Vraagje [Ik heb Jezus aangenomen. En wat moet ik nu doen?]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hans
Verkenner
Verkenner

Vraagje [Ik heb Jezus aangenomen. En wat moet ik nu doen?]

Berichtdoor Hans » 22 okt 2003 13:14

Ik heb Jezus aangenomen. En wat moet ik nu doen?

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 22 okt 2003 13:19

Eigenlijk weet ik nu niet of ik blij of verdrietig moet zijn om deze opmerking...

Maar goed, een serieus antwoord: Verkoop je bezittingen, neem je kruis op en volg Hem.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Vraagje

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 okt 2003 13:22

Hans schreef:Ik heb Jezus aangenomen. En wat moet ik nu doen?

informatieve vraag: hoe neem je dat aan dan? ik weet het zelf namelijk niet. Er zal wel een Jezus bestaan, maar ik merk er nooit wat van.

Kaw
Majoor
Majoor

Re: Vraagje

Berichtdoor Kaw » 22 okt 2003 13:24

paprikameisje2 schreef:
Hans schreef:Ik heb Jezus aangenomen. En wat moet ik nu doen?

informatieve vraag: hoe neem je dat aan dan? ik weet het zelf namelijk niet. Er zal wel een Jezus bestaan, maar ik merk er nooit wat van.

Dat vind ik zelf ook heel moeilijk. Je kunt God ervaren, de Heilige Geest, maar Jezus... Wat je wel kunt ervaren is vergeving van zonden.

Overigens heb ik wel ervaren dat ik deelgenoot ben aan Zijn kruiziging. Ik ben medeschuldige.

Even een wonderlijke teskt uit efeze:
Efeze 1:
11 In Hem, in Welken wij ook een erfdeel geworden zijn, wij, die te voren verordineerd waren naar het voornemen Desgenen, Die alle dingen werkt naar den raad van Zijn wil;
12 Opdat wij zouden zijn tot prijs Zijner heerlijkheid, wij, die eerst in Christus gehoopt hebben.
13 In Welken ook gij zijt, nadat gij het woord der waarheid, namelijk het Evangelie uwer zaligheid gehoord hebt; in Welken gij ook, nadat gij geloofd hebt, zijt verzegeld geworden met den Heiligen Geest der belofte;
14 Die het onderpand is van onze erfenis, tot de verkregene verlossing, tot prijs Zijner heerlijkheid.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 22 okt 2003 13:48

Ik heb Jezus aangenomen. En wat moet ik nu doen?
Bidden, bijbellezen, naar de kerk gaan, allemaal opbouwend voor je relatie met God

Eigenlijk weet ik nu niet of ik blij of verdrietig moet zijn om deze opmerking...

BLIJ NATUURLIJK (geef es 1 zinnige reden waarom je niet blij zou moeten zijn)

Maar goed, een serieus antwoord: Verkoop je bezittingen, neem je kruis op en volg Hem.

Ik neem aan dat je hiermee niet bedoelt dat je zwerver moet worden met een houten plank op je rug?

Dat vind ik zelf ook heel moeilijk. Je kunt God ervaren, de Heilige Geest, maar Jezus... Wat je wel kunt ervaren is vergeving van zonden.
Is het niet gewoon de drieenig God die je ervaart :wink:. Overigens ken ik wel mensen die Jezus persoonlijk in een visioen of droom gezien hebben.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 22 okt 2003 14:02

@mic schreef:

Omdat deze vraag/opmerking misschien niet serieus maar sceptisch was bedoelt.
@mic schreef:

Ik neem aan dat je hiermee niet bedoelt dat je zwerver moet worden met een houten plank op je rug?

Hoe zal Jezus dat dan bedoelt hebben? Hij gaf het zelfde antwoord. Concreet zou ik zeggen: Verkoop je wereldse bevredigingen (het oude vlees), pak het Geestelijke leven op en probeer te leven zoals de Meester het leerde aan Zijn decipelen.

@mic schreef:
Is het niet gewoon de drieenig God die je ervaart :wink:. Overigens ken ik wel mensen die Jezus persoonlijk in een visioen of droom gezien hebben.

Ik ken ze ook, maar ik ken Jezus alleen uit de bijbel en dat is me meer dan genoeg.

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 22 okt 2003 14:08

Heb je dat zelf gedaan? Volgens mij kan een mens dat niet zelf doen.
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!

http://www.karpis.com/bossenbroek

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 22 okt 2003 14:08

Kaw schreef:
@mic schreef:

Omdat deze vraag/opmerking misschien niet serieus maar sceptisch was bedoelt.
In welke zin sceptisch?
@mic schreef:

Hoe zal Jezus dat dan bedoelt hebben? Hij gaf het zelfde antwoord. Concreet zou ik zeggen: Verkoop je wereldse bevredigingen (het oude vlees), pak het Geestelijke leven op en probeer te leven zoals de Meester het leerde aan Zijn decipelen.
Ik denk dat dit inderdaad een wat duidelijker iemand is voor iemand die nog niet zo bedreven is in de taale kanaans :wink:
@mic schreef:

Ik ken ze ook, maar ik ken Jezus alleen uit de bijbel en dat is me meer dan genoeg.

Ik denk dat af en toe mensen misschien inderdaad wel eens te veel hunkeren naar de ervaring. Dat is tenslotte niet waar het om gaat
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

eMHa
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor eMHa » 22 okt 2003 14:14

he hans!

heb je Jezus aangenomen? wat bedoel je daar precies mee? aanvaard je dat je van Hem afhankelijk bent, dat alleen Hij je kan verlossen van de zonde en je echt gelukkig kan maken? Geloof je dat Hij voor al je zonden gestorven is aan het kruis? Dat hij je al HEEFT verlost?

-> Dank Hem! Loof Hem, prijs Hem! vanuit je hart, op jouw manier, kan niet gek genoeg (lees maar over David die danste voor de ark...)

Heb je Hem aangenomen als je Heer?

-> doe wat Hij zegt! (wees een discipel: heb God lief boven alles en je naaste als jezelf). Dien Hem en anderen, zoals Hij voor ging in het dienen. Zoek Zijn koninkrijk en Gerechtigheid, en je zult alles ontvangen wat je nodig hebt.

Heb je Hem aangenomen als vriend en leermeester? Geloof je dat God voor je wil zorgen als een vader?

-> praat met Hem, stort je hart uit, laten al je wensen en smekingen met dankzegging bij Hem bekend worden (filippenzen 4) En luister naar Zijn Geest, vraag om vervulling met de Geest die je te binnen brengt wat Jezus heeft geleerd (joh. 14) en je alles geeft wat God vindt dat je nodig hebt om Hem te dienen.

ik hoop dat je hier iets mee kunt. groet, zegen, maarten
Laatst gewijzigd door eMHa op 22 okt 2003 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
You can have it all
My empire of dirt
I will let You down
I will make You hurt

(NIN interpreted by The Man In Black)

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 22 okt 2003 14:14

Sorry hoor, maar hoe neem je Jezus nou aan?! Ik kom hier altijd op hetzelfde uit!! Wij kunnen Jezus zelf helemaal niet aannemen, wel kunnen we leven zoals Hij het van ons vraagt en Hem proberen te volgen.... bekering/wedergeboorte hoeven we echt niet moeilijker te maken dan dat het is, dat ben ik ook echt niet van plan, maar van zulke uitspraken krijg ik nogal een raar gevoel.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 22 okt 2003 14:18

Ikke21 schreef:Sorry hoor, maar hoe neem je Jezus nou aan?! Ik kom hier altijd op hetzelfde uit!! Wij kunnen Jezus zelf helemaal niet aannemen, wel kunnen we leven zoals Hij het van ons vraagt en Hem proberen te volgen.... bekering/wedergeboorte hoeven we echt niet moeilijker te maken dan dat het is, dat ben ik ook echt niet van plan, maar van zulke uitspraken krijg ik nogal een raar gevoel.

Je kunt vergeving niet pakken als een product uit een supermarkt en Jezus is niet te koop, maar toch zegt Jezus: Ik ben het levende brood/water. Kom en eet/drink het voor niets.
In dit wonder moet je geloven.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 22 okt 2003 14:20

Oke kaw daar ben ik het helemaal mee eens, dat de Heere Jezus dat gezegd heeft, ik ontken daar absoluut niet van, maar als je dat gelooft heb je dan Jezus aangenomen?? Volgens mij gaat het verder dan dat!! Het klinkt zo raar, ik heb Jezus aangenomen, lijkt net of je inderdaad een pakkie boter heb gekocht.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 22 okt 2003 14:26

Ikke21 schreef:Oke kaw daar ben ik het helemaal mee eens, dat de Heere Jezus dat gezegd heeft, ik ontken daar absoluut niet van, maar als je dat gelooft heb je dan Jezus aangenomen?? Volgens mij gaat het verder dan dat!! Het klinkt zo raar, ik heb Jezus aangenomen, lijkt net of je inderdaad een pakkie boter heb gekocht.

Het moet in iedergeval betekenen dat God je Jezus heeft aangeboden. Dat aanbod ligt in het evangelie (als het goed is), dus dat zit wel goed, maar wat doe je er mee? Gewoon maar verder leven? De H.C. verteld ons dat geloof genoeg is.

De vraag die dan gesteld wordt is: Maar maakt deze leer de mensen niet zorgeloos en goddeloos?

Nee, want het kan niet anders, of ieder die door waar geloof in Christus ingeplant is, brengt vruchten van dankbaarheid voort.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 22 okt 2003 14:31

We krijgen iedere dag roepstemmen van God, maar als ik naar mezelf kijk probeer ik daar ieder keer op verschillende manieren ver omheen te lopen, maar toch loop je dan iedere keer weer vast, omdat God iedere keer weer laat zien dat we het niet alleen kunnen en ik weet dat het zo is, ik geloof van harte dat ik zonder God niet leven kan, maar is er dan sprake van Jezus aannemen, nee bij mij niet, want het liefst neem ik niks aan en loop er met een boog omheen.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 22 okt 2003 14:32

Ikke21 schreef:We krijgen iedere dag roepstemmen van God, maar als ik naar mezelf kijk probeer ik daar ieder keer op verschillende manieren ver omheen te lopen, maar toch loop je dan iedere keer weer vast, omdat God iedere keer weer laat zien dat we het niet alleen kunnen en ik weet dat het zo is, ik geloof van harte dat ik zonder God niet leven kan, maar is er dan sprake van Jezus aannemen, nee bij mij niet, want het liefst neem ik niks aan en loop er met een boog omheen.

Je wilt het wereldse dus niet loslaten om met God te kunnen leven?

Terug naar “Archief”