IchtusDeoGloria schreef:Christenen voorkomen niets!! God zal deze oordelen, die als een zwaard van Damocles boven Nederland hangen, uitvoeren! Bij terugkeer naar de bijbel, zal God ons land hopelijk genadig zijn.
Ik weet niet welke God jij voor ogen hebt. Ik heb een God voor ogen die genadig is, die niet allen en alles over één kam scheert.
Het feit dat ik omga met moslims ( anders zou ik in mijn wijk bijzonder schofterig gedrag vertonen, want 80% is moslim), heeft alles te maken met mijn geloof, die mij ingeeft dat ik de ander moet respecteren.
Kijk, in mijn woonplaats zijn in de jaren '60 gastarbeiders naar Nederland gehaald, die onder slechte omstandigheden hier werkten, en taken verrichten waarvoor de autochtonen te beroerd waren. Ik kan mij nóg de houten keet vlak bij de fabriek herinneren, waar ze verbleven als ze geen dienst hadden. Ze hebben zich hier het vuur uit de sloffen (en uit de fabriek!) gelopen om te zorgen dat die fabriek gedijde en uitdijde.
Om de eenzaamheid te ontlopen haalden ze hun vrouwen hier en ze kregen hier kinderen, waarbij hun kleine arbeidershuisjes werden toegewezen - die nu allemaal op de nominatie staan gesloopt te worden.
Die kinderen (jaren '60 nietwaar - trouwden en kregen ook weer kinderen. Over het algemeen is het de derde generatie inmiddels. Zij voelden zich volop Nederlanders, deden waar mogelijk aan alles mee.
Voelden en deden - verleden tijd dus. Want omdat er enkelen waren die misdaden, aanslagen, begingen, wordt alles over één kam gescheerd en zij gaan zich steeds meer buiten gesloten voelen.
Want mensen als jij, als Wilders, Verdonk, Pastors en nog zo een aantal polici en anderen, die zich Nederlander noemen, zorgen daar wel voor. Makkelijk zat om alles in de schoenen van de moslims te schuiven.
Makkelijk zat om dan te zeggen dat christenen vergeten dat ze christen zijn.
Wat geeft jou het recht zo te schrijven en te doen?