10:10)
Het is Satan die mensen kapot wil maken en ons zo ver mogelijk bij God vandaan wil trekken als het maar kan, en het is de mens die zich laat verleiden. (Adam en Eva) Dit is al eeuwen hetzelfde. Het is namelijk geen strijd tegen vlees en bloed, het natuurlijke, maar tegen de overheden en machten in de hemelse gewesten,het geestelijke of bovennatuurlijke. (Efeze 6:12)
God heeft alles al gedaan om het voor ons mogelijk te maken eeuwig te leven. Hij gaf het mooiste wat hij had, zijn eigen zoon. Jezus stierf in ONZE plaats, zodat wij konden leven. Het is een plaatsverngend offer. Ja, wij verdienen het om te sterven, want allen hebben gezondigd en derven (missen)de heerlijkheid Gods. En ja, wij zijn zondig en niet waaardig. MAAR, God neemt de grootse zondaar aan. Hij heeft ervoor gekozen om ons leven te geven, door zijn zoon Jezus.
Hoe durven sommigen te zeggen: 'Nee God, het is vast niet voor mij'. Je doet daarmee het offer van Here Jezus, de zoon van God tekort in alle opzichten. Je zegt dan in feite dat je de dood en opstanding van Jezus niet nodig hebt dat het allemaal voor niets is. Hij is toch juist gestoven om jouw ongerechigheden op zichzelf te nemen. Het is valse nederigheid om te zeggen, het is vast niet voor mij. Wat kunnen we anders doen dan op onze knieen te vallen voor deze God die er alles voor over had om ons te redden en het offer te aanvaarden?
de Here Jezus is voor ons naar het kruis gegaan. Nu is het onze beurt om naar het kruis te gaan. Ook wij moeten op het kruis, (neem uw kruis op en wandel) om onze oude mens daar af te leggen en op te staan als een nieuwe schepping, de wedergeboren mens. Wacht hier niet mee. Geeft je leven aan Jezus, zoals Hij zijn leven voor aan en voor jou gaf. Echt waar mensen, want hij die de zoon bevrijd is waarlijk vrij. En hij wil niets liever dan iedereen vrij te zetten van de wet van zonde en van schuld.
Ik wil geen theologische discussie beginnen met degenen die denken dat de bekering niet voor hun is. Ik wil wel de mogelijkheid bieden aan mensen die echt op zoek zijn om de waarheid te achtehalen en hun leven aan jezus te geven. Want er zijn hier op het forum nog heel wat mensen die het leven nog niet ontdekt hebben. Je moet sterven om het leven te ontdekken.
Jezus leeft!
Veel zegen.
FIRE!
David
P.S. voor degenen die dat willen, je kan me altijd prive mailen met vragen, om de publieke discussie te ontlopen.