Moderator: Moderafo's
surfer schreef:'Zalig zijn de treurenden, want zij zullen vertroost worden' spreekt boekdelen als je het naast de vraag van dit topic zet.
dus nee, als je gelooft wil dat niet zeggen dat je altijd gelukkig bent. Sterker nog, hier worden mensen die treuren juist daarom zalig gesproken.
henkie schreef:geloven maar toch niet gelukkig?
Ik zou het ook nog even om willen draaien: het kan goed zijn voor je geloof als je niet gelukkig bent. Zie bijv. prediker 7 vers 2:Het is beter te gaan in het klaaghuis, dan te gaan in het huis des maaltijds; want in hetzelve is het einde aller mensen, en de levende legt het in zijn hart.
Het treuren is beter dan het lachen; want door de droefheid des aangezichts wordt het hart gebeterd.
Het hart der wijzen is in het klaaghuis; maar het hart der zotten in het huis der vreugde.
Het is verschrikkelijk dat we dat blijkbaar nodig hebben om serieus met geloofszaken bezig te zijn.
joris schreef:t lijkt soms een beetje alsof we hebben afgesproken dat we allemaal zeggen dat we niet gelukkig zijn.
Kaw schreef:joris schreef:t lijkt soms een beetje alsof we hebben afgesproken dat we allemaal zeggen dat we niet gelukkig zijn.
Ja, daar lijkt het soms wel op he? Ik vind het ook wel eens... Collectief in het zwart naar de kerk en in de kerk alleen maar meewarig kijken naar mensen die niet in het zwart komen.
Moet er onder het avondmaal gehuild worden trouwens?
(Ik kap er weer mee. Het klinkt allemaal weer lekker gefrustreerd. Sorry.)
surfer schreef:daar is niks mis mee hoor, dat kan juist later je blijdschap vergroten. Afdalen in de diepte kun je heel veel van leren.Toen ik zweeg, werden mijn beenderen verouderd, in mijn brullen den gansen dag.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten