Koken, bakken, etc.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 28 jan 2007 23:46

Abdijbiertje om 1:00 schreef:
Zareb schreef:Er zijn wel chinese restaurants te vinden waar ze terug zijn gegaan naar de authentieke chinese keuken bv. in de chinese wijken van grote steden vind je wel toko's of kleine restaurantjes. In de regio Utrecht, bv het wijd en zijd bekende Lai Sins in Driebergen, hier vind je geen babi pangang op de kaart.

Lai Sin? Die tent daar bij het kruispunt? Dat is een vrij schone tent (ben er een paar keer geweest).
Nou... wie het checken wil... we kunnen vrijdag vóór de meeting wel gaan eten daar :D

En als jullie dan om 20.40 op station Utrecht willen staan, dan reis ik ook niet helemaal alleen.. :)

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 29 jan 2007 12:04

Abdijbiertje om 1:00 schreef:
Lai Sin? Die tent daar bij het kruispunt? Dat is een vrij schone tent (ben er een paar keer geweest).

tja, als je 1 Michelinster hebt mag je toch minstens verwachten dat het schoon is.
Nou... wie het checken wil... we kunnen vrijdag vóór de meeting wel gaan eten daar :D

Vergeet dan niet te reserveren en neem in ieder geval een ruim gevulde beurs mee. :wink:
Ik heb er ook een aantal keren gegeten en vooral als je een 7 gangen diner hebt maak je echt een ontdekkingsreis door de verschillende soorten keukens in China.

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 29 jan 2007 16:28

1 ster? Dat heb ik nooit geweten... Dacht dat het een vrij standaard restaurant was. Hm, dan is daar eten ook niet echt handig... mijn beurs laat dat in ieder geval niet toe. Maar goed, wie weet.... in ieder geval is het een goede tip Zareb!
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 30 jan 2007 11:31

uitgebakken spekkies geven altijd een lekkere smaak aan het eten. Vind het ook super lekker maar om ze nu elke dag door het eten te doen is niet echt gezond denk ik.

Zijn er kruiden die die smaak kunnen geven? Niet te geloven, maar naar aanleiding van dit topic ga ik zowaar wat meer aandacht aan het eten besteden. Gister zelf een groene kool stampot bedacht. Mijn husband wil nooit groene kool, maar dit vond hij toch lekker!
ja, dat is mijn mening dan he.....

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 jan 2007 12:17

*Annet* schreef:Niet te geloven, maar naar aanleiding van dit topic ga ik zowaar wat meer aandacht aan het eten besteden. Gister zelf een groene kool stampot bedacht. Mijn husband wil nooit groene kool, maar dit vond hij toch lekker!

Wauw wat gaaf!! :P

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 jan 2007 12:18

*Annet* schreef:uitgebakken spekkies geven altijd een lekkere smaak aan het eten. Vind het ook super lekker maar om ze nu elke dag door het eten te doen is niet echt gezond denk ik.

Zijn er kruiden die die smaak kunnen geven?

Wat betreft kruiden. Ik ben destijds gewoon begonnen met kruiden gewoon proberen. Later ben ik me er wat meer in gaan verdiepen. Op internet kan je veel vinden, maar je hebt ook leuke boekjes speciaal over kruiden! Weer een leuk verjaarscadeautje voor in het andere topic :)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 30 jan 2007 12:19

Over een poosje kan ik me hier ook gaan melden, aangezien ik dan ook voor mijn eigen prakje mag gaan zorgen. heb al wel regelmatig mee gelezen en leuke dingen tegen gekomen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 jan 2007 12:39

ik heb net heerlijke kip tandori gemaakt is best een pittig recept maar hier thuis vind iedereen het lekker
omdat er weinig tot niks van groenten bij zit heb ik een salade gemaakt van komkommer tomaat olijven feta en nog wat kruiden enz

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 jan 2007 12:40

Leuk! Ga je op jezelf wonen?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 30 jan 2007 12:57

ja klopt. Donderdag krijg ik de sleutel. Dan nog even klussen enzo en dan kan ik ook aan het kokerellen :lol:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 jan 2007 13:22

Leuk hee! Op jezelf wonen is leuk! Lekker een eigen plekje :) Kan je al een beetje koken?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 30 jan 2007 14:09

Ik heb een tijd lang regelmatig gekookt op het werk. Dan moest het dus gelijk voor 9 mensen! Dat is alweer 4 jaar geleden nu :lol:

Verder kook ik zelden, maar wil het zometeen wel echt gaan doen.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 jan 2007 14:27

OK, maar dan kan je in elk geval wel wat! :)
Succes! Ook met je woning!

Maara
Mineur
Mineur

Berichtdoor Maara » 30 jan 2007 15:15

Aragorn schreef:
tinos schreef:Ik heb een aantal keer haaievinnensoep besteld in een Chinees restaurant, de laatste keer vroeg ik hoeveel haai er nou eigenlijk inzat. Helemaal geen haai! Als ik haaievinnensoep bestel wil ik ook wel haai proeven natuurlijk. In China schijnt haaievinnensoep trouwens superlekker te zijn volgens Arie Haan.
Inderdaad, echte haaievinnen zouden ook te duur zijn en hier maken ze het met een soort ei-mengseltje ofzo. Aldus de chinees waar ik een vergelijkbare vraag aan stelde bij het opdienen van m'n 'haaievinnensoep'.
Inderdaad, niks haaiïgs aan... Gewoon gebakken ei in een kippenboullion zoals onze chinees het zei.
Dat er ook heel veel sambal in zat zei hij er niet bij. Ik blij dat ik toch maar de kippensoep had genomen...
Tijdens jouw dagen van beproeving en lijden, zag je maar een paar voetafdrukken omdat Ik het was die je dan gedragen heeft.

lekker wijntje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lekker wijntje » 01 feb 2007 22:14

Volgens mij is iedereen al uitgehongerd, ik lees al ff niks meer over koken....

Wat maken jullie bijv. met "het meest veelzijdigste stukje vlees; KIP" ?
ik ben wel benieuwd!

Terug naar “Archief”