en daarbij.. als we het ook echt verwachten!
Als je ergens om vraagt.. verwacht het dan ook oprecht dat God er iets mee zal doen.
Moderator: Moderafo's
Gerdien B. schreef:bidden helpt betekend niet: alles waar je voor bidt gebeurd ook.
Atheist1984 schreef:Gerdien B. schreef:bidden helpt!
Niet echt. Als bidden zou werken waarom zou je dan als je ziek bent nog naar het ziekenhuis gaan.
Men heeft vorig jaar een onderzoek gedaan naar het effect van bidden uitgevoerd door de John Templeton Foundation
Mensen werden in 3 groepen opgedeeld
-voor de patiënten in de eerste groep werd gebeden, maar zij werden hier niet van op de hoogte gesteld
-voor de tweede groep ( de controlegroep) werd niet gebeden
-voor de patiënten in de derde groep werd gebeden en deze patiënten werden hiervan op de hoogte gesteld
Tussen de groep waar voor gebeden werd en die er niet van op de hoogte werden gesteld en waar niet voor gebeden werd daar was geen verschil tussen. Nu komt het intresante. De groep waar voor gebeden werd en waarvan het tegen hun verteld was deden het slechter als de 2 andere groepen. Waarschijnlijk stonden ze onder prestatie druk waardoor ze slechter geneezde.
Bron
marrrjol3in schreef:Er kunnen tal van redenen zijn, waarom God ons gebed niet altijd verhoord.
Onderstaande punten zijn afkomstig uit het boek genaamd 'Als God NEE zegt' - door Judson Cornwall
Riska schreef:Dat onderzoek vind ik niet relevant.
Ik heb altijd het gevoel gehad dat men gelovigen onderuit wilde halen.
En als een gebed niet verhoord wordt - zoals men wil dat het verhoord wordt - zou in de ogen van de echt-gelovigen ook ervaren kunnen worden als een slechte reclame (als ik het zo mag noemen) voor de christenen.
Beter ware het geweest als die mensen gevraagd werd of ze er op enigerlei wijze steun aan hadden gehad dat er de wetenschap was dat er voor ze gebeden werd.
Gerdien B. schreef:bidden helpt betekend niet: alles waar je voor bidt gebeurd ook. Dat is wel een erg kort door de bocht redenatie.
11 Geloof me: ik ben in de Vader en de Vader is in mij. Als je mij niet gelooft, geloof het dan om wat hij doet. 12 Waarachtig, ik verzeker jullie: wie op mij vertrouwt zal hetzelfde doen als ik, en zelfs meer dan dat, ik ga immers naar de Vader. 13 En wat jullie dan in mijn naam vragen, dat zal ik doen, zodat door de Zoon de grootheid van de Vader zichtbaar wordt. 14 Wanneer je iets in mijn naam vraagt, zal ik het doen.
19 Ik verzeker het jullie nogmaals: als twee van jullie hier op aarde eensgezind om iets vragen, wat het ook is, dan zal mijn Vader in de hemel het voor hen laten gebeuren. 20 Want waar twee of drie mensen in mijn naam samen zijn, ben ik in hun midden.’
Ik ervaar dat ik de kracht ontvang om te vechten waarmee ik zit. Daar heb ik geen enkel onderzoek voor nodig. Ik weet ook voorbeelden van mensen die het niet wisten en daar veranderde er toch iets doordat anderen er voor waren gaan bidden.
Je krijgt echt niet altijd wat je wilt, maar wel iets waardoor je verder kan. Bijv. geen genezing maar wel de kracht om het te kunne dragen bij een ziekte
Margreet <>< schreef:Het gebed is de hartslag van het geloof.
-Veel gebeden worden ook echt verhoord, er kunnen wonderen gebeuren door het gebed. Dat heb ik zelf in mijn omgeving meegemaakt.
-Bidden verdiept je relatie met God. Je voelt als het ware Zijn aanwezigheid.
-Als je zegt tegen andere mensen dat je voor ze bidt, steunt dat ze ontzettend.
Ook als mensen tegen mij zeggen dat ze voor me bidden doet dat me heel wat. Zo krijg je een band met elkaar.
mw schreef:God geeft geen rekenschap van Zijn daden af. Zulke onderzoeken is gewoon puur God uitlokken, en God laat gewoon niet met Zich sollen.
Atheist1984 schreef:Nou het ging om het resultaat. Worden mensen waarvan ze weten dat er voor ze gebeden word sneller beter en hebben minder last van complivatie's? Nee dus.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten