De CU in de regering !/?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 feb 2007 10:14

Louise01 schreef:
Optimatus schreef:Ik ben in elk geval blij dat de SGP niet in de regering zit.

Waarom blij mee?
SGP is ook niet geheel mijn partij ik zit persoonlijk tussen CU en SGP in,
met een knipoog naar het CDA.
Zeg liever ik ben blij dat Paars niet regeert met D66 die een hekel heeft aan Christelijk Nederland, zie maar weer wat Brinkhorst ergens roept.

Ik ben wel benieuwd, wie heb jij liever SGP of D66 in de regering?

D66 wil zaken toestaan, maar dwingt jou er niet toe er gebruik van te maken. De SGP wil voor zaken verbieden. Daarom verkies ik D66 boven de SGP.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 14 feb 2007 10:39

Ik vermoed zo maar dat de SGP in de praktijk heel wat toleranter is dan D66.

GKN'er
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor GKN'er » 14 feb 2007 11:26

Louise01 schreef:Zeg liever ik ben blij dat Paars niet regeert met D66 die een hekel heeft aan Christelijk Nederland, zie maar weer wat Brinkhorst ergens roept.

Schamper en met een neerbuigende toon praatten Pechtold en Brinkhorst over een kabinet van respectievelijk "christenvrienden" (spreek uit als: gristenvrienden) en "christelijke mannenbroeders". Nee, het is een zegen dat D66 niet in de regering zit.
Gereformeerde Kerken in Nederland, moge het neocalvinisme levend blijven!

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 14 feb 2007 12:07

Othello schreef:Ik vermoed zo maar dat de SGP in de praktijk heel wat toleranter is dan D66.
Exactly my thoughts.

Daarnaast heeft de SGP geen regeerambities.

Louise01
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Louise01 » 14 feb 2007 19:35

Optimatus schreef:
Louise01 schreef:
Optimatus schreef:Ik ben in elk geval blij dat de SGP niet in de regering zit.

Waarom blij mee?
SGP is ook niet geheel mijn partij ik zit persoonlijk tussen CU en SGP in,
met een knipoog naar het CDA.
Zeg liever ik ben blij dat Paars niet regeert met D66 die een hekel heeft aan Christelijk Nederland, zie maar weer wat Brinkhorst ergens roept.

Ik ben wel benieuwd, wie heb jij liever SGP of D66 in de regering?

D66 wil zaken toestaan, maar dwingt jou er niet toe er gebruik van te maken. De SGP wil voor zaken verbieden. Daarom verkies ik D66 boven de SGP.

Ok, dan verkies jij volgens mij de wil van de mens boven de wil van God,
Daarnaast zolang SGP niet meer dan 75 zetels heeft dwingen zij helemaal niemand, ik denk niet dat je de SGP goed kent.

Louise01
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Louise01 » 14 feb 2007 19:37

Othello schreef:Ik vermoed zo maar dat de SGP in de praktijk heel wat toleranter is dan D66.

uiteindelijk wel, ik zag op tv een keer pechtold, aardige nette verschijning...... totdat hij in discussie ging met Rouvoet, man man
werd van een lief aardig lammetje een wilde wolf, het liefst Rouvoet
ter plekke verscheuren :shock:

Louise01
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Louise01 » 14 feb 2007 19:39

GKN'er schreef:
Louise01 schreef:Zeg liever ik ben blij dat Paars niet regeert met D66 die een hekel heeft aan Christelijk Nederland, zie maar weer wat Brinkhorst ergens roept.

Schamper en met een neerbuigende toon praatten Pechtold en Brinkhorst over een kabinet van respectievelijk "christenvrienden" (spreek uit als: gristenvrienden) en "christelijke mannenbroeders". Nee, het is een zegen dat D66 niet in de regering zit.

Juist :mrgreen: , bijna zonder respect en dat is echt kwalijk, ik sta lijnrecht tov
d66, maar respecteer ze wel

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 14 feb 2007 20:16

Tineke is er bij! 8)

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 15 feb 2007 20:21

Daarnaast zolang SGP niet meer dan 75 zetels heeft dwingen zij helemaal niemand, ik denk niet dat je de SGP goed kent.

Dus op het moment dat ze wel meer dan 75 zetels hebben, duwen ze mij hun geloofsovertuiging en regeltjes wel door de strot? Moet werkelijk waar een zegening zijn, als minderheid leven onder het juk van een SGP meerderheid.

En Tineke op verkeer? Sorry to say, maar de afgelopen regeerperiodes, inclusief paarse tijden, heb ik nog weinig goeds op dat departement van vrouwen zien komen. Kan er naast zitten hoor, maar wanneer was de laatste mannelijke minister/staatssecretaris op verkeer?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

PeterE
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor PeterE » 15 feb 2007 21:03

Katlheen schreef:

Kan er naast zitten hoor, maar wanneer was de laatste mannelijke minister/staatssecretaris op verkeer?
De laatste mannelijke staatssecr. vertrok in 1986 als ik de site van het betreffende ministerie goed bekeken heb. De zoekfunctie was niet geweldig.

In Balkenende 1 was de LPF-er de Boer minister. Maar ja, LPF-ers waren vooral bezig met de LPF.

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 16 feb 2007 08:45

Katlheen schreef:

Dus op het moment dat ze wel meer dan 75 zetels hebben, duwen ze mij hun geloofsovertuiging en regeltjes wel door de strot? Moet werkelijk waar een zegening zijn, als minderheid leven onder het juk van een SGP meerderheid.

Dat is een vrij zinloze hypothese, want het zal nooit gebeuren. En zelfs in het hoogstonwaarschijnlijke geval dat Nederland wél het licht ziet, dan gebeurt dat op een democratische wijze en is daar dus helemaal niets mis mee.

Ik durf er overigens mijn linkeroor op te zetten dat minderheden onder de SGP béter af zouden zijn dan onder de meeste andere partijen.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 16 feb 2007 08:47

ik zet mijn linkerwang in :mrgreen:
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 16 feb 2007 18:24

:mrgreen:

Louise01
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Louise01 » 16 feb 2007 19:56

Katlheen schreef:

En Tineke op verkeer? Sorry to say, maar de afgelopen regeerperiodes, inclusief paarse tijden, heb ik nog weinig goeds op dat departement van vrouwen zien komen. Kan er naast zitten hoor, maar wanneer was de laatste mannelijke minister/staatssecretaris op verkeer?

Nee, ze zullen niemand dwingen naar de kerk te gaan en een beetje normale kleding aan te doen.
Maar ja, ze zullen wel wat zaken terugdraaien, lijkt me logisch toch want
dat wil de meerderheid dan toch, anders stemmen ze niet op die partij.
Leve de democratie!!

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 16 feb 2007 21:10

En we hebben weer een CGK-minister 8)

Terug naar “Archief”