Genadetijd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Eefje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eefje » 18 jan 2007 20:06

Ik wil er nog even aan toevoegen dat ik genadetijd een vreemd begrip vind. In de tijd dat ik nu tot geloof ben gekomen tot de tijd dat ik doodga is nou niet bepaald genade. In mijn leven zal ik vast wel het een en ander aan ellende meemaken. Daarnaast, d'r is toch niets mooier om snel bij God in de hemel te komen?

Wat denk je dan van je zonden? Hebben wij dan wel 'recht' om te leven!! Dan is het alleen al genade dat je geboren bent! Verdient hebben wij niets.
Natuurlijk is er genoegd ellende, maar is dat niet eigen schuld?!

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 18 jan 2007 20:14

Eefje schreef:
Ik wil er nog even aan toevoegen dat ik genadetijd een vreemd begrip vind. In de tijd dat ik nu tot geloof ben gekomen tot de tijd dat ik doodga is nou niet bepaald genade. In mijn leven zal ik vast wel het een en ander aan ellende meemaken. Daarnaast, d'r is toch niets mooier om snel bij God in de hemel te komen?

Wat denk je dan van je zonden? Hebben wij dan wel 'recht' om te leven!! Dan is het alleen al genade dat je geboren bent! Verdient hebben wij niets.
Natuurlijk is er genoegd ellende, maar is dat niet eigen schuld?!

Is het zo genadig dat wij in ellende leven - al is het onze eigen schuld?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 jan 2007 08:22

Ja. Want we leven met Jezus Christus, en hebben uitzicht op een eeuwig vlekkeloos met Hem, zonder ellende. Verder is het genade dat die tijd nog op zich laat wachten, omdat God niet zonder een hoop mensen die Hem nog niet kennen, de volmaaktheid wil laten beginnen.

Al deze mensen, die van oudsher om hun geloof geprezen worden, hebben de belofte niet in vervulling zien gaan omdat God voor ons iets beters had voorzien, en hij hen niet zonder ons de volmaaktheid wilde laten bereiken.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Eefje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eefje » 19 jan 2007 09:38

Ik ben het helemaal eens met Marnix!

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 19 jan 2007 11:19

Marnix schreef:Ja. Want we leven met Jezus Christus, en hebben uitzicht op een eeuwig vlekkeloos met Hem, zonder ellende. Verder is het genade dat die tijd nog op zich laat wachten, omdat God niet zonder een hoop mensen die Hem nog niet kennen, de volmaaktheid wil laten beginnen.

Al deze mensen, die van oudsher om hun geloof geprezen worden, hebben de belofte niet in vervulling zien gaan omdat God voor ons iets beters had voorzien, en hij hen niet zonder ons de volmaaktheid wilde laten bereiken.

Snap iek :) Maar is het ook voor jou persoonlijk genadetijd?

Eefje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eefje » 19 jan 2007 12:31

Op dit moment eigenlijk wel ja!
Dat wisselt wel eens. Zeker op moeilijke momenten. Ook ik heb al genoeg verdriet en gemis in m'n leven gekregen, maar soms kan je dan juist 'genieten' van de genadetijd!
maar af en toe vliegen de vragen ook naar je hoofd/keel! Is niet altijd makkelijk!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 jan 2007 12:38

Bevlogen schreef:
Marnix schreef:Ja. Want we leven met Jezus Christus, en hebben uitzicht op een eeuwig vlekkeloos met Hem, zonder ellende. Verder is het genade dat die tijd nog op zich laat wachten, omdat God niet zonder een hoop mensen die Hem nog niet kennen, de volmaaktheid wil laten beginnen.

Snap iek :) Maar is het ook voor jou persoonlijk genadetijd?

Ja, maar dan in een andere betekenis. Genadetijd omdat ik elke dag weer Gods genade mag ontvangen en zien en er iets van mag proberen uit te stralen. Niet genadetijd in de zin van dat er nog tijd is om gered te worden, want ik weet dat ik gered ben.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Eefje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eefje » 19 jan 2007 15:29

Word die zekerheid nooit aangevochten??!!

Ben het met je eens dat je elke dag Gods genade mag ontvangen, maar soms zie je dat niet altijd. Of je wilt het niet zien. Heb jij daar geen last van?!

Terug naar “Archief”