Islamisering van de samenleving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 13 dec 2006 12:31

In oktober verscheen een interessant rapport dat onderzoek deed naar radicalisering in de Amsterdamse wijken Slotervaart en De Baarsjes.

Als ik dat zo lees, dan denk ik eerder dat de opstelling van politici als Verdonk en Wilders juist radicalisering in de hand werkt.

Anderzijds moeten we natuurlijk ook onze ogen niet sluiten voor de problemen die er zijn, bijvoorbeeld in de genoemde Amsterdamse wijken.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 13 dec 2006 12:37

Othello schreef:Ik word eerlijkgezegd benauwder van de vriendjes van Volkert (nu zelfs vertegenwoordigd in 's lands parlement; dat kun je van de moslimfunda's niet zeggen...) en hun 'liefde voor de dieren'...

Wees blij dat de pedofielen partij en de Partij voor de dieren niet in één kabinet komen. Dan stikt het straks van de kinderboerderijen.. 8)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 13 dec 2006 12:47

Othello schreef:Als ik dat zo lees, dan denk ik eerder dat de opstelling van politici als Verdonk en Wilders juist radicalisering in de hand werkt.

Dat denk ik ook. Hoe meer je in een hoekje gedrukt wordt, hoe meer je je gaat afzetten.

Anderzijds moeten we natuurlijk ook onze ogen niet sluiten voor de problemen die er zijn, bijvoorbeeld in de genoemde Amsterdamse wijken.
Nee, maar die problemen zijn natuurlijk niet (alleen) te wijten aan de godsdienst van de mensen die daar wonen. Misschien speelt het op de achtergrond een rol, maar de belangrijkste oorzaak is volgens mij het feit dat dergelijke ghetto-vorming en het leven in achterstandswijken de mensen daar tegenwerkt om zich te ontwikkelen, een vicieuze cirkel vormt.
Die moet inderdaad doorbroken worden, daar moet goed beleid op gericht worden, maar dat probleem los je zeker niet op door kreten te slaken over 'islamisering'.

@Smurffie: :mrgreen:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 13 dec 2006 19:17

LeChat schreef:
Othello schreef:Als ik dat zo lees, dan denk ik eerder dat de opstelling van politici als Verdonk en Wilders juist radicalisering in de hand werkt.

Dat denk ik ook. Hoe meer je in een hoekje gedrukt wordt, hoe meer je je gaat afzetten.

Klopt, wat dat betreft is geloof net sex: Hoe harder je het probeert te onderdrukken, in hoe extremere vormen het ergens anders weer de kop opsteekt.

barry rab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barry rab » 13 dec 2006 21:14

ik weet niet wie er hier vanavond tussen 19:00 en 20:00 radio 1 kunststof heeft geluisterd.

Het ging over 2 vriendinnen 1 nederlandse en een marokaanse dame, beide hebben ze in de viva een stuk geschreven over hun vriendschap en de nederlandse samenleving.

In dit gesprek werdt de rol van de islam zeer duidelijk en werd ook duidelijk dat de islamitische mannen gewoon hun eigen beleid voeren en hun islamitische regels en normen aanhouden.
Ze vertelde bijv dat vrouwen nu in 2006 niet verder mochten komen dan rotterdam zuid.des te meer werd mij het duidelijk wat men bedoeld met de Islamisering van de nederlandse samenleving er komen er steeds meer en men gaat steeds meer gebruik maken van ons soepele nederlandse democratische stelsel.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 dec 2006 21:42

barry rab schreef:In dit gesprek werdt de rol van de islam zeer duidelijk en werd ook duidelijk dat de islamitische mannen gewoon hun eigen beleid voeren en hun islamitische regels en normen aanhouden.
Ze vertelde bijv dat vrouwen nu in 2006 niet verder mochten komen dan rotterdam zuid.des te meer werd mij het duidelijk wat men bedoeld met de Islamisering van de nederlandse samenleving er komen er steeds meer en men gaat steeds meer gebruik maken van ons soepele nederlandse democratische stelsel.

Dat maakt maar weer eens duidelijk dat het hard nodig is om te werken aan vrouwenemancipatie in de Islamitische scene ipv panisch te gaan blaten over tsunami's. Maar dat komt wel goed, vooral allochtone meisjes studeren vaak hard en integreren op die manier steeds beter.

Die mannen die hun vrouwen thuishouden zijn natuurlijk niet relaxed bezig, maar dat blijft wel in de eigen groep. Ze zijn niet bezig de rest vd samenleving te 'islamiseren' en voeren bovendien een achterhoedegevecht. Maar wees iig blij dat ze nog gebruik maken van onze regels en ons stelsel ipv die te saboteren en te omzeilen. :wink:

rafaell

Berichtdoor rafaell » 14 dec 2006 00:45

Inderdaad, bovendien kennen refogezinnen ook hun eigen regels en mogen refomeisjes ook niet zomaar overal heen :wink:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 dec 2006 02:47

Othello schreef:In oktober verscheen een interessant rapport dat onderzoek deed naar radicalisering in de Amsterdamse wijken Slotervaart en De Baarsjes.

Als ik dat zo lees, dan denk ik eerder dat de opstelling van politici als Verdonk en Wilders juist radicalisering in de hand werkt.

Ik denk dat er een evenwicht gevonden moet worden tussen knuffelen en waterstofperoxide.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

gescheidenvischje

Berichtdoor gescheidenvischje » 14 dec 2006 03:18

Ik denk dat er een evenwicht gevonden moet worden tussen knuffelen en waterstofperoxide.

Zie ik hier een mooie definitie van passie :mrgreen:

Sorry offtopic :oops:

barry rab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barry rab » 16 dec 2006 12:01

rafaell schreef:Inderdaad, bovendien kennen refogezinnen ook hun eigen regels en mogen refomeisjes ook niet zomaar overal heen :wink:

ga nu refo gezinnen niet vergelijken moslims.
Dat is zo goedkoop, ik wil er eigelijk geen woorden aan vuil maken nou 1 voorbeeld:
Refo mensen (cristenlijke mensen) zouden nooit mensen die een ander geloof hebben dood wensen en of werkelijk in naam van hun goddienst willen doden (wel voorbeelden maar dat waren zieke geesten)
Moslims daar in tegen ontkennen nooit de jihad vraag het maar aan elke moslim, sommige vinden het niet kunnen maar ze nemen er geen afstand van. Het tweede moslim is niet alleen een geloof maar ook een politieke beweging die van elke democratische staat een teocratiche staat wil maken, daar zit het grote veschil met het christendom.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 16 dec 2006 15:25

barry rab schreef:Refo mensen (cristenlijke mensen) zouden nooit mensen die een ander geloof hebben dood wensen en of werkelijk in naam van hun goddienst willen doden (wel voorbeelden maar dat waren zieke geesten)

Moslims daar in tegen ontkennen nooit de jihad vraag het maar aan elke moslim, sommige vinden het niet kunnen maar ze nemen er geen afstand van. Het tweede moslim is niet alleen een geloof maar ook een politieke beweging die van elke democratische staat een teocratiche staat wil maken, daar zit het grote veschil met het christendom.
De SGP wil ook een theocratie. Er zijn genoeg moslims die beweren dat de aanslagen door de Q'uran verboden worden. Er zijn de afgelopen 2000 jaar genoeg heidenen door christenen over de kling gejaagd. Óók door refo's. Stond Calvijn het verbranden van mensen niet toe?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 16 dec 2006 23:45

barry rab schreef:
rafaell schreef:Inderdaad, bovendien kennen refogezinnen ook hun eigen regels en mogen refomeisjes ook niet zomaar overal heen :wink:

Dat is zo goedkoop, ik wil er eigelijk geen woorden aan vuil maken nou 1 voorbeeld:
Refo mensen (cristenlijke mensen) zouden nooit mensen die een ander geloof hebben dood wensen en of werkelijk in naam van hun goddienst willen doden (wel voorbeelden maar dat waren zieke geesten)

De refo's in Noord-Ierland zeker?

barry rab schreef:Moslims daar in tegen ontkennen nooit de jihad vraag het maar aan elke moslim, sommige vinden het niet kunnen maar ze nemen er geen afstand van.

Ik ken drie jonge moslims die deze onzin ter plekke kunnen ontkrachten.

barry rab schreef:Het tweede moslim is niet alleen een geloof maar ook een politieke beweging die van elke democratische staat een teocratiche staat wil maken, daar zit het grote veschil met het christendom.

De SGP krijgt hormoonstormen bij de gedachte aan een theocratie.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 17 dec 2006 11:53

barry rab schreef:Refo mensen (christenlijke mensen) zouden nooit mensen die een ander geloof hebben dood wensen en of werkelijk in naam van hun goddienst willen doden (wel voorbeelden maar dat waren zieke geesten)
Moslims daar in tegen ontkennen nooit de jihad vraag het maar aan elke moslim, sommige vinden het niet kunnen maar ze nemen er geen afstand van.

En waarom zou er in het geval van moslims dan ineens geen sprake meer van zieke geesten zijn? Je moet je hier trouwens ook afvragen of wat jij onder Jihad verstaat ook hetzelfde is wat moslims onder Jihad verstaan. Ik vind het niet zo schokkend dat een moslim geen afstand neemt van Jihad, omdat ik daar iets anders onder versta dan jij waarschijnlijk.

Het tweede moslim is niet alleen een geloof maar ook een politieke beweging die van elke democratische staat een teocratiche staat wil maken, daar zit het grote veschil met het christendom.

Nee, dat verschil zit alleen in de tijd. Hoe lang is het geleden dat Europa ook 1 grote theocratie was. Dat alle macht bij de Kerk lag of bij Christelijke vorsten?

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 17 dec 2006 14:51

MrSokkie schreef:
Nee, dat verschil zit alleen in de tijd. Hoe lang is het geleden dat Europa ook 1 grote theocratie was. Dat alle macht bij de Kerk lag of bij Christelijke vorsten?
Wanneer is dat ooit zo geweest? Volgens mij heeft de kerk nooit absolute macht gehad.

barry rab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barry rab » 17 dec 2006 15:03

Optimatus schreef:
barry rab schreef:

De refo's in Noord-Ierland zeker?

barry rab schreef:Moslims daar in tegen ontkennen nooit de jihad vraag het maar aan elke moslim, sommige vinden het niet kunnen maar ze nemen er geen afstand van.

Ik ken drie jonge moslims die deze onzin ter plekke kunnen ontkrachten.

barry rab schreef:Het tweede moslim is niet alleen een geloof maar ook een politieke beweging die van elke democratische staat een teocratiche staat wil maken, daar zit het grote veschil met het christendom.

De SGP krijgt hormoonstormen bij de gedachte aan een theocratie.

daarom ben ik ook tegen een theocrathie !!!

Terug naar “Archief”