kurtyo schreef:Reformatorisch zijn die genoemde band inderdaad niet, christelijk daarentegen wel (maar dat is natuurlijk iets anders).
Als je alleen echte Reformatorische bands wil, kun je (bijna) alles wel weg laten vallen.
Moderator: Moderafo's
Ja het is ruig. Maar of dat minder reformatorisch is? Ik denk dat je muziek makkelijker afkeurd als je het zelf niet mooi vind. Stel, er is christelijke metal. (géén idee of het bestaatGeeruQu schreef:Nou, als je het zo hoort, klinkt het naar mijn idee net iets te ruig, snapje? Maar dat is mijn mening.. De teksten zijn wel superr..
T. Lindeman schreef:Zijn er hier mensen bekend met Andy Hunter, een Drum&Bass/Electro DJ die naar eigen zeggen Christelijke muziek brengt.
parsifal schreef:Zit toch in de buurt denk ik.
Ik weet alleen niet of Kendrick geclaimd kan worden door de refos
Klaas schreef:parsifal schreef:Zit toch in de buurt denk ik.
Dat is uiteraard met heel veel artiesten wel het geval. Tenminste, je kunt bij heel veel artiesten wel teksten vinden waarin benadrukt wordt dat de mens Gods genade niet verdiend heeft. In tegenstelling tot wat wel eens gedacht wordt is dat niet een typisch reformatorische gedachteIk weet alleen niet of Kendrick geclaimd kan worden door de refos
Ik denk het niet, maar geldt dat niet voor de meeste artiesten. Ik ben geen aanhanger van de calvinistische verbondsvisie, maar kan me 'zelfs' in de teksten van iemand als Webb heel goed vinden.
Raido schreef:Hoe zijn die tekstueel?Petra777 schreef:The Violet Burning
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 23 gasten