Stage lopen in het buitenland

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

topkok

Stage lopen in het buitenland

Berichtdoor topkok » 12 dec 2006 14:38

Ik ga vanaf januari tot juni 4 maanden stage lopen in een zeer exclusief hotel in winchester

http://www.exclusivehotels.co.uk/home.a ... se&Lang=EN

hebben hier meer mensen ervaring met stage lopen in het buitenland, met het zicht op studiefinanciering, ov terug vragen verzekering, contact met thuis etc, alles is welkom!!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 dec 2006 14:55

Niet met stage, wel met studie te weten in Hull.

Voor de ov-vergoeding kun je gewoon een formulier invullen en laten ondertekenen door waarschijnlijk de stagebegeleider van je eigen school. Er is een speciale verzekeringsmaatschappij voor studenten in het buitenland (weet alleen de naam niet meer), maar binnen de EU is die van jezelf ws ook wel dekkend en bovendien is de gezondheidszorg in de UK gratis. Maargoed, dat zijn allemaal dingen die je zelf via het international office van je school ook allang had kunnen weten, dus zoek eerst zelf eens het eea uit.

Ik zou je wel aanraden een creditcard te nemen als je die nog niet hebt, dat is altijd handig in het buitenland.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 12 dec 2006 15:51

Ik heb zelf ook stage gelopen in het buitenland, in Azie. Kreeg gewoon wel mijn stufi doorbetaald. Verzekering van mijn baas, plus een klein salaris. Contact met thuis? Ook in de UK hebben ze internet, heb ik onlangs uit betrouwbare bron vernomen. Of bellen. Of ouderwets de postduif. Mocht je moeite hebben met engels, probeer het nog even bij te spijkeren voordat je op pad gaat. Wat Aragorn al zei over creditcard: absoluut doen. Ik kon in Azie gewoon pinnen met mijn pinpas, maar het is toch een veiliger gevoel om ook de beschikking te hebben over een creditcard.
Vaccinaties zijn voor de UK niet nodig. En de overige papierwinkel, even checken met je opleiding. Je bent vast niet de eerste die in het buitenland stage gaat lopen. En lees je van tevoren in over de cultuur. Engelse cultuur is toch echt anders dan de Nederlandse. En verder? Gewoon je best doen en genieten.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 13 dec 2006 19:21

Ha leuk topkok. Momenteel ben ik op stage in Frankrijk (nog 1,5 week) Het is echt leuk om in het buitenland stage te lopen. Via school heb ik een DaVinci beurs aangevraagd dus naast mijn gewone beurs heb ik dit geld ook. Mijn doorlopende reisverzekering geldt ook voor mijn buitenlandstage. Dit moet je wel voor de zekerheid checken bij je verzekeringsmaatschappij. Tja en contact met thuis gebeurd door een hoop kaarten van mn familieleden die me niet kunnen missen. Verder bel ik elke zondag met thuis (of hun bellen). Voor mij is dit genoeg. Daarnaast heb ik op msn contact met mensen. Voor de thuisblijvers heb ik een weblog zodat ze kunnen volgen wat je doet en dat je wat kan laten zien. Dit is misschien ook wel een leuk idee. Ik moet wel zeggen dat ik daar te weinig aan toe kom maar goed. Probeer verder enorm te genieten van wat je allemaal mee maakt en ziet. Verdiepen in de cultuur, taal en de omgeving waar je zit is inderdaad ook slim. Suc6 met het organiseren van alles.

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 14 dec 2006 09:37

Ik heb een half jaar in Cambridge gewoond. Een creditcard is zoals gezegd heel erg handig, feitelijk onmisbaar. Je kunt er namelijk overal al je betalingen mee doen, tot in de supermarkt aan toe. Ik had overigens een tijdelijke bankrekening bij een plaatselijke bank, waar mijn stagevergoeding op werd gestort. Dat was wat goedkoper dan dat het naar Nederland zou worden overgemaakt.

Als je wat hebt, kun je in de UK gewoon bij elke dokter naar binnenlopen. National Health Service, helemaal gratis.

En contact met thuis? Dat moet je eigenlijk niet willen, of heel sporadisch. 8) Gewoon een beetje loslaten die boel, dat geeft je pas echt het gevoel dat je helemaal weg bent.

Probeer ook te integreren met de locals. Een avondje pub doet wat dat betreft wonderen. Ga met lokale jongeren op stap en laat je door hen de hotspots zien.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 14 dec 2006 10:45

En contact met thuis? Dat moet je eigenlijk niet willen, of heel sporadisch. Cool Gewoon een beetje loslaten die boel, dat geeft je pas echt het gevoel dat je helemaal weg bent.

Daarvoor hoef je nog niet eens naar Cambridge, rotterdam is ver zat ook 8)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 dec 2006 11:05

Hm, dat valt mee hoor. Aan de overkant van de grote plas kom je geen enkel weekend meer thuis en neem je je was niet mee naar mama etc.

Dat is toch een heel ander gevoel dan op kamers zitten in hetzelfde land. En idd lekker loslaten, mijn familie had eerlijk gezegd meer behoefte aan contact met mij dan vice versa.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 14 dec 2006 11:24

Aragorn schreef:Hm, dat valt mee hoor. Aan de overkant van de grote plas kom je geen enkel weekend meer thuis en neem je je was niet mee naar mama etc.

Dat is toch een heel ander gevoel dan op kamers zitten in hetzelfde land. En idd lekker loslaten, mijn familie had eerlijk gezegd meer behoefte aan contact met mij dan vice versa.

Pardon? Er wordt absoluut geen was thuis gedumpt. Op mezelf is op mezelf en ik vertik het om mij mn moeder aan te kloppen voor de was :roll: Het weekend thuis vind ik opzich geen ramp, zie ik broer en zus met kids ook nog eens.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 dec 2006 11:27

Nounou, het is niet persoonlijk bedoeld hoor. Ik had het eigenlijk vooral over mezelf en wilde even duidelijk maken dat het toch een heel ander gevoel is als je wat meer dan een uurtje reizen bij je ouders vandaan woont en ze je nergens in kunnen adviseren en je derhalve letterlijk alles zelf zult moeten uitzoeken en ook zelf een nieuw netwerk moet opbouwen.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 14 dec 2006 11:27

Smurffie schreef:
Pardon? Er wordt absoluut geen was thuis gedumpt. Op mezelf is op mezelf en ik vertik het om mij mn moeder aan te kloppen voor de was :roll:
Teer punt? :mrgreen:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 14 dec 2006 11:32

Machiavelli schreef:
Smurffie schreef:
Pardon? Er wordt absoluut geen was thuis gedumpt. Op mezelf is op mezelf en ik vertik het om mij mn moeder aan te kloppen voor de was :roll:

Hm, ik vind met name als je er zelf voor gekozen hebt om op jezelf te gaan (dus niet ivm studie ofzo), je ook geheel je eigen verantwoordelijkheid moet nemen, ook wat betreft de was. :P

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 dec 2006 11:47

Maar als de wasmachine stuk is, dan is mama wel handig ;)
Nadeel: je moet enorm veel slepen met grote sporttassen, ik snap echt niet dat mensen dat elk weekend gaan doen.

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 14 dec 2006 11:50

Lalage schreef:Maar als de wasmachine stuk is, dan is mama wel handig ;)
Nadeel: je moet enorm veel slepen met grote sporttassen, ik snap echt niet dat mensen dat elk weekend gaan doen.

ik nam op vrijdag gewoon alléén mn was mee, op mn rug....

(en de rest leende ik van fam leden thuis :mrgreen: )

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 dec 2006 11:58

Smurffie schreef:
Machiavelli schreef:
Smurffie schreef:

Hm, ik vind met name als je er zelf voor gekozen hebt om op jezelf te gaan (dus niet ivm studie ofzo), je ook geheel je eigen verantwoordelijkheid moet nemen, ook wat betreft de was. :P

Duh, ik neem m'n was ook bijna nooit mee en heb ook geen zin om op die manier nog afhankelijk te zijn, maar wat ik wilde aangeven is dat het gewoon een heel ander gevoel is of je een halfuurtje treinen of 2 uur vliegen van huis zit. Dat je echt een ander leven hebt en niet alle verjaardagen bijwoont, regelmatig weekenden meedraait of nieuwe neefjes en nichtjes direct bewondert. Je komt veel meer los van je oude sociale verbanden en wordt gedwongen nieuwe aan te gaan.

Lalage schreef:Maar als de wasmachine stuk is, dan is mama wel handig :wink:

Precies, dat is het verschil. Als je in een ander land zit zul je zelf een andere wasmachine moeten regelen ipv dat je het maar mee naar mama neemt.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 14 dec 2006 12:04

Aragorn schreef:
Smurffie schreef:
Machiavelli schreef:
Smurffie schreef:

Duh, ik neem m'n was ook bijna nooit mee en heb ook geen zin om op die manier nog afhankelijk te zijn, maar wat ik wilde aangeven is dat het gewoon een heel ander gevoel is of je een halfuurtje treinen of 2 uur vliegen van huis zit. Dat je echt een ander leven hebt en niet alle verjaardagen bijwoont, regelmatig weekenden meedraait of nieuwe neefjes en nichtjes direct bewondert. Je komt veel meer los van je oude sociale verbanden en wordt gedwongen nieuwe aan te gaan.

Lalage schreef:Maar als de wasmachine stuk is, dan is mama wel handig :wink:

Precies, dat is het verschil. Als je in een ander land zit zul je zelf een andere wasmachine moeten regelen ipv dat je het maar mee naar mama neemt.

(Mn nieuwe neefje zie ik morgen pas :mrgreen: )

Maar oke, ik snap je punt :)

Terug naar “Archief”