Moderator: Moderafo's
Hans schreef:Ik heb Jezus aangenomen. En wat moet ik nu doen?
paprikameisje2 schreef:Hans schreef:Ik heb Jezus aangenomen. En wat moet ik nu doen?
informatieve vraag: hoe neem je dat aan dan? ik weet het zelf namelijk niet. Er zal wel een Jezus bestaan, maar ik merk er nooit wat van.
Bidden, bijbellezen, naar de kerk gaan, allemaal opbouwend voor je relatie met GodIk heb Jezus aangenomen. En wat moet ik nu doen?
Eigenlijk weet ik nu niet of ik blij of verdrietig moet zijn om deze opmerking...
Maar goed, een serieus antwoord: Verkoop je bezittingen, neem je kruis op en volg Hem.
Is het niet gewoon de drieenig God die je ervaartDat vind ik zelf ook heel moeilijk. Je kunt God ervaren, de Heilige Geest, maar Jezus... Wat je wel kunt ervaren is vergeving van zonden.
@mic schreef:Eigenlijk weet ik nu niet of ik blij of verdrietig moet zijn om deze opmerking...
BLIJ NATUURLIJK (geef es 1 zinnige reden waarom je niet blij zou moeten zijn)
@mic schreef:Maar goed, een serieus antwoord: Verkoop je bezittingen, neem je kruis op en volg Hem.
Ik neem aan dat je hiermee niet bedoelt dat je zwerver moet worden met een houten plank op je rug?
@mic schreef:Is het niet gewoon de drieenig God die je ervaartDat vind ik zelf ook heel moeilijk. Je kunt God ervaren, de Heilige Geest, maar Jezus... Wat je wel kunt ervaren is vergeving van zonden.. Overigens ken ik wel mensen die Jezus persoonlijk in een visioen of droom gezien hebben.
In welke zin sceptisch?Kaw schreef:@mic schreef:Eigenlijk weet ik nu niet of ik blij of verdrietig moet zijn om deze opmerking...
BLIJ NATUURLIJK (geef es 1 zinnige reden waarom je niet blij zou moeten zijn)
Omdat deze vraag/opmerking misschien niet serieus maar sceptisch was bedoelt.
Ik denk dat dit inderdaad een wat duidelijker iemand is voor iemand die nog niet zo bedreven is in de taale kanaans@mic schreef:Maar goed, een serieus antwoord: Verkoop je bezittingen, neem je kruis op en volg Hem.
Ik neem aan dat je hiermee niet bedoelt dat je zwerver moet worden met een houten plank op je rug?
Hoe zal Jezus dat dan bedoelt hebben? Hij gaf het zelfde antwoord. Concreet zou ik zeggen: Verkoop je wereldse bevredigingen (het oude vlees), pak het Geestelijke leven op en probeer te leven zoals de Meester het leerde aan Zijn decipelen.
@mic schreef:Is het niet gewoon de drieenig God die je ervaartDat vind ik zelf ook heel moeilijk. Je kunt God ervaren, de Heilige Geest, maar Jezus... Wat je wel kunt ervaren is vergeving van zonden.. Overigens ken ik wel mensen die Jezus persoonlijk in een visioen of droom gezien hebben.
Ik ken ze ook, maar ik ken Jezus alleen uit de bijbel en dat is me meer dan genoeg.
Ikke21 schreef:Sorry hoor, maar hoe neem je Jezus nou aan?! Ik kom hier altijd op hetzelfde uit!! Wij kunnen Jezus zelf helemaal niet aannemen, wel kunnen we leven zoals Hij het van ons vraagt en Hem proberen te volgen.... bekering/wedergeboorte hoeven we echt niet moeilijker te maken dan dat het is, dat ben ik ook echt niet van plan, maar van zulke uitspraken krijg ik nogal een raar gevoel.
Ikke21 schreef:Oke kaw daar ben ik het helemaal mee eens, dat de Heere Jezus dat gezegd heeft, ik ontken daar absoluut niet van, maar als je dat gelooft heb je dan Jezus aangenomen?? Volgens mij gaat het verder dan dat!! Het klinkt zo raar, ik heb Jezus aangenomen, lijkt net of je inderdaad een pakkie boter heb gekocht.
Ikke21 schreef:We krijgen iedere dag roepstemmen van God, maar als ik naar mezelf kijk probeer ik daar ieder keer op verschillende manieren ver omheen te lopen, maar toch loop je dan iedere keer weer vast, omdat God iedere keer weer laat zien dat we het niet alleen kunnen en ik weet dat het zo is, ik geloof van harte dat ik zonder God niet leven kan, maar is er dan sprake van Jezus aannemen, nee bij mij niet, want het liefst neem ik niks aan en loop er met een boog omheen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten